dyretbullet Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Min bror sin pc skrur seg av seg selv etter fåtall av sekunder når man prøver å slå den på, :O Noen som har vært borti dette før eller vet ka som kan være problemet? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Kan være kortslutning, minneproblem etc. Er maskina ny? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Vennligst informer oss om spesifikasjonene på PC'en Lenke til kommentar
dyretbullet Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 maskina er ikke ny nei er nok 3-4 år gammel, den slår seg på som vanlig kommer lys og alt i 4-7 sekunder så abre slokner alt :/ Skal finne ut spesifikasjonene Lenke til kommentar
Kei-Kun Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hvis du er litt kyndig med en skrutrekker og stø på hånda bør du kanskje sjekke kjølingen til CPU. For meg høres det ut som maskinen starter opp, men ikke får tilstrekkelig kjølig, og etter en 7-10 sekunder slår maskinen seg av. To do: - Sjekk kjøleribbe for støv og smuss, - Ta tak i kjøleribba og kjenn om den er løs. (Kanskje det viktigste punktet) Hvis dette ikke gjør noen forskjell anbefaler jeg deg å prøve en og en ram brikke, kanskje ett annet grafikk kort. (Er det integrert grafikk (VGA, DVI eller HDMI rett inn i bakpanelet til hovedkortet) så kan du bare ta ut det dedikerte kortet, plugge skjermen inn i hovedkortet og se om det utgjør noen forskell.. Hvis sistnevnte skulle gi resultat kan strømforsyningen være gåen. Husk at PSUer har en toleranseverdi. For det meste gjelder det ca 10% pr. år, dvs at den taper ca 10% effekt pr. år den er i bruk. Håper det er til hjelp! PS: Dette er første innlegget mitt siden 2004 so be gentle Lenke til kommentar
blinc Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Nyere cpu'er throttler før de evt slår seg av så tror først heller det er minne eller PSU. Husk også å fjerne alt støv og rask på HK da dette i noen tilfeller kan skape kortslutninger. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hvis du er litt kyndig med en skrutrekker og stø på hånda bør du kanskje sjekke kjølingen til CPU. For meg høres det ut som maskinen starter opp, men ikke får tilstrekkelig kjølig, og etter en 7-10 sekunder slår maskinen seg av. To do: - Sjekk kjøleribbe for støv og smuss, - Ta tak i kjøleribba og kjenn om den er løs. (Kanskje det viktigste punktet) Hvis dette ikke gjør noen forskjell anbefaler jeg deg å prøve en og en ram brikke, kanskje ett annet grafikk kort. (Er det integrert grafikk (VGA, DVI eller HDMI rett inn i bakpanelet til hovedkortet) så kan du bare ta ut det dedikerte kortet, plugge skjermen inn i hovedkortet og se om det utgjør noen forskell.. Hvis sistnevnte skulle gi resultat kan strømforsyningen være gåen. Husk at PSUer har en toleranseverdi. For det meste gjelder det ca 10% pr. år, dvs at den taper ca 10% effekt pr. år den er i bruk. Håper det er til hjelp! PS: Dette er første innlegget mitt siden 2004 so be gentle Velkommen tilbake! Jeg tror at en videre feilsøk på støv og strømforsyning kan være lurt i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå