ozone Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 ...den famøse Asylbarnsaken, politibevæpningssaken og ikke minst den ulovlige propagandavideosaken... Hva var famøst med å sende flyktninger som har fått avslag på asylsøknaden sin ut av landet? Hva er famøst med å ønske et politi som kan hanskes med bevæpnede kriminelle? (for de er det i disse dager) Og forklar gjerne hva som var så ille med skrytevideoen til Anundsen. Utover at den var unødvendig (og kanskje litt overdrevet positiv, med tanke på rikets tilstand etter årtier med rød-grønt styre). Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) ...den famøse Asylbarnsaken, politibevæpningssaken og ikke minst den ulovlige propagandavideosaken... Hva var famøst med å sende flyktninger som har fått avslag på asylsøknaden sin ut av landet? Hva er famøst med å ønske et politi som kan hanskes med bevæpnede kriminelle? (for de er det i disse dager) Og forklar gjerne hva som var så ille med skrytevideoen til Anundsen. Utover at den var unødvendig (og kanskje litt overdrevet positiv, med tanke på rikets tilstand etter årtier med rød-grønt styre). Det famøse var vel heller at de cherry-picka barn og familier da de er lettest å shippe ut, dette bare for å få tallene til å se bra ut. En politisk kynisme vi ikke har sett maken til i Norge noe alle som leser aviser eller ser nyheter skulle ha fått med seg. Og de gir seg ikke, amatørene snubler i egne bein og gjør hele denne flyktning og asylprossessen veldig mye vanskeligere enn den kunne ha vært. http://www.dagbladet.no/2015/11/06/nyheter/innenriks/politikk/samfunn/asylsokere/41829803/ Alle ser at dette må tas tak i som ett nødvendig onde, her må man bare brette opp erma og få ting på plass ikke ligge i skyttergravstilling å grine over ressurser som ikke strekker til. Som på Debatten på NRK igår så får man bekreftet hvor FRP`ernes fokus ligger. Det er en evig utsettelse av det uungåelige ved å syte over at de trenger mer tid for å få ting på plass, akkurat som vi andre her styrer hvor mye tid vi har til dette. Alle ønsker seg mer tid men det har vi jo ikke derfor må ting bare skje. De framstår altså som problemskapere og ikke problemløsere, om det er bevisst for å stikke kjepper i hjula på hele prossessen eller om det er den sedvanlige inkompentensen er vanskelig å si. Tenker Høyre tenker seg om to ganger før de noen gang går inn i en regjerning med disse amatørene igjen. Endret 6. november 2015 av Thoto79 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. Når ble det dumt å få en flyktning eller asylsøker i arbeid lurer jeg veldig på, trodde det var en av få ting absolutt alle var enige om. Man kan ikke klage over utgiftene ved å fø på disse og samtidig motsette seg å få dem i arbeid for at de da tar jobbene "våre" vel. Only FRP... 1 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Jeg stemmer ikke FrP, men rett skal være rett; de er i en samarbeidsregjering der Høyre er klart største part og samarbeider med KrF og Venstre, så at FrP ikke får fullt gjennomslag for sin innvandringspolitikk er en selvfølge. Man kan selvfølgelig mene at de burde gå ut av samarbeidet, men da tenker jeg at de ikke burde inngått et samarbeide i utgangspunktet, for dette er noe som lå i kortene fra begynnelsen. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. Når ble det dumt å få en flyktning eller asylsøker i arbeid lurer jeg veldig på, trodde det var en av få ting absolutt alle var enige om. Man kan ikke klage over utgiftene ved å fø på disse og samtidig motsette seg å få dem i arbeid for at de da tar jobbene "våre" vel. Only FRP... Om vi kan få de i arbeid er jo det kjempeflott , det er jo det beste. Spørsmålet er hvilke jobber skal de få? Industrien sier opp folk og nedgangen har jo ringvirkninger . Når det ikke er nok arbeid til folk som bor i landet allerede , hvordan skal vi da kunne skaffe jobb til alle de nye som kommer? