tollhjelp123 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hei. Usikker på om dette er postet på riktig sted, men here we go. Får inn en mulig ny kunde som har kontorer i flere land nå, og casen er slik. Vi skal bestille PC-er til kontoret vårt i Norge som vi alltid gjør, sette de opp og gjøre klare, så sende ut til kontorene som er i Finland, Danmark, Sverige. Hvordan blir det med toll og avgifter? Noen lure måter? Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Prosedyrer og fremgangsmåte vil variere ut ifra verdi, antall og en hel haug av andre faktorer. Det du skriver her, er ikke i nærheten nok informasjon. Anbefaler deg å ta kontakt med Tollvesenet, de vil kunne svare på alle spørsmål du måtte ha angående toll og avgifter. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 En må nesten kjøpe noe (overta eierskap) før denslags er aktuelt. Så, dersom kontoret (selskapet) i utlandet kjøper utstyret fra Norge gjelder jo tollregler etc i landet det da sendes til. De skal da ikke betale norsk mva. Eies utstyret av det Norske selskapet, men står i utlandet, skal du sjelden betale noe ekstra (litt ettersom hva slags type utstyr det er). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå