Gå til innhold

Finnes det cracks til Linux? bare lurer


wil

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det finnes noe crack som omhandler Linux prog osv. ikke det at jeg skal ha det altså men tenkte jeg skulle spørre om det. jeg vet jo at det er gratis store deler av det som handler om Linux men allikevel.

vet forresten at at Linux legges ut på Warez sider. hvorfor blir de det? det er jo gratis.

 

pliz ikke hugg hodet av meg nå da

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det finnes trialware til linux som kan crackes for å få fullversjon. Om det er vits? Nei, i de fleste tilfeller er kommersiell software ikke noe folk satser på å produsere til linux fordi det allerede finnes gode alternativer og linux-folk ofte har ekle prinsipper (;)) mot closed source. Skjønt det finnes unntak.

Lenke til kommentar

Cdkey+fedora? Warez? lol!

 

Fedora, debian, og nesten alle andre distroer er ikke bare gratis, de er FRI.

Det vil si at du kan gjøre (nesten) hva du vil med kildekoden. Og nei, du trenger ikke cdkeys til Fedora!

 

Hvis du har lastet ned ISO fra Kazaa ville ikke noe a la dd if="/dev/zero" of="/dev/bios" eller noe i den duren i startscriptet. Last ned fra f. eks fedora.redhat.com eller en hvilket som helst annet mirror (nesten).

Lenke til kommentar
Cdkey+fedora? Warez? lol!

 

Fedora, debian, og nesten alle andre distroer er ikke bare gratis, de er FRI.

Det vil si at du kan gjøre (nesten) hva du vil med kildekoden. Og nei, du trenger ikke cdkeys til Fedora!

 

Hvis du har lastet ned ISO fra Kazaa ville ikke noe a la dd if="/dev/zero" of="/dev/bios" eller noe i den duren i startscriptet. Last ned fra f. eks fedora.redhat.com eller en hvilket som helst annet mirror (nesten).

Håper nesten du tok ironien til Slime Mold der og så var ironisk selv ;p

Lenke til kommentar

<unskyldning kort_fortalt="Nei jeg tok det ikke">

Så ikke at det var slimpøl som skriv det. Tror han vet bedre. Men en eller annen stakkar kunne jo ha trodd det, mange tror jo at Linux er kun konsoll (morro iom. vi har et langt bedre GUI enn f. eks. Windows (min mening))

</unskyldning>

 

Hadde en liten ironibit jeg og da...

Lenke til kommentar
vet forresten at at Linux legges ut på Warez sider. hvorfor blir de det? det er jo gratis.

Mulige forklaringer:

 

1. Det er noen 14tiss-fjols som har uploada linux-distroen, og ingen skjønner at programmet faktisk er mye bedre å laste ned fra en offisiell mirror. Da er man nemlig sikker på hva man får, og hastigheten er stort sett heller ikke noe å klage over hvis man laster ned fra en universitets-ftp.

 

2. Enklelte distroer koster faktisk penger, f.eks fordi de inneholder kommersielle programmer i tillegg til GPL osv.

 

 

Ellers er det riktig at det er langt mindre warez/cracks o.l. til linux enn windows. Dette skyldes nok både at det er færre brukere, og at det finnes så vanvittig mye bra open-source software til linux, slik at vi heldigvis slipper å bruke ulovlige programmer.

 

Ta et lite eksempel, noe så banalt som et pakkeprogram koster normalt penger til windows (Winzip, Winrar osv.) og mange cracker programmene for å bli kvitt irriterende nags, mens til linux er selvsagt slike programmer ikke bare gratis men de følger også med i distroen. Praktisk, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...