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. Når ble det dumt å få en flyktning eller asylsøker i arbeid lurer jeg veldig på, trodde det var en av få ting absolutt alle var enige om. Man kan ikke klage over utgiftene ved å fø på disse og samtidig motsette seg å få dem i arbeid for at de da tar jobbene "våre" vel. Only FRP... Om vi kan få de i arbeid er jo det kjempeflott , det er jo det beste. Spørsmålet er hvilke jobber skal de få? Industrien sier opp folk og nedgangen har jo ringvirkninger . Når det ikke er nok arbeid til folk som bor i landet allerede , hvordan skal vi da kunne skaffe jobb til alle de nye som kommer? Det blir ingen forandring for hvordan ting funker idag det, det er en haug med jobber som nordmenn er for fine til å ta i og som våre nye landsmenn, svensker som somaliere, gjerne tar. Hadde det ikke vært for disse så hadde man måtte betalt nordmenn minst en halv mill i året for dassvask i bedriftene for å i det hele tatt få noen til å gjøre det, noe som hadde vært lite gunstig for alle. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. Når ble det dumt å få en flyktning eller asylsøker i arbeid lurer jeg veldig på, trodde det var en av få ting absolutt alle var enige om. Man kan ikke klage over utgiftene ved å fø på disse og samtidig motsette seg å få dem i arbeid for at de da tar jobbene "våre" vel. Only FRP... Om vi kan få de i arbeid er jo det kjempeflott , det er jo det beste. Spørsmålet er hvilke jobber skal de få? Industrien sier opp folk og nedgangen har jo ringvirkninger . Når det ikke er nok arbeid til folk som bor i landet allerede , hvordan skal vi da kunne skaffe jobb til alle de nye som kommer? The lump of labour fallacy has been applied to concerns around immigration and labour. Given a fixed availability of employment, the lump of labour position argues that allowing immigration of working age people reduces the availability of work for native born workers ("they are taking our jobs"). This may be refuted by arguing that (1) skilled immigrating workers may bring capabilities that are not available in the native workforce (e.g. banking, academic research), and (2) that immigrating workforces also create additional jobs, thus expanding the economy and creating further jobs directly (e.g. setting up businesses and requiring local services or workforces) or indirectly (e.g. an increased population needs to buy more groceries, therefore increasing demand on shops, therefore requiring additional shop staff). https://en.wikipedia.org/wiki/Lump_of_labour_fallacy#cite_note-8 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. Når ble det dumt å få en flyktning eller asylsøker i arbeid lurer jeg veldig på, trodde det var en av få ting absolutt alle var enige om. Man kan ikke klage over utgiftene ved å fø på disse og samtidig motsette seg å få dem i arbeid for at de da tar jobbene "våre" vel. Only FRP... Om vi kan få de i arbeid er jo det kjempeflott , det er jo det beste. Spørsmålet er hvilke jobber skal de få? Industrien sier opp folk og nedgangen har jo ringvirkninger . Når det ikke er nok arbeid til folk som bor i landet allerede , hvordan skal vi da kunne skaffe jobb til alle de nye som kommer? Det blir ingen forandring for hvordan ting funker idag det, det er en haug med jobber som nordmenn er for fine til å ta i og som våre nye landsmenn, svensker som somaliere, gjerne tar. Hadde det ikke vært for disse så hadde man måtte betalt nordmenn minst en halv mill i året for dassvask i bedriftene for å i det hele tatt få noen til å gjøre det, noe som hadde vært lite gunstig for alle. Jeg antar svensker har like stor rettighet til disse jobbene som den jevne flyktning, så de får konkurrere på like vilkår. Jeg kjenner ikke til lønnskravene til svenske arbeidsinnvandrere, men om begge grupper legger seg på minimumslønn tipper jeg svensker har et fortrinn mtp. språk. De flyktningene som da vil ha jobb må være bedre kvalifisert enn svenskene på et eller annet vis. Jeg ser ikke helt hvordan det er tilfellet, så de får nøye seg med det som "blir igjen", antar jeg. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. Når ble det dumt å få en flyktning eller asylsøker i arbeid lurer jeg veldig på, trodde det var en av få ting absolutt alle var enige om. Man kan ikke klage over utgiftene ved å fø på disse og samtidig motsette seg å få dem i arbeid for at de da tar jobbene "våre" vel. Only FRP... Om vi kan få de i arbeid er jo det kjempeflott , det er jo det beste. Spørsmålet er hvilke jobber skal de få? Industrien sier opp folk og nedgangen har jo ringvirkninger . Når det ikke er nok arbeid til folk som bor i landet allerede , hvordan skal vi da kunne skaffe jobb til alle de nye som kommer? The lump of labour fallacy has been applied to concerns around immigration and labour. Given a fixed availability of employment, the lump of labour position argues that allowing immigration of working age people reduces the availability of work for native born workers ("they are taking our jobs"). This may be refuted by arguing that (1) skilled immigrating workers may bring capabilities that are not available in the native workforce (e.g. banking, academic research), and (2) that immigrating workforces also create additional jobs, thus expanding the economy and creating further jobs directly (e.g. setting up businesses and requiring local services or workforces) or indirectly (e.g. an increased population needs to buy more groceries, therefore increasing demand on shops, therefore requiring additional shop staff). https://en.wikipedia.org/wiki/Lump_of_labour_fallacy#cite_note-8 1) gjelder vel ikke her, da flyktningene ikke er bedre utdannet enn befolkningen ellers. 2) er jo kjekk dersom flyktningene fra dag 1 livnærer seg på egen business. At en flyktning trenger "local services or workforces" er jo tvert imot negativt om denne ikke skaffer seg sin egen inntekt uten hjelp fra staten. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. Når ble det dumt å få en flyktning eller asylsøker i arbeid lurer jeg veldig på, trodde det var en av få ting absolutt alle var enige om. Man kan ikke klage over utgiftene ved å fø på disse og samtidig motsette seg å få dem i arbeid for at de da tar jobbene "våre" vel. Only FRP... Om vi kan få de i arbeid er jo det kjempeflott , det er jo det beste. Spørsmålet er hvilke jobber skal de få? Industrien sier opp folk og nedgangen har jo ringvirkninger . Når det ikke er nok arbeid til folk som bor i landet allerede , hvordan skal vi da kunne skaffe jobb til alle de nye som kommer? Det blir ingen forandring for hvordan ting funker idag det, det er en haug med jobber som nordmenn er for fine til å ta i og som våre nye landsmenn, svensker som somaliere, gjerne tar. Hadde det ikke vært for disse så hadde man måtte betalt nordmenn minst en halv mill i året for dassvask i bedriftene for å i det hele tatt få noen til å gjøre det, noe som hadde vært lite gunstig for alle. Jeg antar svensker har like stor rettighet til disse jobbene som den jevne flyktning, så de får konkurrere på like vilkår. Jeg kjenner ikke til lønnskravene til svenske arbeidsinnvandrere, men om begge grupper legger seg på minimumslønn tipper jeg svensker har et fortrinn mtp. språk. De flyktningene som da vil ha jobb må være bedre kvalifisert enn svenskene på et eller annet vis. Jeg ser ikke helt hvordan det er tilfellet, så de får nøye seg med det som "blir igjen", antar jeg. Akkurat svensker er vel mest ivrige på jobber i utelivsbransjen hvor også språket er viktig så vet ikke om disse to egentlig konkurrerer om de samme lavtlønns jobbene sånn sett. Kan ikke si jeg har sett mange svenske brudar med vaskebøtta heller. Største problemet med det hele blir vel sikkert å få integrert og motivert asylsøkere nok til at de faktisk selv er villige til å bytte bort stønad mot arbeid. For mange vil jobb sikkert være drømmen, mens for andre vil nok drømmen være "lønn" uten arbeid. Her må vi inn og tilrettelegge/stille krav. Lenke til kommentar
H1Z Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Det blir ingen forandring for hvordan ting funker idag det, det er en haug med jobber som nordmenn er for fine til å ta i og som våre nye landsmenn, svensker som somaliere, gjerne tar. Hadde det ikke vært for disse så hadde man måtte betalt nordmenn minst en halv mill i året for dassvask i bedriftene for å i det hele tatt få noen til å gjøre det, noe som hadde vært lite gunstig for alle. Men er du sikker på at vi har nok slike "flyktningjobber" her i landet? Jeg ser at mange bruker "sett dem i arbeid" som en løsning på migrantproblemet, men det er jo til og med konkurranse om de lavtlønnede jobbene. Kanskje vi kan sette en del av dem i vaskejobber, men hvor kan man ellers sysselsette flyktninger? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Det blir ingen forandring for hvordan ting funker idag det, det er en haug med jobber som nordmenn er for fine til å ta i og som våre nye landsmenn, svensker som somaliere, gjerne tar. Hadde det ikke vært for disse så hadde man måtte betalt nordmenn minst en halv mill i året for dassvask i bedriftene for å i det hele tatt få noen til å gjøre det, noe som hadde vært lite gunstig for alle. Men er du sikker på at vi har nok slike "flyktningjobber" her i landet? Jeg ser at mange bruker "sett dem i arbeid" som en løsning på migrantproblemet, men det er jo til og med konkurranse om de lavtlønnede jobbene. Kanskje vi kan sette en del av dem i vaskejobber, men hvor kan man ellers sysselsette flyktninger? Park og idrettsvesenet, i flyktningemottak, butikkhjelp, få subsidiert sertifikat så de etterhvert kan kjøre varer/taxi, evnt i Oslo Sporveier med buss/trikk etc. Alle jobber som ikke krever utdannelse eller at man snakker godt norsk er vel i utgangspunktet aktuelle og etterhvert som kurs blir gjennomført og man lærer språket så kan man jo avansere og/eller studere. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Kollektivtransport uten å snakke det lokale språket er rimelig håpløst. Joda, det er noen bussjåfører som mangler denne kompetansen og jobber med dette likevel, men det er like fullt en objektivt sett viktig kompetanse å ha i jobben. Skal man liksom ringe trafikanten hver gang man lurer på noe som enhver norsk bussjåfør ville greid å besvare? Samme gjelder butikk, med mindre man snakker om innleid vaskepersonale. Jeg forventer at den ansatte jeg snakker med kan forklare meg på norsk hvor fenalåret befinner seg. Med det søkerantallet det er på disse jobbene virker det unødvendig å ansette noen med slike mangler. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Haha, det fårn si. Det er så rart hvordan noen med deres politiske intellekt og fokus på sak og nyhetsbilde (sarkasme-varsel) har klart å gå glipp av både den famøse Asylbarnsaken, politibevæpningssaken og ikke minst den ulovlige propagandavideosaken.? Alle tre produkter av vår "eminente" Justisminister... Dette var tynne greier, som forventet. Hva legger du i "asylbarnsaken"? At det er Anundsens feil at POD ikke har videreformidlet informasjon? Jeg er litt usikker på hva du mener med politibevæpningssaken. Kan du utdype? Videoen var ikke ulovlig. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Det jeg ikke forstår er at det virker som de andre partiene ikke forstår hvor mye penger denne flyktningstrømmen kan koste oss i mange år fremover , og hareide som ikke vil kutte noen plass heller . Trur han at penger vokser på trær? Hvis det fortsetter slik så havner vi bakpå økonomisk og da vil det bli fryktelig vanskelig å komme seg frempå. Det er nedgangstider og folk blir arbeidsledige i fleng , men venstre lederen mener vi skal få flyktningene i arbeid. Er de helt stein stokke dumme? P.S Sikkert en masse dårlig tegnsetting. Når ble det dumt å få en flyktning eller asylsøker i arbeid lurer jeg veldig på, trodde det var en av få ting absolutt alle var enige om. Man kan ikke klage over utgiftene ved å fø på disse og samtidig motsette seg å få dem i arbeid for at de da tar jobbene "våre" vel. Only FRP... Om vi kan få de i arbeid er jo det kjempeflott , det er jo det beste. Spørsmålet er hvilke jobber skal de få? Industrien sier opp folk og nedgangen har jo ringvirkninger . Når det ikke er nok arbeid til folk som bor i landet allerede , hvordan skal vi da kunne skaffe jobb til alle de nye som kommer? The lump of labour fallacy has been applied to concerns around immigration and labour. Given a fixed availability of employment, the lump of labour position argues that allowing immigration of working age people reduces the availability of work for native born workers ("they are taking our jobs"). This may be refuted by arguing that (1) skilled immigrating workers may bring capabilities that are not available in the native workforce (e.g. banking, academic research), and (2) that immigrating workforces also create additional jobs, thus expanding the economy and creating further jobs directly (e.g. setting up businesses and requiring local services or workforces) or indirectly (e.g. an increased population needs to buy more groceries, therefore increasing demand on shops, therefore requiring additional shop staff). https://en.wikipedia.org/wiki/Lump_of_labour_fallacy#cite_note-8 Dette er en stråmann. Poenget er at det uansett blir flere som kjemper om få jobber. Selv om det blir litt flere jobber (gjerne i det offentlige) totalt sett, vil det være enda flere mennesker i forhold til jobber, og dermed vil enda flere gå ledige. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Det er generelt sett ikke sant, rett og slett. Lenke til kommentar
H1Z Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Det blir ingen forandring for hvordan ting funker idag det, det er en haug med jobber som nordmenn er for fine til å ta i og som våre nye landsmenn, svensker som somaliere, gjerne tar. Hadde det ikke vært for disse så hadde man måtte betalt nordmenn minst en halv mill i året for dassvask i bedriftene for å i det hele tatt få noen til å gjøre det, noe som hadde vært lite gunstig for alle. Men er du sikker på at vi har nok slike "flyktningjobber" her i landet? Jeg ser at mange bruker "sett dem i arbeid" som en løsning på migrantproblemet, men det er jo til og med konkurranse om de lavtlønnede jobbene. Kanskje vi kan sette en del av dem i vaskejobber, men hvor kan man ellers sysselsette flyktninger? Park og idrettsvesenet, i flyktningemottak, butikkhjelp, få subsidiert sertifikat så de etterhvert kan kjøre varer/taxi, evnt i Oslo Sporveier med buss/trikk etc. Alle jobber som ikke krever utdannelse eller at man snakker godt norsk er vel i utgangspunktet aktuelle og etterhvert som kurs blir gjennomført og man lærer språket så kan man jo avansere og/eller studere. Det er mange jobber som ikke krever utdannelse, men ofte krever grunnleggende språkkunnskaper eller andre forutsetninger for å kunne fungere i jobben. Selv butikkjobbene krever språkferdigheter, og jeg klarer ikke å se hvordan en arbeidsgiver ville ansatt en asylsøker som ikke er i stand til å kommunisere med nordmenn. Med mindre vi skaper arbeidsplasser spesifikt for asylsøkerne, hvordan skal man få arbeidsgiverne til å ansette asylsøkere som stiller på arbeidsmarkedet uten å kunne by på noe som helst (ikke en gang grunnleggende språkferdigheter)? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Det er generelt sett ikke sant, rett og slett. Du mener altså at hvis det kommer 8000 migranter så oppstår det helt magisk 8000 nye jobber? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Det er flere mekanismer i spill her. Det kan bli akkurat 8000 nye jobber, det kan bli flere, eller det kan bli færre. Det finnes ikke et fasitsvar. Men, empiri viser at innvandring generelt ikke gir høyere ledighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå