Gå til innhold

Denne telefonen har du ikke lyst til å knuse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Denne telefonen har du ikke lyst til å knuse"

Åja, her trodde jeg at alle telefoner skulle knuses. Bra dere informerer!

Er du overrasket? Overskriftene hos de fleste nettaviser heller bare mere og mere mot clickbait en noe som faktisk forteller noe om saken.

• Liker 6
Lenke til kommentar

"Denne telefonen har du ikke lyst til å knuse"

-implisitt: IKKE knus den!!

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal spekuleres i andres (mine) lyster. Høres jo ut som journalisten kommer i fra Nord-Korea eller et annet diktatur.

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Makan til ikke-sak! Xperia Z-telefonene har eksistert i flere år, og er langt vanskeligere å bytte skjerm på enn denne. Man må på samme måte fjerne nesten all innmaten i telefonene for å kunne fjerne skjermen, men siden telefonene er vanntette er både bakglass og LCD limt fast med ganske kraftig lim. Du må til med varmluft, sugekopp, plekter ++ for å lirke det løs uten samtidig å skade noen av de skjøre delene. Jeg tror ikke jeg har sett en eneste how-to video som ikke knuser LCD-skjermen når den skal fjernes til slutt.

Lenke til kommentar

Makan til ikke-sak! Xperia Z-telefonene har eksistert i flere år, og er langt vanskeligere å bytte skjerm på enn denne. Man må på samme måte fjerne nesten all innmaten i telefonene for å kunne fjerne skjermen, men siden telefonene er vanntette er både bakglass og LCD limt fast med ganske kraftig lim. Du må til med varmluft, sugekopp, plekter ++ for å lirke det løs uten samtidig å skade noen av de skjøre delene. Jeg tror ikke jeg har sett en eneste how-to video som ikke knuser LCD-skjermen når den skal fjernes til slutt.

Og? Hvorfor gjør "en annen telefon er vanskelig å reparere" at nexus6p er vanskelig å reparere til en ikke-sak?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Google har jo nylig kommet med noe som heter Nexus Protect, som kan gi to års garanti på de to nyeste nexus telefonene og dekker både knust skjerm eller om du skulle miste den i vannet. Koster $89, MEN den gjelder for så vidt bare i USA. Så det hjelper oss lite.. :p Menmen, om garantien skulle komme til Norge så blir det bra!

Lenke til kommentar

Uansett betyr alt dette at om du skulle være uheldig å knuse skjermen på en Nexus 6P, så vil det bli både svært dyrt, tidkrevende og risikofyllt å bytte den.

Nettopp derfor jeg har lyst til å knuse den, den tilhører nemlig min fiende #1! :)

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Hvilken telefon har man lyst til å knuse? iPhone?

PS; Ikke klag på at jeg tuller med iPhone, det er viktig at man holder hatet ved like vet dere :D

iPhone er et marertitt sammenlignet med dette å fikse. De har hatt skjermen bak alt annet siden iphone 3 de :p Så å bytte skjerm på den er mye skruer og mye som må legges vekk :p men det funker da med litt ekstra tid.

Lenke til kommentar

Og? Hvorfor gjør "en annen telefon er vanskelig å reparere" at nexus6p er vanskelig å reparere til en ikke-sak?

AtW

Nå var det heller ikke det jeg skrev. "Flere telefoner er langt vanskeligere å reparere" er en mer nøyaktig gjengivelse av innlegget mitt. Jeg synes i hvert fall at en egen artikkel om en mobil som er litt vanskelige å reparere, men langt fra den eneste og langt fra den vanskeligste har liten nyhetsverdi i seg selv. 

Det er like mye en ikke-sak som egne artikler i gaten: "Denne telefonen har du lyst til å se film på - Et nettsted har sjekket skjermstørrelsen på Modell X og kommet med en oppløftende dom" - om en mobil med skjerm på 5,5".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...