Gå til innhold

iPad til studier


Aborgmo

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaringer med bruk av iPad til studier? Mitt studie krever kun enkel programvare til tekstbehandling, regneark og presentasjoner. I forelesninger bruker jeg som regel penn og papir, fordi jeg foretrekker å skrive formler og utregninger for hånd. Jeg har altså ikke veldig avanserte behov. 

 

Oppleves for eksempel mangel på tilgjengelig filsystem som et problem ved innlevering eller gjennomføring av oppgaver? 

 

Vil også legge til at jeg da ser for meg å bruke en iPad Pro med et trådløst tastatur, muligens nye Magic Keyboard. 

Endret av Aborgmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, noen som har erfaringer med bruk av iPad til studier? Mitt studie krever kun enkel programvare til tekstbehandling, regneark og presentasjoner. 

 

Oppleves for eksempel mangel på tilgjengelig filsystem som et problem ved innlevering eller gjennomføring av oppgaver? 

 

Vil også legge til at jeg da ser for meg å bruke iPaden med et trådløst tastatur, muligens nye Magic Keyboard. 

 

Det er litt avhengig av hva du gjør. Skriver du bare dokumenter, og lager presentasjoner så burde iPad fungere greit. Regneark kommer til å bli litt verre, fordi det vil ta lengre tid å lage dem på iPad, og du vil ha færre funksjoner. 

 

Men skal du gjore noe som helst vanskeligere, som å installere ting fra zip/rar filer, bruke designprogrammer, eller bruke ikke-normale filformater så vil ikke en iPad fungere særlig godt.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

installere ting fra zip/rar filer, bruke designprogrammer, eller bruke ikke-normale filformater så vil ikke en iPad fungere særlig godt.

 

 

Problemet med å insatllere noe fra ZIP-filer er at du ikke kan installere noe. ZIP/RAR-filer er ikke noe problem. Ei heller er andre filtyper så lenge du har en app som kan bruke dem, noe som er nøyaktig slik det fungerer på en PC. 

Lenke til kommentar

Problemet med å insatllere noe fra ZIP-filer er at du ikke kan installere noe. ZIP/RAR-filer er ikke noe problem. Ei heller er andre filtyper så lenge du har en app som kan bruke dem, noe som er nøyaktig slik det fungerer på en PC.

Jeg pratet ikke om hva som er umulig, men hvor vanskelig det er. F.eks. hvis jeg sender deg en zip fil med f.eks. en app, noen tekstfilerog et par regneark, så blir det veldig irriterende på en iPad. Det er ikke umulig, men mye mer jobb enn på en PC.

 

Ergo, om det er praktisk med en iPad er avhengig av om hva han skal bruke den til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Problemet med å insatllere noe fra ZIP-filer er at du ikke kan installere noe. ZIP/RAR-filer er ikke noe problem. Ei heller er andre filtyper så lenge du har en app som kan bruke dem, noe som er nøyaktig slik det fungerer på en PC.

Jeg pratet ikke om hva som er umulig, men hvor vanskelig det er. F.eks. hvis jeg sender deg en zip fil med f.eks. en app, noen tekstfilerog et par regneark, så blir det veldig irriterende på en iPad. Det er ikke umulig, men mye mer jobb enn på en PC.

 

Ergo, om det er praktisk med en iPad er avhengig av om hva han skal bruke den til.

 

 

Vet ikke hva slags apper du bruker men det er ikke noe problem i appen Documents. Annet enn da appen som er i den ZIP-filen. 

Vil påstå det er tilfeller hvor "Open in"-funksjonen er "litt" raskere enn å grave gjennom 20 subfolders på en PC. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...