Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpt brukt bil: Lukt i bilen, seter trenger rens

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har kjøpt en ca 10 år gammel bruktbil, og kjenner at det lukter litt i bilen, omtrent som gammel røyk. Selger røkte ikke, så det må være noe som sitter igjen fra en tidligere eier, lukten er ganske svak. Regner med at det meste sitter i taktrekket i bilen, og kanskje litt i trekket på setene. Bilen har stoffseter. Disse er litt skitne, og trenger en rengjøring.

Spørsmålet er: Hva bør jeg bruke for å rengjøre taktrekk og seter? Det bør være enkelt i bruk, og gi et greit resultat til en moderat kostnad. Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å fjerne lukt er ozon-behandling effektivt.

Frem til du får tak i Ozon-utstyr kan du sette noen skåler med eddik i bilen, de fanger opp lukt. (et døgn med eddikskåler fjerne trolig ganske mye lukt)

Utover det har Maxbo tekstilrensere til utleie, jeg vet ikke hva det koster men det er enkle saker å bruke.

Ozonapparat får du på Biltema for en billig penge:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Luftrenser-Ozon-2000032448/

Lenke til kommentar

Tekstilrensemaskin kan anbefales. Gjorde det i begge mine biler for et par uker siden, kostet meg kr 350,- å leie maskinen for en helg, og 100 for vaskemiddel. Da fikk jeg vasket to biler, to sofaer, en recliner og et teppe. Har fremdeles masse vaskemiddel igjen.. jeg leide den hos en malingbutikk i Bergen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Setetrekkene fremstår skitne, så det visuelle inntrykket er egentlig verre enn lukten. Tenkte å starte med å rense disse, og så se hva som må gjøres når setene er bra. Taktrekket er ganske glatt, og trolig lett å gjøre rent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...