Gå til innhold

FRP har blitt kuet

Anbefalte innlegg

Synes dette er hysterisk morsomt. FRP og FRP`ere, partiet og velgerne som har preket om streng innvandring i åresvis og antakelig fått mye stemmer pga dette sitter nå på radio og tv og prater om at vi må bli flinkere til å være fosterforeldre for skjeggebarn og hvordan vi må ta "oppgavene" og "pliktene" våre på alvor. 

Det må være mange flere enn meg som ruller av latter nå. Ingen andre partier har noensinne snakket så varmt om den massive innvandringen av immigranter og asylsøkere som vi ser nå. :D 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ler, men gråten tar meg. Det viser bare nok en gang at politikere uten å nøle kaster vrak på alle sine prinsipper om de kan oppnå makt og feite verv for seg personlig. Så lenge et ytterparti ikke har flertall, kan de ikke oppnå noe som helst politisk ved å gå inn i regjering. Jfr. SVs skjebne. Halvorsen, Jensen og alle epigonene oppnår personlige fordeler (så lenge det varer), det er det hele.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Ingen andre partier har noensinne snakket så varmt om den massive innvandringen av immigranter og asylsøkere som vi ser nå. :D

Nå synes jeg du overdriver mer enn en smule!

For det første har vi aldri sett en sånn akutt flyktningekrise mot nordeuropa før, og jeg tror ikke Frp overgår AP, SV eller KRF på noen måte.

I tillegg må jo alle forstå at når man kommer i posisjon er det mange fler hensyn som må taes, bl. a. vedtak som er fattet av tidligere regjeringer, som nåværende regjering er bundet av.

Jeg synes jeg har hørt hele tiden at Frp vil hjelpe flyktningene der de er, og AP/SV/KRF vil pøse inn så mange de klarer å overtale stortinget til...

Så TS, slutt å tull.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg venter bare på at noen foreslår å sende norske arbeidsledige til flyktningleirer i Libanon hvor de kan klare seg med en brøkdel av pengene de nå lever av. 

Deportasjonen av kriminelle til Nederland er en god start. 

I en koalisjonsregjering lager man vel en politikk ingen egentlig vil ha? FrP kan vel ikke gjøre som de vil. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Håper virkelig at FRP står opp mot KRF her og om nødvendig går ut av regjeringen. Om en ikke stenger grensene nå så har vi tiår med uroligheter fremfor oss.

Lenke til kommentar

Nettopp!

Det hjelper lite å skylde på snillismen som foregikk på 1970 - 2020(?) når vi en gang i fremtiden lurer på hvorfor vi bor i et altfor 'mangfoldig' samfunn med ekstremisme, mye mer hverdagkriminalitet, og uroligheter, der ingen grupper får leve på sin måte fordi det er altfor mange andre å ta hensyn til...

Det er NÅ vi kan gjøre noe med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Synes dette er hysterisk morsomt. FRP og FRP`ere, partiet og velgerne som har preket om streng innvandring i åresvis og antakelig fått mye stemmer pga dette sitter nå på radio og tv og prater om at vi må bli flinkere til å være fosterforeldre for skjeggebarn og hvordan vi må ta "oppgavene" og "pliktene" våre på alvor. 

Det er nytt i Norge at myndighetene appellerer til personlig ansvar, men det er for så vidt i tråd med FrPs politiske grunnsyn. Grunnen til at du ikke har hørt om dette fra andre partier, er at tradisjonen i Norge er at staten har dette ansvaret. Så personlig ansvar er et skritt i riktig retning ut fra FrPs politiske prosjekt. Men det viktigste gjenstår, nemlig at folk også betaler regningen personlig.

En morsom kuriositet er at for bare 25 år siden snakket FrP om fri innvandring. Vel, Per Sandberg er fremdeles for fri innvandring, men på premisser som gjør den kulturelt og økonomisk bærekraftig.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Som ozone skriver, så tror jeg trådstarter overdriver en smule. Jeg regner meg selv som en som følger godt med, men jeg har enda ikke hørt noen i FrP snakke «varmt» om innvandring. Om noe så holder de frem som før, og er en spydspiss i arbeidet med å tøyle kostnadene knyttet til dette. Godt hjulpet av partilederens posisjon i regjeringen, så klart, hvor hun har god oversikt og mulighet til å påvirke.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det må være mange flere enn meg som ruller av latter nå. Ingen andre partier har noensinne snakket så varmt om den massive innvandringen av immigranter og asylsøkere som vi ser nå. :D

Har du noen kilder som viser at FrP holder på slik?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Større politiske amatører i en regjering har ikke norge sett makan til noen gang, det hele har bare vært en lang rekke med motsigelser og pinlige nederlag samt noen ulovlige krumspring som Justisministeren selv (av alle) har stått for.

Å bedrive populisme i opposisjon kan være effektivt, i posisjon derimot så må det ende med dobbelargumentasjon og politisk fallitt.

Uansett så er vi vel snart kvitt dem og ting kan så smått begynne og normalisere seg litt igjen, men først når opprydningen etter de umodne store barna er unnagjort. Det er nemlig dyrt for Norge når befolkningen blir lurt til å stemme på feil parti.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er lite konkret her... (slik alle som har lite å komme med pleier å være)

- Hvorfor er de politiske amatører?

- Hvilke lang rekke motsigelser? (eksempler)

- Hvilke pinlige nederlag? (og hvis de var pinlige for Frp, var vel utfallet helt etter din smak, så hvorfor klager du på det?)

- Hvilke ulovlige krumspring? (verre enn bryggebyggingen og smykkegaver tidligere ministre har på rullebladet?)

- Definér populisme.

- Er Frp politisk fallitt? Hvordan da?

- Ikke sikkert vi er "kvitt dem", siden de rød/grønne nå får to år i kommune-norge til å minne folk på hva deres styre fører med seg... (som om vi trenger noen påminnelse der...)

- Definér "feil parti", og hvorfor er det "dyrt å stemme på dem"?

Endret av ozone
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du er lite konkret her... (slik alle som har lite å komme med pleier å være)

- Hvorfor er de politiske amatører?

- Hvilke lang rekke motsigelser? (eksempler)

- Hvilke pinlige nederlag? (og hvis de var pinlige for Frp, var vel utfallet helt etter din smak, så hvorfor klager du på det?)

- Hvilke ulovlige krumspring? (verre enn bryggebyggingen og smykkegaver tidligere ministre har på rullebladet?)

- Definér populisme.

- Er Frp politisk fallitt? Hvordan da?

- Ikke sikkert vi er "kvitt dem", siden de rød/grønne nå får to år i kommune-norge til å minne folk på hva deres styre fører med seg... (som om vi trenger noen påminnelse der...)

- Definér "feil parti", og hvorfor er det "dyrt å stemme på dem"?

Tror neimen ikke jeg gidder å bruke resten av dagen min til å lære deg definisjoner i det norske språk, ei heller tette dine kunnskapshull med tanke på nyhetsbilde siste året.

Alt dette du graver etter kan du lett lese deg opp på egen hånd uten min hjelp. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Når Thoto79 ikke engang klarer å kort nevne noen konkrete eksempler så må man egentlig konkludere med at han bar farer med bløff.

Han bruker ett av virkemidlene i stråmanns-argumentasjon: Først oppkonstruér et (feilaktig) negativt bilde av motparten, så bruk dette (nå etablerte) bildet i videre argumentasjon. Blir man spurt om dokumentasjon på det negative bildet, får du dermed 'bekreftet' den 'dumme og vanskelige' motparten, og kan latterliggjøre ham videre.

Sorry Thoto, Frp har blitt møtt med slik 'argumentasjon' i årtier, så dette kan vi  ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er to grunner til at FrP velger å sitte i koalisjon uten gjennomslag, og ta det fremtidige tapet det medfører.

1) For personlig vinning for partiapparatet, på samme måte som et byråkrati er selvforsterkende, eller

2) For å blokkere et alternativ de ser på som mer skadelig i en kritisk situasjon.

Man bør vel tro at #2 er den tyngste årsaken.

Om de hadde ansett det som mulig å splitte KrF og Venstre ved en exit, så tror jeg strategisk det ville vært en fordel å gå (mindretallsregjering). Om småpartiene holdt seg til det de kan (hhv sosialpolitikk og næringsliv) ville blå periode gått som en kule.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når Thoto79 ikke engang klarer å kort nevne noen konkrete eksempler så må man egentlig konkludere med at han bar farer med bløff.

Han bruker ett av virkemidlene i stråmanns-argumentasjon: Først oppkonstruér et (feilaktig) negativt bilde av motparten, så bruk dette (nå etablerte) bildet i videre argumentasjon. Blir man spurt om dokumentasjon på det negative bildet, får du dermed 'bekreftet' den 'dumme og vanskelige' motparten, og kan latterliggjøre ham videre.

Sorry Thoto, Frp har blitt møtt med slik 'argumentasjon' i årtier, så dette kan vi  ;)

Haha, det fårn si. Det er så rart hvordan noen med deres politiske intellekt og fokus på sak og nyhetsbilde (sarkasme-varsel) har klart å gå glipp av både den famøse Asylbarnsaken, politibevæpningssaken og ikke minst den ulovlige propagandavideosaken.? Alle tre produkter av vår "eminente" Justisminister...

Dere må vite at jeg aldri tar noe ut av løse lufta bare for å sverte FRP, det hadde jo vært tåpelig når det er såpass rikelig å ta av. Fadesene har jo tross alt stått i kø her. Men sånn er det vel når nisselua er tredd neddover lavpannen og FRP brillene er limt på, man ser det man ønsker å se og blir blind for alt annet.

Man kan bare ikke frikjenne ett politisk parti kun fordi man sier seg enig i ett par av sakene de fører (la meg tippe, kan det være innvandringspolitikken som frister overnevnte herrer?), når det har vært en eneste lang amature night helt siden de gikk i regjering! Jeg mener finn ett eneste høyrepopulistisk innvandringsfiendlig parti i Europa som har blitt SVEKKET etter denne flyktninge og asylkrisen som herjer. Only FRP det ja. Og akkurat det skal godt gjøres og det kan vel kanskje tyde på at de ikke helt mestrer det de prøver seg på?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...