Heltgreitype Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hei! Her om dagen bestilte jeg meg viftestyring til PCen. Koblet det opp å startet maskinen. Maskinen startet som vanlig, men etterhvert ble ting tregere og programmer begynte å henge seg. Så tok jeg restart og da skjedde dette under oppstart; https://m.youtube.com/watch?v=a5lmg5PCx5w Jeg tok da bort viftestyringen og koblet ting tilbake til hvordan det var, men dette skjer fortsatt. Så aner ikke om viftestyring egentlig har noe med saken å gjøre. Nå får jeg denne blinkende skjermen annenhver gang jeg starter maskinen og etter noen timer med PCen på. Den blinkende skjermen ser ut som slik snø vi fikk på TVen i gamledager. Noen som vet hva det kan være? Specs; msi x99s Intel i7 5820K MSI geforce 970 Corsair rm850w Corsair H60 Cruicial ddr4 ballistix 2400mHz 16gb Lenke til kommentar
Kei-Kun Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Jeg har også en skjerm som oppfører seg litt rart. Må skru den på og la den "varme seg opp" før den viser bilde. Må restarte den to-tre ganger. Kunne du testet med en annen maskin? Er skjermen fortsatt slik? Hvor gammel er skjermen din? Årsaken til at jeg spør er fordi det virker som lyskatodene sliter med å tenne, veldig vanlig problem med LCD skjermer etter 3-5 års levetid. Endret 2. november 2015 av Kei-Kun Lenke til kommentar
Heltgreitype Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Hei. Bruker 2 forskjellige maskiner på samme skjerm hver dag. Kun den ene maskinenen dette er et problem på. Skjermen er 6 mnd gammel. Jeg er 100% sikker på at dette er et pc-problem. Endret 2. november 2015 av Heltgreitype Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Test skjermen på en annen pc / video spiller. Fungerer den der så er det pc hardwaren som er problemet. Og ikke minst, husk å teste med forskjellige tilkoblinger. Endret 3. november 2015 av Malvado Lenke til kommentar
Heltgreitype Skrevet 3. november 2015 Forfatter Del Skrevet 3. november 2015 Test skjermen på en annen pc / video spiller. Fungerer den der så er det pc hardwaren som er problemet. Og ikke minst, husk å teste med forskjellige tilkoblinger. Jeg skriver jo at jeg vet det er maskinen som er problemet. Skriver også at jeg bruker 2 forskjellige maskiner, og at det fungerer på den ene. Ikke bare blinker skjermen under oppstart, men maskinen skrur seg av etter 5 sekunder med denne blinkingen. Noen ganger kommer også denne skjermen etter noen timer med PC'en på. Da blir den treg og begynner å henge seg, så blinker det, så skrur den seg av. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Test skjermen på en annen pc / video spiller. Fungerer den der så er det pc hardwaren som er problemet. Og ikke minst, husk å teste med forskjellige tilkoblinger. Jeg skriver jo at jeg vet det er maskinen som er problemet. Skriver også at jeg bruker 2 forskjellige maskiner, og at det fungerer på den ene. Ikke bare blinker skjermen under oppstart, men maskinen skrur seg av etter 5 sekunder med denne blinkingen. Noen ganger kommer også denne skjermen etter noen timer med PC'en på. Da blir den treg og begynner å henge seg, så blinker det, så skrur den seg av. Hei! Har trolig greid å oversett svaret du la inn senere , men ja om skjermen fungerer fint på en annen pc er det trolig hardwaren din som har et problem. At maskinen slår seg av kan være tegn på problemer med strømforsyningen , men også en haug med andre småting , om du har muligheten til å teste med et annet skjermkort som trekker "litt" mer strøm så hadde du trolig kunnet kommet litt lengre i feilsøkingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå