perer Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Hei Det har oppstått ett problem etter at jeg solgt en sykkel for ett par uker siden. Denne sykkelen hadde jeg igjen kjøpt brukt av en annen kar for ett par måneder siden. Jeg eide altså sykkelen i kun kort tid før den jeg solgte den videre. Jeg solgte sykkelen for 32 000,-. I fin stand, og uten noen feil eller mangler som jeg var klar over eller hadde lagt merke til. Kjøper kom å hentet sykkelen og sjekket den raskt. Han betalte så i kontanter og vi skrev ingen kjøpskontrakt eller lignende. Nå 2 uker senere ringer han og påstår at den er en feil i ramma på sykkelen. Uten å forklare så detaljert går den ut på at det er slark når man tråkker rundt pedalene. Dette er noe jeg ikke har lagt merke til i det hele tatt når jeg eide sykkelen. Har også snakket med forrige eier og han har heller aldri kjent til problemet. Hvordan står jeg som selger rustet her? Kan kjøper rette ett økonomisk krav mot meg? Takker for svar. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hva var det du sa til kjøper, evt. skrev i annonsen, før du solgte sykkelen? Nå har jeg null peiling på sykler, men er denne rammefeilen noe man lett kan oppdage? Er feilen så stor at sykkelen er vesentlig dårligere enn kjøper kunne forventet seg? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Man har vel heller ikke noen angrerett når det gjelder privatkjøp og kjøp i butikk om jeg husker riktig. Og hvorfor skrev dere ikke kontrakt mtp summen. Be kjøper om sende bilder av det han mener er feil med rammen. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Man har vel heller ikke noen angrerett når det gjelder privatkjøp og kjøp i butikk om jeg husker riktig. Han har ikke angrerett, men kan selvsagt reklamere i hht kjøpsloven. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Man har vel heller ikke noen angrerett når det gjelder privatkjøp og kjøp i butikk om jeg husker riktig. Han har ikke angrerett, men kan selvsagt reklamere i hht kjøpsloven. Reklamere med hva? Det bel jo ikke skrevet kontrakt og han fikk ingen kvittering etc Så det blir ord mot ord Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Det er forholdsvis enkelt å bevise at 32000 kroner har byttet eier den ene veien og en sykkel den andre veien. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Man har vel heller ikke noen angrerett når det gjelder privatkjøp og kjøp i butikk om jeg husker riktig. Han har ikke angrerett, men kan selvsagt reklamere i hht kjøpsloven. Reklamere med hva? Det bel jo ikke skrevet kontrakt og han fikk ingen kvittering etc Så det blir ord mot ord Jeg vil anta at det kan finnes telefonlogger, SMS eller mail som viser at de har hatt kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå