tangenfoto Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Hei. Tenker å kjøpe en eller to nye harddisker. Jobber som fotograf så har ganske mange tusen bilder, men har aldri vært noe flink til å ta backup av dem... Lurer derfor på om noen har tips til gode harddisker i størrelsen 3-4TB, med disse kravene: - Stillegående- Firewire 800- Godt rykte (både merke og spesifikk harddisk)- Tenker maks 2500,- for en 4tb disk. - Firewire 800 eller USB 3.0. - Har en iMac med fire USB 2.0-utganger, en Thunderbolt og en firewire-utgang. Jeg har sett at det finnes adaptere som for eksempel Thunderbolt til USB 3.0. Hva anbefales med det utgangspunktet jeg har? Jeg har USB 3.0 på kamera så har lyst på en slik adapter uansett, men det er kanskje ikke mulig å få et adapter med flere USB 3.0-utganger fra samme thunderbolt? Endret 30. oktober 2015 av tangenfoto Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Kjøp deg et nas og putt diskene dine i raid 5. Raid er aldri backup, men bedre enn ingenting. Deretter kan du kjøre ekstern kopi av dette naset ut av lokalet som er påkrevd iht loven 1 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Hvilken lov er det som pålegger noen å ta ekstern kopi av det man har på et NAS? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hvilken lov er det som pålegger noen å ta ekstern kopi av det man har på et NAS? Murphys lov. 1 Lenke til kommentar
tangenfoto Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Hvilken lov er det som pålegger noen å ta ekstern kopi av det man har på et NAS? Murphys lov. Haha! Jeg er ikke datakyndig eller interessert nok til å sette opp Raid, så jeg kjøpte meg 2 eksterne harddisker på 4tb (USB 3.0) + en thunderbolt-dock med USB 3.0-utganger. Så får jeg bare være flink til å lagre viktige bilder to steder Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Trenger ikke å være dyktig for å gjøre dette. Kjøp et 4 bays nas så setter dette seg opp automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå