Gå til innhold

Hvor går jeg om jeg trenger et PERFEKT kuttet hull i mitt ka

Anbefalte innlegg

Dere snakker om at de hullsagene på Jernia er dyre, jeg ville vel egentlig heller kalle dem direkte billige. Jeg har en hullsag beregna til å skjære i gips (!), og denne koster vel i alle fall tett opp til 1000 kroner. Diameteren er vel kanskje 7-8cm, er til å bore opp hull i vegger til kontakter, koblingspunkter ol.

Tviler litt på om du får en 20cm hullsag ja, kanskje du kan få tak i en bedrift som har 20cm locker? Jeg brukte locker til mitt kabinett, og er veldig fornøyd med dette. Disse er _dyre_, den jeg hadde var 80mm i diameter, og kosta vel ca. 15k, så det er ikke akkurat noe du kjøper for å lage det ene hullet i kassa :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sikkert en GK Maskin og Mekk, eller VKI plat og sveis i nærheten av dær du bor. Ta med sidedøra dit, og jeg lover deg at du får et hull rundere enn talerkenene dine. Dem gjør det også sansynligvis gratis eller kansje for 100kr eller en annen "billig penge"

Eller du kan kjøpe deg en dremel, ta en sprit-tusj og en vanlig talerken, legg talerkenen mot sidedøra og tegn rundt. Da får du i alle fall noe som er trill-rundt. Så er det bare å være stødig på hånda med dremelen...

Lenke til kommentar

Er det noen som aner hva en blikkenslager kan finne på å ta for utskjæringer i metall? Jeg trenger også et perfekt kutt, ettersom jeg ikke har tenkt å bruke lister. Dessuten er ideen min litt for avansert for stikksag-metoden.

Men hovedgrunnen er vel kanskje at jeg må kjøpe verktøy hvis jeg skal skjære selv. Det kabinettet her er jo ikke så enormt dyrt :razz:

Pentium 3 933MHz

Abit BX133-RAID

Creative GeForce3 Ti200 (endelig :wink:)

384mb PC133 SDRAM

Aopen HQ45-tower (mangler bare plexi nå)

Logitech Mouseman Dual Optical

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-04-19 17:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-24 08:03, shahin skrev:

Jeg skal kjøpe et Lian Li kabinett til 3100kr og trenger å få kutta ut en perfekt sirkel på 20cm på siden.

Hvordan skal jeg få til dette? Er ikke no problem for meg å kutte hull normalt, men blir stressa ved å tenke på at jeg sager i noe til 3100kr + at jeg VET det ikke blir perfekt med verktøyet jeg har.

Hvor mye vil det koste for å få gjort noe slikt profesjonelt og hvor går jeg evt.?

På forhånd takk.

Da jeg skulle lage hull i toppen av kabinette mitt så tenkte jeg først på sånn hullsag som du setter på drillen, men overalt som jeg spurte etter disse så hadde de bare de som kutter i tre, så jeg kjøpte meg en dremel, målte til hullet og kuttet det ut...

Og det gikk helt fint, det ble perfekt, men du må være stødig på hånda da...

Lenke til kommentar

Tren litt med en dremel på en vanlig plate også bruker du den :smile:

forutsetter at du har en vis det ikke skal bli en altfor dyr affære da :smile:

Men ellers funker dremel helt fett vis du ikke skal bruke noe avansert utstyr.

sjekk linken under, slik ser min case ut etter dremel bruk :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 23:07, Papirpose skrev:

Haha nei Skrue, penga mine har gått til diverse hardware
:grin:
Lover å komme med et stort fint hull i kassa nå snart

"Really looking forward to it"! :grin:

Lykke til, du har jo fått endel alternativer da!

Lenke til kommentar

Så en gang et hjemmesnekra verktøy for hullskjæring. Var en flat, 20 cm metallstav med masse huller i. Gjennom disse hullene kunne en sette en spiss skrue. I den andre enden var det festa en metallkniv. Sett bare skruen i "10-cm" hullet på staven, finn midten av dekslet og dra den rundt og rundt (var noen runde kotter på staven til å holde i)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...