Gå til innhold

[Løst] Matbutikkjobb, hvor mange timer i mnd for å få UB-tillegg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar!

Det er super surt å mangle bare en liten time..

Er Norgesgruppen ja, Kiwi.

Det er lurt og regne litt på det i løpet av måneden og ta på deg en ekstra vakt hvis du trenger det. Sjefer har det med å sette deg opp så du akkurat ikke får UB-tillegg. 

Lenke til kommentar

Det er lurt og regne litt på det i løpet av måneden og ta på deg en ekstra vakt hvis du trenger det. Sjefer har det med å sette deg opp så du akkurat ikke får UB-tillegg. 

Sånn var det da jeg jobbet i butikk også. UB-tillegg er en utgiftspost, og butikksjefer vil naturlig nok gjøre det de kan for å sette opp vaktlistene på en sånn måte at de unngår å måtte gi deltidsansatte UB-tillegg. Ekstravakter, hvis de dukker opp kan være veldig greit å ta da, i så fall, slik at man bikker over 12-timersgrensen.

Lenke til kommentar

Shit, jeg begynner å bli gammel. Da jeg begynte i butikk var timelønnen på 81.97 kr...

Hehe, ja, tiden går fort!

Typisk sjefer å gjøre sånt som dere sier.. Siden ikke alle måneder ser helt like ut, hvor mange timer burde jeg prøve å sikre meg å ha hver måned for å få UB? Snitt er det jo 4,333 uker per mnd så det gir jo da 52 timer i måneden for å få UB ifølge 12 timer per uke.

Om jeg er så nær som jeg har vært med 47 timer, så er det jo bare å bevist jobbe ~10min ekstra hver dag for å nå den ene ekstra timen hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...