Superparanoid Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Oppdaget at jeg fikk opp feilmelding gang på gang jeg startet PC'n som sa noe som "Tilkobling til en Windows tjeneste mislyktes. Kan ikke koble til Group Policy tjenesten...(Klikk for å se feilmelding" Hver gang jeg forsøker å klikke på meldingen, så forsvinner den bare. Alt ser ut til å fungere fint på PC lenge. Men når jeg så skal lagre et bilde i ei ny mappe som jeg tenkte å opprette, henger Photoshop seg. Det samme skjer når jeg skal lagre et dokument i Word under ei ny mappe. Jeg forsøker så å åpne Filutforsker og lagre ny mappe der i fra, men da henger hele Filutforskeren seg. Det holder om jeg bare høyreklikker, så henger det seg. Jeg restarter PC gang på gang, og samme feilmelding dukker opp, og jeg har fortsatt samme problem med lagring. Etter uttallige forsøk, kommer ikke feilmeldingen opp, og nå er det ikke lenger noen problem å lagre data i nye mapper. Det er tydelig at det hadde sammenheng med Group Policy tjenesten, men jeg har fortsatt ikke skjønt hva denne gjør eller hvorfor dette skjedde. Hva kan jeg gjøre for å forhindre at dette skjer igjen? Nå tør jeg nesten ikke restarte PC'n i tilfellet problemet oppstår igjen... På forhånd takk for hjelpen! :-) Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 1. november 2015 Forfatter Del Skrevet 1. november 2015 Ingen som vet? Nå har jeg samme problem igjen og jeg er DESPERAT! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Har du tilfeldigvis en PC som er / har vært skolePC eller en jobbPC? Group Policy er nettopp som navnet tilsier, en tjeneste som setter regler for en "gruppe" maskiner. Det kan være en feil i installasjonen av Windows hvis du får denne meldingen ofte, da burde du starte med å enten legge inn feilmeldingen i sinn helhet her, eller google den. https://en.wikipedia.org/wiki/Group_Policy Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Nei det er min private PC, og den er ikke kjøpt brukt. Problemet har plutselig oppstått den siste uken. Har forsøkt å google problemet, men jeg synes det stort sett referer til Windows 8 versjoner eller tidligere. Jeg har Windows 10. Etter 12 nye restarter, funket det plutselig igjen nå. Jeg formatterte PC'n for ca 6 mnd siden, og hadde håpet å slippe å gjøre det på nytt allerede nå, men det er kanskje det som skal til. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Har du endret på oppdateringen av drivere og sånt manuelt ? Det kan jo være at det er årsaken til at dette skjer , spesielt om du har rotet det til litt som f.eks når du ønsker å ha full kontroll på driveroppdateringene til Nvidia skjermkort. Du har original Windows 10 ja? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hvis det startet nylig kan du prøve å rulle tilbake endringer med systemgjenoppretting. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Jeg har ikke tuklet med maskina på noen som helst måte, og jeg har original Windows 10 ja. Jeg forsøkte i går kveld på en "oppskrift" jeg fant nsom egentlig gjaldt for Windows 8, men det virket som at det er samme fremgangsmåte på Windows 10. Har ikke restartet maskina manuelt selv, men det har vært noen automatiske oppdateringer på PC'n i natt som har restartet den automatisk. Og akkurat fungerer alt som det skal. Forhåpentligvis er problemet borte for godt nå. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Nå er problemet tilbake igjen, og jeg klarer ikke å få fjernet det. Jeg er desperat etter å få løst problemet, men hvordan? Hvordan får man kontakt med kundeservice hos Microsoft? Finner jo ikke en eneste måte å kontakte de på! På nettsiden deres under kundestøtte, ber de meg om å sjekke artikler og videoer først, spør på et microsoftforum, osv. Men jeg finner jo ikke noen løsning på mitt problem, og fremdeles er det ingen måte å kontakte support på. Jeg er nå offisiell Windows HATER! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå