Gå til innhold

Julebruskampen 2015 RØD eller BRUN?

107 stemmer

1. 1. Hva slags julebrus er best av rød/brun?

2. 2. Hvem produserer den beste julebrusen?

• Hansa Julebrus
    • Borg Julebrus
    • CB Julebrus
    • Hamar/Lillehammer Julebrus
    • Aass Julebrus
    • Lerum Julebrus
    • Dahls Julebrus
    • Grans Julebrus
    • Berntsen Julebrus
    • Mack Julebrus
    • First Price Julebrus
      0
    • Union Julebrus (orange type)
    • Ringenes Julebrus
  3. 3. Hva foretrekker du å drikke julebrus fra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt artig å se på statistikk for avstamninger på denne tradisjonen. 

I 2013 så var det 303 medlemmer som stemte i konkurransen, men i 2014 så var det "kun 125 stemmer. Få stemmer sammenlignet med året før. Blir spennende å se om vi kan slå fjorårets rekord (det er jeg ganske sikker på at vi kan klare), og det blir spennende å se om vi kan nærme oss tallene fra 2013 (tviler på) :p Sett gjerne link til denne tråden i signaturen din :) 

Lenke til kommentar

Helt likt mellom brun og rød nå!!!

Kom igjen brun!!

Smakte i går på Berntsen rød julebrus i går ( Er 3 typer Berntsen julebrus for de som ikke viste det).

Er endel år siden sist men syns den var helt ok veldig sterk bringebærsmak som var litt overveldende men alt i alt en ok rød brus foretrekker enda brun, men skal jeg gi en karakter vil jeg si 7/10. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Nå må folk stemme rød. Brun kan ikke vinne i år også :(

Brun må vinne!

Fordi brun er best :)

Det har egentlig ingenting å si hvilken som er best - brun julebrus er en styggedom som må knuses!

- Hver gang noen stemmer på Brun julebrus er det som om noen skulle stemme på Smirnoff Ice i en avstemning om det beste juleølet!

Lenke til kommentar

Glass er ikke bare best fordi det ikke gir den karakteristiske plastsmaken, men også fordi det ikke lekker karbondioksid ut fra flaska slik det lekker gjennom plasten. Plastflasker som har stått lenge har langt mindre futt enn nyproduserte. Glass er mye mer gasstett og beholder futtet mye lengre.

Rødt er populært på grunn av fargen, ikke smaken. Rødt er som kjent kunstige fargetilsetninger med dertil hørende kunstig smak. Vi får se hvor mange av rødt-tilhengerne som tør å smake på brune varianter og oppdager den mer ekte og bedre smaken og hvor mange av de igjen som synes ekte og god smak er viktigere enn farge.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ok, da har jeg snakt på den brune julebrusen.

Vist den røde smaker som eventyrbrus, så smaker den brune som champagnebrus.

Ellers synes jeg de smaker mye likt, vist man får tak i riktig rød vell og merke, noen av de røde smaker for syntetiske.

Min dom er at den brune fra Hamar smaker som de beste røde, men ikke like intens i smaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...