Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Tittel sier alt: Hvor sitter sensoren på denne motoren? Regner med at den er enkel å bytte selv? Endret 30. oktober 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Sensoren er festet med clips. Bruk ett tynn skrujern og vippe ut låsen og trekk sensoren ut. Jeg tror grønn sensor styrer måleren. Den skal sitte i ett plastrør i nærheten av termostaten. I gamle bilen min satt sensoren på selv termostathuset. Endret 30. oktober 2015 av Indian Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Takk for tips. Regner med at det er ganske likt på 1.6 og 1.8. Ser ganske trang ut, med tanke på hvor liten motoren er, og hvor stort motorrom det er (med tanke på at B7 leveres med opptil 3.2 V6 bensin og 3.0 V6 diesel). Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Det blir lettere med en 1,6 motor. Bare følg slangene fra termostaten og se etter ledninger. Av og til kan de monteres i en gruppe på 3 sensorer og det gjelder ta ut riktig sensor som er grønn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Det er vel den som heter G-62? Såvidt jeg har klart å finne ut gjennom vår venn (?) Google. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Det er vel den som heter G-62? Såvidt jeg har klart å finne ut gjennom vår venn (?) Google. Samme sensor. Husk å kjøpe ny O-ring. Jeg tror ikke de leveres med ny sensor. Ofte vil O-ringen sitte fast i røret og du må fiske den ut. Endret 30. oktober 2015 av Indian Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Takk for tips. Regner med at det er ganske likt på 1.6 og 1.8. Ser ganske trang ut, med tanke på hvor liten motoren er, og hvor stort motorrom det er (med tanke på at B7 leveres med opptil 3.2 V6 bensin og 3.0 V6 diesel). Ja jeg tipper ingeniørene på designavdelingen hadde seg en god latter når de tenkte på mekanikerens fremtidige oppgave med denne plasseringen. Den er litt vond å komme til på 1.8t i alle fall, men vet ikke om det er likt på 1.6 i Audi. Er vel i et forsøk på å gjøre bilen mindre tung i nesen som er grunnen til at motoren er skvist helt oppi torpedoveggen så det sikkert fornuftig, men ikke særlig servicevennlig når noe går galt bak der. Enten i plasthuset, eller selve G62 (som ryker på stort sett alle, virker det som). Er forøvrig samme sensor både til motor og instrument, eller dvs det er to separate sensorer i samme innpakning -G62. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Hos meg funker den for motor, men instrumentet viser kaldt hele tiden. Regner med at det hjelper å bytte den. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Ja Zanta, det er sånn det vanligvis feiler, at en av sensorkretsene ryker før den andre. Elektrisk sett er det altså to separate følere, men de er i en og samme mekaniske del. Er derfor den (G62) har 4 ledninger istedenfor 2. Det er en veldig vanlig feil, så det rimelig sikkert at det vil hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå