Thoto79 Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg snakker ikke om å løse voldsproblemet i verden, jeg snakker om å fjerne IS fra sjakkbrettet. IS (muslimenes "ungdomsopprør") kommer uansett til gradvis å fordunste, akkurat som Hippie-bevegelsen '68 Begge deler er/var uttrykk for kamp mot det bestående, dog med diametralt forskjellig innhold. Mens hippiene var nærmest grenseløse og naive, alt skulle løse seg bare alle røyket en joint, penger var tull, ingen trengte arbeide, og alle danset hånd-i-hånd over blomsterengen, så forespråker IS det stikk motsatte. Forenklet sagt da. Ikke for å være stygg, men med tanke på denne grenseløse naiviteten du viser ovenfor religiøse terrorister, så døde visst ikke hippiene ut med det første.. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Så så, om du ikke klarer å se at farene for at det kan oppstå religiøs undertrykkelse og teokratier også der velstand råder, og heller vil underbygge noe jeg aldri har motsagt noe sted, nemlig at det er en større sjanse for utvikling av alle religiøse og ikke-religiøse ekstremer i fattigdom og nød eller bare nedgangstider enn i luksus, så er det også greit. Slutt å pisse semantikk i tråden og prøv å delta i den ærlige diskusjonen. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Ikke for å være stygg, men med tanke på denne grenseløse naiviteten du viser ovenfor religiøse terrorister, så døde visst ikke hippiene ut med det første.. Da har du misforstått meg. Jeg er balansert (innbiller jeg meg iallefall) selv om det kanskje ikke fremstår slik. Jeg mener at både Hippie-kulturen og IS er utopier, det tilhører ytterpunktene, på hver sin ende av skalaen. Dermed overlever det heller ikke, siden det rett og slett blir for drøyt for samfunnet og folk flest. Men "måtte" jeg velge, hadde jeg nok havnet i flower-power leiren. Men finnes sikkert de der ute som hadde trivdes bedre i et strengt IS-samfunn med øye-for øye osv. hvis de "måtte" velge" Endret 18. november 2015 av Mr.M Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 (endret) Hippiene døde ikke ut, og de drepte ikke uskyldige i hundrevis som rekrutteringstaktikk. De lagde musikk og røyket marijuana. Og det gjør de fremdeles. Endret 18. november 2015 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Jeg mener selve bevegelsen og det kollektive ferniss de omgav seg med https://www.google.no/search?q=hippie+bevegelsen&biw=1440&bih=785&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CC8QsARqFQoTCKGzlIzvmskCFUeHLAod-ckEaw https://www.google.no/search?q=hippie+movement&biw=1440&bih=785&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CDQQsARqFQoTCJzA1bjvmskCFYKLLAod4I0Ccw Hvor ser du den bevegelsen nå da mener du? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Verden blir akkurat så gal som vi tillater den å bli, her tenker jeg dessverre det ikke holder å ta ut al-Baghdadi, her må også de hjernevaskede fjernes da det blir fånyttes å forsøke å snu dem når galskapen først har satt seg. Det er også for farlig å ta dem til seg og prøve å få dem på andre tanker, den sjansen kan vi ikke ta og strengt tatt så fortjener de heller ingen sjanse etter hva de har deltatt i. Alle må tas, ifra toppen og ned, også kvinnene. Barna er de eneste vi har ett håp om å kunne få på bedre tanker og som vi må bruke mye ressurser på å av-indoktrinere så risikoen for å følge i "fars" fotspor ikke lenger er tilstede. Først når det ikke lenger er noen til å hjernevaske den neste generasjon har verden vunnet over ondskapen. Skjønner hva du mener, og føler i stor grad det samme, men i det øyeblikket vi sier: "DREP ALLE EKSTREMISTER!!!", hva kan vi da kalle oss selv? Anti-ekstremister? Og nå skal vi ikke drepe alle "ekstremister", betegnelsen er sprikende og varierer ifra hvilket ståsted man selv har. Men få bukt med terrororganisasjoner som dreper uskyldige mennesker med utgangspunkt i en brutalt misforstått religiøs agenda må vi koste på oss. For eksempel Salafister som kidnapper, torturerer og lemlester nordmenn dem for løsepenger har ikke livets rett og kan ikke få være endel av framtiden, det tror jeg vi alle er enige i. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Verden blir akkurat så gal som vi tillater den å bli, her tenker jeg dessverre det ikke holder å ta ut al-Baghdadi, her må også de hjernevaskede fjernes da det blir fånyttes å forsøke å snu dem når galskapen først har satt seg. Det er også for farlig å ta dem til seg og prøve å få dem på andre tanker, den sjansen kan vi ikke ta og strengt tatt så fortjener de heller ingen sjanse etter hva de har deltatt i. Alle må tas, ifra toppen og ned, også kvinnene. Barna er de eneste vi har ett håp om å kunne få på bedre tanker og som vi må bruke mye ressurser på å av-indoktrinere så risikoen for å følge i "fars" fotspor ikke lenger er tilstede. Først når det ikke lenger er noen til å hjernevaske den neste generasjon har verden vunnet over ondskapen. Skjønner hva du mener, og føler i stor grad det samme, men i det øyeblikket vi sier: "DREP ALLE EKSTREMISTER!!!", hva kan vi da kalle oss selv? Anti-ekstremister? Og nå skal vi ikke drepe alle "ekstremister", betegnelsen er sprikende og varierer ifra hvilket ståsted man selv har. Men få bukt med terrororganisasjoner som dreper uskyldige mennesker med utgangspunkt i en brutalt misforstått religiøs agenda må vi koste på oss. For eksempel Salafister som kidnapper, torturerer og lemlester nordmenn dem for løsepenger har ikke livets rett og kan ikke få være endel av framtiden, det tror jeg vi alle er enige i. Selvfølgelig. Dette er kriminelle gærninger, og burde bli behandlett deretter. Poenget er bare at vi må prøve å tenke rasjonelt så ikke sinne og hat kommer i veien for våre handlinger. Hvis det skjer så har vi sunket ned på deres nivå, og da har vi tapt. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Verden blir akkurat så gal som vi tillater den å bli, her tenker jeg dessverre det ikke holder å ta ut al-Baghdadi, her må også de hjernevaskede fjernes da det blir fånyttes å forsøke å snu dem når galskapen først har satt seg. Det er også for farlig å ta dem til seg og prøve å få dem på andre tanker, den sjansen kan vi ikke ta og strengt tatt så fortjener de heller ingen sjanse etter hva de har deltatt i. Alle må tas, ifra toppen og ned, også kvinnene. Barna er de eneste vi har ett håp om å kunne få på bedre tanker og som vi må bruke mye ressurser på å av-indoktrinere så risikoen for å følge i "fars" fotspor ikke lenger er tilstede. Først når det ikke lenger er noen til å hjernevaske den neste generasjon har verden vunnet over ondskapen. Skjønner hva du mener, og føler i stor grad det samme, men i det øyeblikket vi sier: "DREP ALLE EKSTREMISTER!!!", hva kan vi da kalle oss selv? Anti-ekstremister? Og nå skal vi ikke drepe alle "ekstremister", betegnelsen er sprikende og varierer ifra hvilket ståsted man selv har. Men få bukt med terrororganisasjoner som dreper uskyldige mennesker med utgangspunkt i en brutalt misforstått religiøs agenda må vi koste på oss. For eksempel Salafister som kidnapper, torturerer og lemlester nordmenn dem for løsepenger har ikke livets rett og kan ikke få være endel av framtiden, det tror jeg vi alle er enige i. Selvfølgelig. Dette er kriminelle gærninger, og burde bli behandlett deretter. Poenget er bare at vi må prøve å tenke rasjonelt så ikke sinne og hat kommer i veien for våre handlinger. Hvis det skjer så har vi sunket ned på deres nivå, og da har vi tapt. Ja det du sier er viktig, at vi ikke lar oss forandre av dem og dermed på mange måter ender med det samme hatet de er forpestet med. Men for meg og etterhvert veldig mange andre så blir dette lettere sagt enn gjort da jeg tar det høyst personlig når noen tar livet ifra uskyldige jenter på brutalt vis i navn av sin absurde religion og sine oppdiktede brutale profeter. Religiøse rotter som vil ta oss alle tilbake til steinalderen. Dette søppelet som mener alle Ateister må dø, og gjerne smertefullt til skrekk og advarsel. Beklager men så om de måtte ønske akkurat dette, så tar jeg det likefullt personlig. Når de torturerer, dreper og lemlester en nordmann tar jeg det også høyst personlig. Vanligvis har jeg som de fleste andre empati med alle mennesker, men i deres tilfelle så er den kanskje skummelt nok søkk borte. Men jeg vet ikke om dette bare er usunt, det gjør det lettere å mobilisere til motstand og det gjør det definitivt lettere å fjerne dem når eget hode bare definerer dem som ugress. Det vil si ugress kan jeg leve med, disse svin er ikke verdt noenting lenger. Medlemmer av IS har kun en verdi, og det er som døde. Først da kan vi tillate oss å smile for som levende har de vist seg å være en pest som menneskeheten må bekjempe på samme måte som med andre dødelige sykdommer, bare at vi her må vi benytte andre verktøy som i kuler og krutt for å få bukt med problemet. Det er så synd om det må smelle i Norge før vi tar dette til oss og blir kvitt dem for godt, eller rettere sagt for denne gang. Det er jo det besynderlige med religion, faenskapen kommer alltid tilbake. Derfor kan heller ikke vi som ønsker frihet for alle mennesker tillate oss å noengang stoppe kampen, en kamp mellom godt og ondt som vil fortsette i all overskuelig fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå