tho_kva2 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hei, Fikk nå en lønn på 7 533 før skatt uten tillegg. Har 159,54 i timen, så dette tilsvarer da så vidt over 47 timer. Forrige lønn jobbet jeg 54,5 timer og fikk UB-tillegg.. Hvor mange timer må man jobbe i mnd for å få UB-tillegg? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Husker jeg rett er det snitt på 12 timer i uka i løpet av en måned. Er lønningsperioden 20 til 20 (Norgesgruppen) mangler du én time grovt regnet. Endret 31. oktober 2015 av mushi 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Takk for raskt svar! Det er super surt å mangle bare en liten time.. Er Norgesgruppen ja, Kiwi. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Shit, jeg begynner å bli gammel. Da jeg begynte i butikk var timelønnen på 81.97 kr... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Takk for raskt svar! Det er super surt å mangle bare en liten time.. Er Norgesgruppen ja, Kiwi. Det er lurt og regne litt på det i løpet av måneden og ta på deg en ekstra vakt hvis du trenger det. Sjefer har det med å sette deg opp så du akkurat ikke får UB-tillegg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Det er lurt og regne litt på det i løpet av måneden og ta på deg en ekstra vakt hvis du trenger det. Sjefer har det med å sette deg opp så du akkurat ikke får UB-tillegg. Sånn var det da jeg jobbet i butikk også. UB-tillegg er en utgiftspost, og butikksjefer vil naturlig nok gjøre det de kan for å sette opp vaktlistene på en sånn måte at de unngår å måtte gi deltidsansatte UB-tillegg. Ekstravakter, hvis de dukker opp kan være veldig greit å ta da, i så fall, slik at man bikker over 12-timersgrensen. Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Shit, jeg begynner å bli gammel. Da jeg begynte i butikk var timelønnen på 81.97 kr... Hehe, ja, tiden går fort! Typisk sjefer å gjøre sånt som dere sier.. Siden ikke alle måneder ser helt like ut, hvor mange timer burde jeg prøve å sikre meg å ha hver måned for å få UB? Snitt er det jo 4,333 uker per mnd så det gir jo da 52 timer i måneden for å få UB ifølge 12 timer per uke. Om jeg er så nær som jeg har vært med 47 timer, så er det jo bare å bevist jobbe ~10min ekstra hver dag for å nå den ene ekstra timen hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå