Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i magen og oppkast?

Ravnen

Anbefalte innlegg

I går følte jeg meg sulten bare 1 time etter jeg hadde spist. Var på skolen, så kunne ikke gjøre noe med det uansett. I gymtimen så løper vi, og jeg føler meg veldig energisk (et tegn på at jeg har spist bra) men denne sultfølelsen ble verre. Da jeg kom hjem unnet jeg meg 4 first price vårruller og 1 burn, men smertene i magen forsvant ikke. Jeg ender opp med å kaste opp en del, og pine meg gjennom rundt 7 timer med ganske sterke smerter i magen. Jeg prøvde å spise en del yoghurt og drikke vann, og i dag føler jeg meg mye bedre. Jeg bare lurer på om dere vet hva det kan ha vært? Jeg kjenner noen som jobber på apoteket og de ba meg bare se det an. Nå som jeg føler meg bra igjen, er det noe jeg burde unngå å spise/gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope, skal en god del til for at (store) magesmerter kommer av sult. Jeg sliter med magen og halsbrann og kan fortelle at hvis jeg drikker en Burn, Red Bull eller liknende så kommer halsbrannen (og magesmerter til en viss grad) med en gang. Har man "sensitiv" mage som meg så merker man hva som er dårlig kjappt og energidrikker er veldig veldig dårlig for magen.

Edit; Leif

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Nope, skal en god del til for at (store) magesmerter kommer av sult. Jeg sliter med magen og halsbrann og kan fortelle med en gang at hvis jeg drikker en Burn, Red Bull eller liknende så kommer halsbrannen (og magesmerter til en viss grad) med en gang. Har man "sensitiv" mage som meg så merker man hva som er dårlig kjappt og energidrikker er veldig veldig dårlig for magen.

Greia er at jeg har drukket energidrikker før uten noen større konsekvenser for magen min. Som sagt, så startet magesmertene etter lunsjen på skolen, hvor jeg spiste brødskive mef leverpostei og sylteagurk. Imidlertid ser jeg ikke bort fra at burnen kan ha forverret magesmertene og derfor gjort at de varte så lenge.

Lenke til kommentar

Nei, magesmertene kom kanskje ikke av Burn'en, men de forverret garantert situasjonen. Selv om man ikke har hatt problemer med magen tidligere så kan man få det "ut av ingensteds". Jeg slet heller ikke med magen før, "kom fra det blå" sånn delvis. Kan jo si det slik; Hvorfor er jeg forkjølet nå, jeg var jo ikke det i før/ igår/ forrige uke.

Skal nevnes at jeg har mageproblemer mye pga stress og angst som er en veldig stor faktor i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Matforgifting kanskje? Hadde du svette eller feber?

Sjekket aldri temperaturen, men det som ledet til første oppkast var en umiddelbart innslag av kvalme og svimmelhet. Akkurat da føltes det ut som influensa, men dette gikk over raskt og det eneste symptomet som medvarte var magesmerten. Jeg tenker det kan ha vært "excess stomach acid" (det som kom opp etter et kjapt google søk) men syns det var rart det skulle lede til oppkast eller medvarende smerter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...