gromgutn Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg kjøpte meg en Targa Basic for noen måneder siden. Den gikk i stykker etter ca 1 1/2 måned og hovedkortet ble byttet ut. Før den ble innlevert var det en AMD xp 2200+ prosessor, 256 Mb DDR ram, og 32 Mb skjermkort i den. Etter at jeg fikk tilbake denne var det satt inn en mindre prosessor: AMD xp 1500+, og 224 Mb DDR ram?? Mitt første spørsmål først: Hvordan går det an å ha 224 Mb ram? så til mitt andre som er litt mer komplisert. Jeg har prøvd å få reparatøren til å ordne opp etter seg men han mener at prosessoren er den samme, det er tastet inn feil tall. Dette synes jeg er meget pussig siden oppstarten av maskina og flere program har gått treger etter at jeg fikk maskina mi tilbake fra reparasjon. Dette synes jeg er uakseptabelt, og lurer derfor på om det er mulig og sjekke om det står noe produksjons, eller serienummer på prosessoren som jeg kunne sjekke med AMD Athlon, om det virkelig er en xp 1500+ som står i maskinen. Lurer også på om hvis reparatøren nekter å ordne opp etter seg, hvem kan jeg da kontakte, for å få ordnet opp i denne saken? Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Og du har satt opp FSB til 133 i Bios? Har du prøvd å resette biosen? Kan også hende at du har integrert skjermkort på 32 MB, 256-32 =224MB Eller der var jeg litt seint ute...... : Endret 14. november 2003 av Pcdude Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvis hovedkortet har integrert skjermkort på 32MB så blir systemminne redusert til 224MB Se etter i bios om FSB står på 133 og ikke 100... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Du kan sjekke prosessoren med Aida. http://www.aida32.hu/aida32.php Men det er sikkert bare FSB. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Du kan ta av kjøleren og se på cpu hva det står på den.. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Men uansett! Hvis du hadde et eksternt skjermkort og nå har fått et HK med integrert skjermkort i stedet, så er det svindel! (så sant det er dårligere:) og det er det nok) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå