Gjest medlem-329093 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Hjelp... Jeg forsøker å få frem Windows 10 oppgradering påmeldings ikonet på oppgavelinjen på min "Windows 8.1 med Bing" intel compute stick... men ingenting på Windows nettsider fører frem. Nå har jeg en "troubleshooter" som kjører og står bare og "sjekker eligibilitet" og det har den gjort i en halvtime nå. Nei forresten, nå er den ferdig og sier at "KB 2976978 has not been run". Hva nå det betyr. Den sier også "turn your PC off and on again and try in a few hours" skal prøve det... Gode råd mottas med takk... REDIGERT: Jeg var litt rask der... :-) nå kom nedlastingsikonet, etter en restart, og wndows 10 laster nå ned... Får håpe det funker når win10 er lastet ned... Endret 31. oktober 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Om det ikke skulle fungere, så finnes det flere måter å få Windows 10 på Du kan bruke Microsoft sitt mediacreation tool, som laster ned ISO fila for deg.. denne kan du enten brenne ut, eller lage en minnepenn av.. Eller du kan oppgradere rett fra mediacreation tool.Vil man ha en helt clean install, uten å oppgradere, så kan man hente ut ei fil fra ISO fila, som heter gatherosstate, legge denne på f.eks en minnepen.. kjøre den på maskinen som skal oppgraderes (da er kravet at du har en aktivert kopi av Windows 7, 8 eller 8.1 på maskinen), da får du ut ei fil som heter genuineticket, denne MÅ du ta vare på. Deretter kan du kjøre installasjon av Windows 10 ved å starte fra dvd eller minnepenn (bare pass på å ha riktig versjon.. Kan ikke oppgradere fra home versjon til pro, og motsatt).. hoppe over produkt nøkkel, og du bør helst UNNGÅ å koble til noe nettverk under installasjonen.. Når Windows er ferdig installert, kopierer du genuineticket til "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\ClipSVC\GenuineTicket". Så restarter du, og til slutt kobler til nettet.. Om det ikke aktiveres automatisk da, så prøv å restart en gang til.. Det skal fungere Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Takker :-) Hmmm, da det endelig ble lastet ned etter to timer så har jeg måttet sette inn micro-SD kort for å installere windows 10 på, men nå har den stått i to-tre timer halvferdig på "preparing to install". Jeg er redd jeg må vente like lenge om jeg trykker avbryt og starter på nytt igjen... noen som vet? REDIGERT: Nå gadd jeg ikke vente lenger, og for et kvarter siden trykket jeg på stoppknappen, men nå vil jo dritten ikke engang stoppe!! REDIGER ENDA EN GANG: Nå begynner tålmodigheten min å sprekke... jeg avsluttet hele installeringen, satte i en minnepinne og trykket på windows 10 nedlastingsymbolet igjen, og tenkte at jeg nå kunne velge å installere til minnepinne fordi det ble anbefalt av windows at jeg tar ut lagringsmediet og oppbevarer det på et trygt sted, så en minnepinne vil være bedre egnet enn et micro-SD kort, men da jeg trykket meg vei gjennom installatoren så begynte den tilbake på samme sted som jeg sto fast tidligere og lagret fortsatt til micro-SD kort... jeg gir opp... hva skal jeg gjøre? REDIGERT TREDJE GANG...: Nå kom det beskjed om at installeringen ikke virket, så den startet å laste ned windows 10 helt fra begynnelsen igjen! 3% fullført, av 100%, ser ikke frem til to timer nedlasting igjen og så vente på installering i timesvis... Har Ubuntu noe for seg da tro? (Kommer med et ekstra operativsystem, Linux Ubuntu, denne intel compute sticken. Kan bytte operativsystem i BIOS...) REDIGERT: Endelig er windows 10 installert, men det tok hele natta... og bokmerkene mine fra chrome ble ikke automatisk kopiert, men jeg har lagt dem inn manuelt nå... :-) onedrive funker også... takk for hjelpen, problemet er løst. Endret 1. november 2015 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå