Marira Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Whay it says. Han trener 5-6 ganger i uka og dusjer 1-2 (av og til 3, som er det antallet vi har blitt enige om tidligere). Sånn som nå er det fem dager siden. Han lukter ofte svette, og det er forferdelig å gi bj's (som jeg egentlig liker å gi) + at jeg har urinveisinfeksjon 50% av tiden. Sexlivet blir derfor styrt etter hvorvidt han har dusjet, noe som ikke funker for min del (har jo lyst når man har lyst). Jeg har tatt det opp direkte og det funker ikke. Så til alle dere dusjhatere, hva kan jeg foreslå? Å dusje med meg ønsker han ikke pga det blir kaldt, og vask med klut morgen/kveld falt bort etter fem dager. Hadde en periode våtservietter på rommet jeg kunne bruke før sex, men de tar ikke urinlukt eller smaken noe særlig, pluss at det er litt turnoff å måtte vaske han nedentil først... Jeg orker ikke oppdra, men orker ikke kvalmende lukter heller. Han sier han bare glemmer det, men problemet er jo der uanz. Endret 31. oktober 2015 av Marira Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hvor gammel er han? Virker som du må sette litt hardere tiltak til verks her. Dusje etter hver treningsøkt bør være et minimum. Ellers blir det ikke noe på han. Dette går jo tross alt på helsa løs, for deg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Noe av det sjukeste jeg har lest, si dette til ham direkte. hvor ekkel du finner ham, da bør han ta seg i nakken og holde seg ren. ellers driter han i deg og er ikke noe å samle på... 6 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Steng butikken! Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) ingen dusj = ingen sexevtingen dusj = du gjør noe som irriterer/belaster han.redigert: evt bare dump karen Endret 31. oktober 2015 av Sangesland 2 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 http://forum.kvinneguiden.no/topic/915956-samboer-som-ikke-dusjer/ Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Æsj fy fader. Gjør som en sa litt lenger oppe her, steng sjappa og om han ikke tar hintet og begynner å ta renhold på alvor så dumper du fyren. Makan til lite omtenksomhet ovenfor sin sexpartner. 4 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Hm, kanskje han tenner på at damer vasker ham nedentil ...? Uansett, man skal faktisk helst ikke dusje hver dag, huden er ikke beregnet for det. Hvordan tror du skinnjakka blir seende ut om du sender den gjennom vaskeprogrammet hver dag? De fleste voksne nordmenn dusjer nok ikke mer enn to-tre ganger i uken, og det er nok. Det er likevel anbefalt å ta en rask (tre-fem minutter) dusj etter trening, men du trenger ikke bruke såpe hver gang hvis du dusjer hver dag. Problemet med lukt kan ha helt andre årsaker enn dårlig hygiene. Hva du spiser påvirker kroppslukten. Om partneren har sopp eller underlivsinfeksjoner, kan det også påvirke mannens lukt. Kanskje lukten skyldes dine underlivsplager, og ikke motsatt? Send begge til lege og ta prøver. For øvrig er det trolig viktigere å vaske seg etter sex enn etter trening, og da selvfølgelig vaske kjønnsområdene godt med vann, uten såpe. Kjønnsorganer skal lukte. Det er ikke mannens naturlig lukt du reagerer negativt på? Dusjvaner er kun det, bare vaner. Hvis den ubehagelige lukten skyldes manglende hygiene, så er det bare å endre vanene. Men det kan ikke du gjøre, selvfølgelig, han må gjøre det selv. Du kan inspirere og motivere. Det er vel egentlig det du ber om råd for her, også. Først bør du imidlertid sjekke ut andre årsaker nevnt over. Endret 1. november 2015 av Horten Market Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 wtf? Finnes det folk i dag som ikke dusjer daglig altså? Why? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Dette er ett tema du bør ta opp. Det er garantert ikke bare du som opplever at han lukter. Det er tøft å snakke om. Og dersom der er andre typiske symptomer på at han ikke har det bra så bør du som andre har nevnt stenge sjappa til han gjør noe med det. Roter han, gjør han aldri rent? Isåfall bør du prøve å finne ut hva hans sinnstilstand er. "å la seg selv falle" mtp hygiene er ett klassisk symptom på depresjon. Jeg dusjer hver dag, jeg vet at jeg lukter og gjør mitt for å forhindre at det plager andre. Jeg anser det som normal folkeskikk. Men; jeg vet at der er underliggende årsaker til at jeg lukter, jeg vet hva de er og får behandling for det. Har han sukkersyke? Har han andre sykdommer som ved dårlig oppfølgning vil lukte? (jeg lukter sykelig søtt dersom jeg ligger høyt i blodsukker). Uannsett må du snakke med ham og avhengig av hvordan tilstanden er vurdere å kreve endring (eller i det minste at han prøver å gjøre noe med det) for å fortsette forholdet. Dersom du har dårligere allmennhelse av å være sammen med noen er det ett alvorlig problem dersom der ikke er forsøk eller vilje til å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Mamamia Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Han behøver ikke dusje hver dag. Ingen trenger det, og ingen har godt av det. I hvert fall ikke hvis man bruker mye såpe. Han kan kanskje bare skylle seg kjapt med vann, om det hjelper? Ellers skjønner jeg ikke at du gidder å ha sex om du synes det er ekkelt. Slutt med det! Og hvorfor MÅ det være oralsex hver gang? Mannfolk tisser med den faktisk, flere ganger hver dag. Selv om han dusjer hver dag, så er det normalt om han lukter tiss igjen etter noen timer. Barberer du deg nedentil? Dusjer hver dag og vasker deg med såpe (underlivssåpe inkludert)? Bruker sexy undertøy, trange skinny jeans og kanskje til å med stringtruser (ÆSJ!)? Alt dette er uheldig for den normale bakteriefloraen i underlivet og kan like gjerne være årsaken til urinveisinfeksjonene dine. Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Enten så "glemmer" du å vaske deg nedentil også får du han til å gi deg oralsex, skal man se om han syntes det er digg.. Eller så får du fortell han at han lukter. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Det går an å ta en kjapp dusj uten å vaske håret. Da går det kjappere og man blir ikke så fort lei. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Når han trener 5-6 ganger i uka bør han dusje 5-6 ganger i uka. Minimum. Dette med at dusjing ikke er bra for huden stemmer rett og slett ikke. Det som ikke er bra er å tørke den ut hver gang - altså bruke sjampo og såpe, særlig uten nøytral PH, på hele hudoverflaten. Skritt, rumpe og underarmer skal man faktisk vaske hver jævla dag! Og når jeg leser om alle som ikke gjør det her så blir jeg både overrasket og forferdet. Dere er åpenbart gamle nok til å lese og skrive. Da klarer dere å vaske dere dere selv som store barn også... Endret 1. november 2015 av misanthrope 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 hvorfor i helvete har sånne folk kjæreste, skjønner meg ikke på jenter som deg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Herregud folk som fraråder folk å dusje hver dag er ekle ass. Har gjort det hele mitt liv og det er ingenting farlig med det! 1 Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Null Dusj = Null Sex,tro meg,blir verre for han en for deg. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Altså, å lukte av gammel svette er helt unødvendig og svært sjenerende for andre, så det er omsorgsfullt og rett å bry seg om andres hygiene. Hvor ofte man bør dusje er det ikke noe fasitsvar på, selv om folk har forestillinger om at det er kjempeekkelt å ikke dusje hver dag. Det kommer helt an på hvor mye man svetter og hva slags aktivitet man har vært i. Men når man trener 5-6 ganger i uka ville jeg i hvert fall dusjet like mange ganger. Mengden og type såpe tilpasses ut i fra behov, men såpe er gjerne nødvendig for å bli skikkelig ren. Man trenger kanskje ikke å bruke sjampo til håret hver gang ettersom for mye kan slite på håret og stimulere til faktisk raskere og mer fettproduksjon; det må også tilpasses behovet. Dersom man får problemer med tørr hud er det første man bør gjøre kanskje å dusje fortere og heller bruke mer lunkent enn varmt vann. En annen ting som kan gjøre renholdet lettere er å ha kort hår under armene, på brystet og i skrittet. Bakterier som lever i det fuktige miljøet skaper den vonde lukta, og ved å ta bort mye av håret fjerner man mye av miljøet de trives i.Om man hater å dusje er det mye man får gjort mye med klut, såpe og lunkent vann. Likevel er en dusj langt mer effektiv, og får tatt mye grundigere hele kroppen. Om han hater å vaske så mye at han velger å lukte svett og sette forholdet deres på slik prøve har han virkelig et problem, og det synes jeg ikke du skal måtte tåle. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Jeg synes det er mye mer ekkelt om folk ikke vasker seg etter sex, enn om de ikke dusjer etter hver trening. Og når vi først er inne på hygiene: Hvor mange vasker hendene etter å ha vært på do? Halvparten av britene gjør ikke det, ifølge en undersøkelse for tre år siden. Vasker du hendene når du har vært ute og kommer hjem? Vasker du deg før måltid? Alt dette er viktigere enn å dusje etter trening. Men hvis du lukter svette, så har du eller klærne dine naturligvis gått for lenge uten vask. Men lukt fra skrittet skyldes oftere mangel på vask etter sex enn svette. Endret 1. november 2015 av Horten Market Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå