Gå til innhold

Noe vits i å oppgradere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh, jeg ville ikke gjort det basert på specs. Den du har har GDDR5 RAM på GPU, ganske lik CPU og RAM. Jeg vil anta at du ikke får så høyt ytelseshopp, hvis noe i det hele tatt, at du synes det er verdt det. Kjipt å bruke 10.000,- og bare få kanskje 10% bedre ytelse på for eksempel grafikken. Her er grafikkortene satt opp mot hverandre http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-950M-vs-GeForce-GTX-660M bare at 950 kortet i denne testen har GDDR5.

Jeg ville spart opp noen tusen til og gått for en laptop med minimum GTX 960, helst 970. Det begynner å komme litt lekkert med DDR4, Skylake etc og de er mer strømgjerrige og kjappere.

Edit; "Some GTX 950M may be equipped with cheaper DDR3 memory (2000 MHz effective, 32 GB/s), which leads to a 10 - 20 percent lower performance despite the slightly higher core clock of 993 MHz."

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Tenkte meg at det kanskje ikke var verdt det! Får nok ikke solgt den,ihvertfall ikke for så mye siden den har en del problemer. Skulle gjerne hatt en stasjonær men har ikke noe sted å ha den. Dessuten farter jeg litt rundt og gamer hos folk, så da er det litt greit med laptop syns jeg ;)

Endret av Kristoymii
Lenke til kommentar

Har vurdert den her selv:

https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner-barbare/barbare-datamaskiner-gaming/asus-rog-gl752vw-t4004t-173-laptop/p-251488/?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Ny 4 core skylake prosessor med GTX960, og så er den ikke så "bulky".

EDIT: Ser den også har USB C, så her vil det vel blir mulig å bruke eksternt GPU når disse kommer for fullt?

Endret av Hopsing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...