Gå til innhold

Mobiloperatør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Kr 295 for 8 GB hos Hello med Telenordekning.

 

Utenlandspriser følger vel ofte offentlig prisregulering utenlands, særlig innen EU.

 

Man kan vel kjøpe datapakker i tillegg for både innenlands og utenlandsk bruk.

Lenke til kommentar

Utenlandspriser varierer veldig. Jeg har sjekker flere leverandører og ennå ikke funnet noen "standard" pris eller at de følger noen regulering. One Call er billigste leverandør jeg har funnet hittil, men jeg har langtfra sjekket alle. Jeg så på Norden, EU (Spania), og USA. 

 

Jeg etterspurte flere erfaringer i denne tråden, men ingen har svart siden jeg var sistemann til å poste der, så ser ikke ut som det er særlig interesse for det...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1674935

Lenke til kommentar

Jepp, noe jeg gjorde for 4-5 leverandører, men å sjekke i 3 forskjellige land, og deretter sammenlikne priser på data, på ringing til Norge, på ringing lokalt, på startavgift, på sms til Norge, på sms lokalt... det blir ganske uoversiktlig og slitsomt i lengden. Spesielt med antall mobilleverandører vi har i Norge. Prisene varierer helt latterlig mye, noen kan ha takster som er 4x så høye som andre.

 

Jeg skulle gjerne ha sjekket "alle", men jeg har begrenset med tid og det ville blitt et enormt svært regneark med alle prisene som må sjekkes. 

 

Dataene burde vært gjort lettere tilgjengelig av leverandørene, slik at forbrukere kan sammenlikne disse. Gjerne med krav fra myndighetene om at disse skal rapporteres fortløpende via et bestemt format sånn at man lett kan sammenlikne og lage tjenester som sammenlikner. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

På stikkordsform.

 

EU/EØS

Innen EU gjelder makspriser, for tale, data og SMS innen EU/EØS-området.

Noen operatører, blant annet NetCom og Telenor (tror jeg) tilbyr datapakker.

 

USA

I USA er det per i dag Talkmore som har det beste tilbudet på tale og SMS.

NetCom har gode tilbud på datapakker i USA.

Lenke til kommentar

Talkmore var interessant. De har jeg ikke sjekket før. Etter en kjapp titt ser det ut som Talkmore er billigere i USA, Talkmore og Onecall er like billige i EU, og Onecall er billigere i Norden.

 

Stusser litt på denne teksten hos Talkmore:

Enkelte lokale operatører tar også ekstra betalt for samtaler som våre abonnenter mottar i deres nett. Dette kommer i tillegg til den prisen vår leverandør tar betalt for. Vær oppmerksom på at det da kan være dyrt å ringe mellom for eksempel to operatører innenfor USA.

 

Hvordan skal man vite hva det kan koste i USA da?

 

Og hva er isåfall maksprisene for EU når leverandører som Telipol og Djuice er langt dyrere enn Onecall og Talkmore i EU?

 

Her er linkene til prissammenlikning for interesserte:

https://www.talkmore.no/priseriutlandet.html

https://onecall.no/priser/i-utland

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan se står Norden sammen med resten av EU på Talkmore sine sider?

 

 

Edit: Glem det, fant det under de individuelle abonnementene. 

 

Det står riktignok _til_ Norden, som for min del er mye mindre interessant enn _i_ Norden. 

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...