Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noen som vet hva dette er? (VIDEO)

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Her om dagen bestilte jeg meg viftestyring til PCen. Koblet det opp å startet maskinen. Maskinen startet som vanlig, men etterhvert ble ting tregere og programmer begynte å henge seg. Så tok jeg restart og da skjedde dette under oppstart; https://m.youtube.com/watch?v=a5lmg5PCx5w

Jeg tok da bort viftestyringen og koblet ting tilbake til hvordan det var, men dette skjer fortsatt. Så aner ikke om viftestyring egentlig har noe med saken å gjøre. Nå får jeg denne blinkende skjermen annenhver gang jeg starter maskinen og etter noen timer med PCen på.

Den blinkende skjermen ser ut som slik snø vi fikk på TVen i gamledager.

Noen som vet hva det kan være?

Specs;

msi x99s

Intel i7 5820K

MSI geforce 970

Corsair rm850w

Corsair H60

Cruicial ddr4 ballistix 2400mHz 16gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en skjerm som oppfører seg litt rart.

Må skru den på og la den "varme seg opp" før den viser bilde. Må restarte den to-tre ganger.

Kunne du testet med en annen maskin? Er skjermen fortsatt slik? 

Hvor gammel er skjermen din?

Årsaken til at jeg spør er fordi det virker som lyskatodene sliter med å tenne, veldig vanlig problem med LCD skjermer etter 3-5 års levetid.

Endret av Kei-Kun
Lenke til kommentar

Test skjermen på en annen pc / video spiller. Fungerer den der så er det pc hardwaren som er problemet.

Og ikke minst, husk å teste med forskjellige tilkoblinger.

Jeg skriver jo at jeg vet det er maskinen som er problemet. Skriver også at jeg bruker 2 forskjellige maskiner, og at det fungerer på den ene. Ikke bare blinker skjermen under oppstart, men maskinen skrur seg av etter 5 sekunder med denne blinkingen. Noen ganger kommer også denne skjermen etter noen timer med PC'en på. Da blir den treg og begynner å henge seg, så blinker det, så skrur den seg av. 

Lenke til kommentar

Test skjermen på en annen pc / video spiller. Fungerer den der så er det pc hardwaren som er problemet.

Og ikke minst, husk å teste med forskjellige tilkoblinger.

Jeg skriver jo at jeg vet det er maskinen som er problemet. Skriver også at jeg bruker 2 forskjellige maskiner, og at det fungerer på den ene. Ikke bare blinker skjermen under oppstart, men maskinen skrur seg av etter 5 sekunder med denne blinkingen. Noen ganger kommer også denne skjermen etter noen timer med PC'en på. Da blir den treg og begynner å henge seg, så blinker det, så skrur den seg av. 

Hei!

Har trolig greid å oversett svaret du la inn senere , men ja om skjermen fungerer fint på en annen pc er det trolig hardwaren din som har et problem.

At maskinen slår seg av kan være tegn på problemer med strømforsyningen , men også en haug med andre småting , om du har muligheten til å teste med et annet skjermkort som trekker "litt" mer strøm så hadde du trolig kunnet kommet litt lengre i feilsøkingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...