AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 hei. Jeg vasket leiligheten i stad. Jeg tok vann på et papir og gikk over små flekker på gulvet etter jeg hadde vasket. Etter det har min høyre hånd virket litt nummen. Jeg føler meg sliten å armen. Den har vært slik i 30 min nå. Ikke veldig nummen, men litt. Hva er dette? Er det dårlig sirkulasjon ? Jeg er bare 22 år. Takk for svar Jeg har også vært veldig sliten i det siste. Tidlig seng, og trøtt selv om jeg har sovet lenge. Kan dette ha sammenheng? Anonymous poster hash: 2f037...91e Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Er det Leo21 som skriver? Tviler på at det er noe farlig men man vet aldri. Gå til legen du 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2015 Forfatter Del Skrevet 1. november 2015 Er det Leo21 som skriver? Tviler på at det er noe farlig men man vet aldri. Gå til legen du Ikke Leo21 som skriver Men leste tråden hans i går, den om noe i endetarmen Jeg tenker på blodpropp, men så er ikke armen veldig nummen. Føles mest sliten ut, og merker det er litt numment i lillefingeren, og ned mot håndflata. Det blir bedre, men armen føles fortsatt sliten ut. Vil tro det har noe med å gjøre at jeg har følt meg veldig sliten i kroppen. Er litt småforkjølet. Skal værtfall skjerpe kostholdet. Merker mange tanker går igjennom hodet akkurat nå. Tror du at jeg kan vente litt med å dra til legen. ? Det er søndag, og jeg har ikke noe vondt. Anonymous poster hash: 2f037...91e Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Det er antagelig pga repeterende bevegelser, det kan skape nummenhet og ubehag. Repeterende bevegelser er faktisk farlig hvis man gjør samme bevegelsen dag ut og dag inn, som malere som ødelegger skuldre for eksempel. Forkjølelse vil selvfølgelig virke "forsterkende" på smerter og ubehag. Dårlig kosthold, som jeg regnet med at du mener når du nevnte at du bør skjerpe det, fører jo til masse rart. Hvis det er et engangstilfelle så ville jeg ikke vært bekymret, hvis det skjer oftere og oftere så bør du begynne å ta det seriøst. Slapp av og vent å se, en halvtimes nummenhet tviler jeg på at blir tatt alvorlig hos lege/ legevakt. Jeg er ikke lege PS; Fint at du ikke er Leo21, blir nesten bekymret for ham stakkars. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. november 2015 Forfatter Del Skrevet 1. november 2015 Det er antagelig pga repeterende bevegelser, det kan skape nummenhet og ubehag. Repeterende bevegelser er faktisk farlig hvis man gjør samme bevegelsen dag ut og dag inn, som malere som ødelegger skuldre for eksempel. Forkjølelse vil selvfølgelig virke "forsterkende" på smerter og ubehag. Dårlig kosthold, som jeg regnet med at du mener når du nevnte at du bør skjerpe det, fører jo til masse rart. Hvis det er et engangstilfelle så ville jeg ikke vært bekymret, hvis det skjer oftere og oftere så bør du begynne å ta det seriøst. Slapp av og vent å se, en halvtimes nummenhet tviler jeg på at blir tatt alvorlig hos lege/ legevakt. Jeg er ikke lege PS; Fint at du ikke er Leo21, blir nesten bekymret for ham stakkars. Takk for svar Er nok litt repeterenes bevegelser tenker jeg. Dårlig kosthold de siste dagene, var det jeg tenkte på. Gått litt mye brownies i det siste:P Kosholdet mitt er ikke så gærent, men kan absolutt bli bedre generelt også. Aldri opplevd slik nummenhet før. Varer aldri så lenge. Og hvis jeg får det er det fordi jeg har sovet på armen. Nå fikk jeg det plutselig. Har ikke lest resten av Leo21 sine tråder, men fått med meg at det har vært litt mange poster angående helserelaterte bekymringer Ha en fin dag! Anonymous poster hash: 2f037...91e Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Takk, han en fin dag du også Får håpe ikke Leo21 leser denne tråden og får noen ideèr. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 En blir sliten i kroppsdeler/muskler som brukes lite Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Hvor føler du nummenheten? Hele armen, eller segmenter? Nervene fordeles på ulike måter. Dersom det er hele armen, snakker vi antakeligvis om en mild nerveklem under pectoralis minor. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Hvor føler du nummenheten? Hele armen, eller segmenter? Nervene fordeles på ulike måter. Dersom det er hele armen, snakker vi antakeligvis om en mild nerveklem under pectoralis minor. Jeg føler det i lillefinger og pekefinger. Er bare på tuppen av fingrene. Veldig svakt, men det er det. Er fortsatt numment. Anonymous poster hash: 2f037...91e Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Hvor føler du nummenheten? Hele armen, eller segmenter? Nervene fordeles på ulike måter. Dersom det er hele armen, snakker vi antakeligvis om en mild nerveklem under pectoralis minor. Jeg føler det i lillefinger og pekefinger. Er bare på tuppen av fingrene. Veldig svakt, men det er det. Er fortsatt numment. Anonymous poster hash: 2f037...91e Etter to dager vil jeg tro et legebesøk vil bli sett på som helt normalt. Jeg har i hvert fall aldri blitt ledd ut av legekontoret etter å ha kommet med et problem som visste seg å være noe helt ufarlig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 At du har vært sliten i det siste kan være enten at du bygger på noe eller andre ting. Du bør egentlig teste vanlig helse , prøv å gå litt kjapt en tur og se om du blir fortere sliten en vanlig eller føler deg svimmel ,uvel. Får du smerter i brystet med stråling til en av armene dine tar du kontakt med legevakt øyeblikkelig. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 verken kosthold, lite søvn eller noe livsstillsmessig kan forårsake nummenhet i to fingre i flere dager. Du har nok noe nervetrøbbel. Gå til lege du. Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Hvor føler du nummenheten? Hele armen, eller segmenter? Nervene fordeles på ulike måter. Dersom det er hele armen, snakker vi antakeligvis om en mild nerveklem under pectoralis minor. Jeg føler det i lillefinger og pekefinger. Er bare på tuppen av fingrene. Veldig svakt, men det er det. Er fortsatt numment. Anonymous poster hash: 2f037...91e Det er median og ulnar-nervene som innerverer dette området. Det er veldig uvanlig at du kun kjenner det i to av dem på hver ende av spekteret - dette får meg til å tenke at det ikke er nerveklem. Kan være dårlig sirkulasjon. Ikke dumt å høre med legen om det ikke går over. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2015 Forfatter Del Skrevet 6. november 2015 Ts her. Jeg er sliten, føler også at jeg blir litt fortere sliten en vanlig, litt mer tungpustet, men nå har jeg astma også. Jeg er student, så har ikke fastlegen min her. Tror dere det holder med å gå til helsestasjonen? fingrene er fortsatt nummene. Veldig lite, men like mye som de alltid har vært. Jeg er også nummen nedenfor lillefingeren, ved håndflaten, Ytterste kanten av det som er markert grønt på bildet. Ikke sjangs at jeg bytter fastlege. Det er viktig at jeg har han jeg har, så hvis jeg må til fastlegen med dette, gjør jeg det rett før jul. Sikkert litt dumt sagt, men dette har ikke forverret seg, eller forbedret seg så det er ganske stabilt. Er heller ikke veldig numment. Sikker på at ikke en nærve er i klem? Anonymous poster hash: 2f037...91e Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2015 Forfatter Del Skrevet 6. november 2015 Hvor føler du nummenheten? Hele armen, eller segmenter? Nervene fordeles på ulike måter. Dersom det er hele armen, snakker vi antakeligvis om en mild nerveklem under pectoralis minor. Jeg føler det i lillefinger og pekefinger. Er bare på tuppen av fingrene. Veldig svakt, men det er det. Er fortsatt numment. Anonymous poster hash: 2f037...91e Det er median og ulnar-nervene som innerverer dette området. Det er veldig uvanlig at du kun kjenner det i to av dem på hver ende av spekteret - dette får meg til å tenke at det ikke er nerveklem. Kan være dårlig sirkulasjon. Ikke dumt å høre med legen om det ikke går over. Ts her igjen. ser jeg har skrevet feil finger. Det er ringfinger og lillefinger. Vil si Ulnar nerve. kan det være klem da? Anonymous poster hash: 2f037...91e Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det er nok gjerne en nerve i klem. Dette kan skyldes så mangt, og det vil som regel gå over av seg selv etter noe tid. Hvis du fortsatt føler deg tung/sliten i overarmen, så kan det være du har fått deg en liten prolaps i nakken. Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hvor føler du nummenheten? Hele armen, eller segmenter? Nervene fordeles på ulike måter. Dersom det er hele armen, snakker vi antakeligvis om en mild nerveklem under pectoralis minor. Jeg føler det i lillefinger og pekefinger. Er bare på tuppen av fingrene. Veldig svakt, men det er det. Er fortsatt numment. Anonymous poster hash: 2f037...91e Det er median og ulnar-nervene som innerverer dette området. Det er veldig uvanlig at du kun kjenner det i to av dem på hver ende av spekteret - dette får meg til å tenke at det ikke er nerveklem. Kan være dårlig sirkulasjon. Ikke dumt å høre med legen om det ikke går over. Ts her igjen. ser jeg har skrevet feil finger. Det er ringfinger og lillefinger. Vil si Ulnar nerve. kan det være klem da? Anonymous poster hash: 2f037...91e Det nok ulnar-klem, ja. Ingen big deal. Vanligvis vil det hjelpe å strekke og massere de proksimale underarmsfleksorene, like ved cubital-tunnelen hvor ulnaris passerer. Kombiner dette med å styrke håndleddekstensor og fingerekstensor. Om du ikke får det til på egenhånd, besøk en naprapat eller lignende. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. november 2015 Forfatter Del Skrevet 11. november 2015 Hvor føler du nummenheten? Hele armen, eller segmenter? Nervene fordeles på ulike måter. Dersom det er hele armen, snakker vi antakeligvis om en mild nerveklem under pectoralis minor. Jeg føler det i lillefinger og pekefinger. Er bare på tuppen av fingrene. Veldig svakt, men det er det. Er fortsatt numment. Anonymous poster hash: 2f037...91e Det er median og ulnar-nervene som innerverer dette området. Det er veldig uvanlig at du kun kjenner det i to av dem på hver ende av spekteret - dette får meg til å tenke at det ikke er nerveklem. Kan være dårlig sirkulasjon. Ikke dumt å høre med legen om det ikke går over. Ts her igjen. ser jeg har skrevet feil finger. Det er ringfinger og lillefinger. Vil si Ulnar nerve. kan det være klem da? Anonymous poster hash: 2f037...91e Det nok ulnar-klem, ja. Ingen big deal. Vanligvis vil det hjelpe å strekke og massere de proksimale underarmsfleksorene, like ved cubital-tunnelen hvor ulnaris passerer. Kombiner dette med å styrke håndleddekstensor og fingerekstensor. Om du ikke får det til på egenhånd, besøk en naprapat eller lignende. Fantastisk! du er en helt hjertelig takk Anonymous poster hash: 2f037...91e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå