Gå til innhold

TEST: Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går ikke an å ha med NRK i en slik test. Noen som husker Fleksnes? Verdt 50/70 bare for det.

Enormt mange bortgjemte og glemte gamle perler som finnes der og dette er ikke ment å være noen konkurrent til strømmetjenestene man betaler for. Blir som å slenge inn Youtube i denne testen.

Ellers så var det en grei nok test dette :)

Skulle ønske de begynte å legge ut alt av barne-tv fra 70, 80 og 90-tallet fra arkivene sine :p

Rett og slett digitalisert alle arkiver og legge det ut på nett-tv da vi faktisk har betalt for dette i 30-40 år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skulle ønske de begynte å legge ut alt av barne-tv fra 70, 80 og 90-tallet fra arkivene sine :p

Rett og slett digitalisert alle arkiver og legge det ut på nett-tv da vi faktisk har betalt for dette i 30-40 år.

Du har ikke betalt en tøddel for NRKs sendinger.

Lenke til kommentar

hvem er det som har betalt / betaler for NRKs sendinger da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei NRK lisensen og norske skattekroner er vel ikke ment å dekke alt fra kulepenner til sendingene hos NRK?    :rofl:

Jeg antar at du har oversikt over hvordan NRK har finansiert dette privat og kan vise oss dette?

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du har en VPN forbindelse så kan jo praktisk talt alle se NRK nett TV gratis. Derfor de ikke får legge ut populære serier fra BBC og HBO ut på nettet. Hvem som helst kan da bare sette opp VPN og se Game of Thrones på NRK nett TV. Akkurat som det går an å se BBC med VPN her i Norge. Helt gratis. 

NRK får jo helt klart pengene fra et sted. Blant annet fra den frivillige lisensavgiften. Har du ikke noe som kan ta imot NRK TV, så betaler du heller ingen avgift.

NRK på nett er absolutt helt gratis. Jeg kan forstå at folk har diverse meninger angående dette temaet, men det endrer ikke fakta. Det er generelt lurt å holde seg til fakta i diskusjoner hvis du vil få frem poenget ditt.

Det med skatter generelt er jo et helt annet tema. Det som er klart er at det ikke er noe staten tvinger på oss. Det er noe Norges befolkning har valg.  Og hvis det er uutholdelig å leve i Norge pga NRK lisens og høye skatter, så kan en jo alltids flytte. Flere som gjør det pga skatt i Norge. Det er jo tross alt ikke en menneskerett å bo i Norge.

Jeg vil og si en ting til. Hvis det faktisk var slik eller blir slik at ALLE må betale NRK lisens. Da blir det jo som om NRK er gratis uansett. Det er noe man må betale for uansett om man bruker det eller ikke. Om du ser ingenting eller mye er det samme pris. Hvis du oppretter en konto i en bank som har tvunget månedsbetaling for netflix. Da har du jo Netflix enten du vil eller ikke. Om du bruker Netflix eller ikke blir det samme kostnad. Så da må en altså diskutere om selve lisensen, som igjen er et annet tema enn dette. Så uansett hva folk sier om at NRK er gratis eller ikke. Det er uansett ingen ekstrautgifter forbundet med NRK. Det er det med de andre. Hvis du "betaler" for TV delen, koster internet ikke en krone ekstra.

Lenke til kommentar

Nrk på nett er gratis, greit nok.

Men det er finansiert av nrk lisensen og skattepenger, og disse ville jeg ikke ha kalt frivillig. Det er en påtvingt avgift for alle som har utstyr som kan ta imot det, på samme måte som om en statlig eid nettside skulle ha krevd penger fra alle som har internett fordi de har mulighet til å besøke siden, til tross for at teknologien tillater et mye mer rettferdig alternativ. Og jeg tviler på at noen skulle velge å flytte ut av landet pga. Nrk lisensen, men norges befolkning kan og burde si hva de mener om hva de vil, det er våres land ikke regjeringen sitt land. Personlig syns jeg Nrk kan kryptere sendingene sine og la folk få velge selv om de skal kjøpe deres tjenester eller ikke, sånn som alle andre aktører.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nrk på nett er gratis, greit nok.

Men det er finansiert av nrk lisensen og skattepenger, og disse ville jeg ikke ha kalt frivillig. Det er en påtvingt avgift for alle som har utstyr som kan ta imot det, på samme måte som om en statlig eid nettside skulle ha krevd penger fra alle som har internett fordi de har mulighet til å besøke siden, til tross for at teknologien tillater et mye mer rettferdig alternativ. Og jeg tviler på at noen skulle velge å flytte ut av landet pga. Nrk lisensen, men norges befolkning kan og burde si hva de mener om hva de vil, det er våres land ikke regjeringen sitt land. Personlig syns jeg Nrk kan kryptere sendingene sine og la folk få velge selv om de skal kjøpe deres tjenester eller ikke, sånn som alle andre aktører.

NRKs innhold er gratis for alle i Norge. NRK får vel heller ikke penger fra skatt, og kun fra kringkastingsavgiften. Dette er en avgift staten sier du skal betale for at du eier et apparat som ka ta imot tv-signaler.

For å rette på analogien din, vil det være å betale en avgift for at du har en stasjonær PC for å koble til internett. Hvis du IKKE har en stasjonær PC, men bruker din mobiltelefon til å koble til internett, trenger du ikke betale avgift. Du betaler fortsatt ikke noe for inneholdet på internett, og kan fint få tilgang til det uten å ha en stasjonær PC.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Tilbake til saken.

I mine øyne burde alle som betaler lisens få tilgang til hele arkivet til NRK på nett-tv. Jeg har betalt lisensen i hele mitt voksne liv og dermed betalt for alt NRK gjør inkludert sendinger og kulepenner. Når jeg sier arkiv så er det selvfølgelig snakk om egenprodusert innhold.

https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/kud/medier/rapporter/analyse_av_finansieringsmodeller_for_nrk_as_menon_2014_11.pdf

TKongen:

Når det gjelder VPN så kan man også gjøre det med BBC. Alt innhold hos BBC som er tilgjengelig for deres landsmenn tilgjengelig for deg.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...