Gå til innhold

Hvike spillekonsoll?

JoaBj

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg må med en gang få sagt at jeg ikke har særlig greie på nyere konsoller. Har vel ikke spilt annet enn brettspill siden jeg solgte min Commodore64 (med kasettspiller) :woot: Har nå en sønn som begynner å vise interesse, og da må jeg nesten sette meg litt inn i hva som finnes på markede. har lest en del, men er usikker. For min del kunne jeg tenke en spillekonsoll som jeg kunne bruke til å se filmer , laste ned fra nettet, spille musikk på osv. En multimedia maskin?? Er for eksempel XBOX egnet til dette? Hva med PS2? Eller burde jeg vente på PSX?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For min del kunne jeg tenke en spillekonsoll som jeg kunne bruke til å se filmer , laste ned fra nettet, spille musikk på osv. En multimedia maskin?? Er for eksempel XBOX egnet til dette? Hva med PS2? Eller burde jeg vente på PSX?

Til det du nevner der, er jo faktisk både XBox og PS2 gode. Det er vel egentlig bare et spørsmål om hvilken konsoll som har de spillene du liker best. Personlig foretrekker jeg XBox, også på grunn av at den er kraftigere. Spillene der er egentlig mer for "hardcore" spillere som meg. PS2 eksklusive spill er som regel noe mer tilgivende, ikke nødvendigvis enklere. PS2 spill har en høyere "pure fun" faktor, liksom.

Jeg anbefaler deg å titte litt rundt på spill som er eksklusive til de to platformene og se hvem som tiltaler deg mest. Hvis jeg skal gi plusser til de to, så vil jeg si at XBox'en har det tekniske overtaket og vil fremdeles komme med bedre spill (teknisk sett); PS2 når snart taket på hva man kan presse ut av hardware'n. PS2 har den store fordelen at det kommer stadig flere meget bra spill på salg rundt omkring, dvs. at du får sannsynligvis mer bang for the buck enn på XBox.

Ellers er jo PSX'en ganske fristende, men når kommer den til Norge? Og så blir den jo dyr da... *shudder*

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Vanskelig spørsmål det der. Sjøl så her jeg både XBOX og GameCube.

Hvis du vil ha mulighet for å bruke konsollen som multimediaavspiler er XBOX det beste valget etter min mening. Hvis du modifisierer den kan du bruke den til avspilling av det aller meste (film, musikk). Velidg greit å sette den opp i nettverk så du kan bruke en evt PC som "server". Gjør dette sjøl, og kunne ikke tenke meg å bruke tv-ut fra PC istedet.

Når det gjelder spill, blir det straks litt mer vanskelig. Som det nevnes har kanskje XBOX flest spill for "hardcore" gamere, men nå begynner det å komme flere "barne" spill.

Allikevel vil jeg kanskje anbefale GameCube hvis det er spillene som veier tyngst. De har spill i alle kategorier, men kanskje flest av de "barnevennlige". Playstation har kanskje enda fler, men den har jeg ikke sjøl så det er begrensa hva jeg kan si...

Hvilken konsoll som er best teknisk er egentlig uvesentlig. Er spillet bra blir jeg helt oppslukt av handlinga og glemmer grafikken helt. For spill som ikke er fullt så bra teller grafikken litt mer igjen...

Hvis jeg skal komme med et råd: Ta med deg guttungen i butikken og la han prøve de forskjellige konsollene med et spill han synes ser artig ut eller har hørt om.

Lenke til kommentar
Vet ikke en gang hva flamewar er?? Ikke meningen å støte noen.

Mange av forumets brukere har forskjellige spillkonsoller selv, og de fleste mener at nettopp deres konsoll er den beste. Dette fører naturlig nok til endel heftige diskusjoner som moderatorene liker å stenge før de utvikler seg til drapstrusler o.l.

Men jeg tror ikke TST mente at du gjorde noe galt i å spørre om dette.

Flamewar betyr vel fritt oversatt: "krangel/krig (ofte useriøs sådan) med utskjelling av forumbrukere osv."

Det er jo artig med en diskusjon i ny og ne, men en diskusjon om hvilken konsoll som er best fører ingen vei. (Selv om xbox er best, da :D ...kødda :lol: )

Lenke til kommentar
Vet ikke en gang hva flamewar er?? Ikke meningen å støte noen.

Mange av forumets brukere har forskjellige spillkonsoller selv, og de fleste mener at nettopp deres konsoll er den beste. Dette fører naturlig nok til endel heftige diskusjoner som moderatorene liker å stenge før de utvikler seg til drapstrusler o.l.

Men jeg tror ikke TST mente at du gjorde noe galt i å spørre om dette.

Flamewar betyr vel fritt oversatt: "krangel/krig (ofte useriøs sådan) med utskjelling av forumbrukere osv."

Det er jo artig med en diskusjon i ny og ne, men en diskusjon om hvilken konsoll som er best fører ingen vei. (Selv om xbox er best, da :D ...kødda :lol: )

he he du er på tynn is nå!!

men tilbake til konsoll spørmålet?

Det er 1 viktig spørsmål som må stilles først er det du eller sønnen din som skal bruke maskinen mest?

-Hvis det er sønnen din så velg gamcube den har mest barne spill som er bra, dessuten er den billig.(men husk den spiller ikke dvd filmer)

-Er det du som er i fokus og vil ha en multimedia maskin så velg xbox, men da er du nødt til å chippe den ellers så er det ingen poeng.(nb! den har bra spill utvalg den og men kansje mer av spilla som er for den voksne "garde".) dennne spiller dvd og musikk(wav filer) i orginal verson, men chipper du den så kan den spille mp3,divx.mpeg,vcd,avi,legge inn digital bilder, legge emulatorer for gamle spill konsoller som feks C64,NES,SNES,atari,gamboy advance/color,N64, playstation osv(men husk du må ha orginal spilla før du gjør det ellers er du ute og kjøre)kan selfølgelig legge inn dine orginale xbox spill også så slipper du det der med at dvd`er blir rota bort ødelagt. kan også sette den opp som ftp mot pc`en og bruke deb til å spille divx filmer via pc`en til xbox så ut på tv`en.

-Blir du ikke enig med noen av disse svara og vil ha en kombi maskin mellom deg og ungen din, så velg ps2, den får også noe ekstra muligheter hvis du legger inn chip(er ikke helt oppdatert på hva den kan når man har chippa den) men den er dyyyr og chippe+ at maskinen er også dyrest av alle de 3.

håper dette hjalp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...