Gå til innhold

Hvor går jeg om jeg trenger et PERFEKT kuttet hull i mitt ka

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et Lian Li kabinett til 3100kr og trenger å få kutta ut en perfekt sirkel på 20cm på siden.

Hvordan skal jeg få til dette? Er ikke no problem for meg å kutte hull normalt, men blir stressa ved å tenke på at jeg sager i noe til 3100kr + at jeg VET det ikke blir perfekt med verktøyet jeg har.

Hvor mye vil det koste for å få gjort noe slikt profesjonelt og hvor går jeg evt.?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-24 13:36, EL_Lobo skrev:

La rottweileren til naboen få rive og slite litt på dekslet ditt, tenker det blir ett skikkelig "fett"

hull med særpreg og orginalitet.

hehehehe

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-02-24 13:37 ]</font>

Gå ut og lek nå...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan være at Jernia har noen rundbor.

Det fester som et vanlig borr på en drill, men det har en sylinder rundt borret, denne sylinderen varierer i dimensjon, men jeg tror det finnes så stort. Det finnes også med blader som sager metall.

Men husk...Bruk elektrisk drill, og ikke no batteri- greier...og for all del...hold plata godt fast...

For hvis borret setter seg hardere enn plata sitter fast....DA...ja DA har du et problem

Lenke til kommentar

Kan være at Jernia har noen rundbor.

Det fester som et vanlig borr på en drill, men det har en sylinder rundt borret, denne sylinderen varierer i dimensjon, men jeg tror det finnes så stort. Det finnes også med blader som sager metall.

Men husk...Bruk elektrisk drill, og ikke no batteri- greier...og for all del...hold plata godt fast...

For hvis borret setter seg hardere enn plata sitter fast....DA...ja DA har du et problem

Lenke til kommentar

Kjøp deg ei hol-sag (eller hull-sag på norsk). Små versoner av desse pleier å følge med i omfattande bor/bits/skrutrkker-sett (som forøvrig aldri pleier å vere noe av kvalitet), desse settes på en vanlig drill, ganske enkelt. Er sjøl sugen på slike sager 80, 92 og 120 millimeters dimensjoner, tipper du veit kvifor..

Hvis du går på en spesialvareforretning/jernvareforretning og forklarer får du sikkert det du trenger.

Jeez

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 22:02, Jeez skrev:

Kjøp deg ei hol-sag (eller hull-sag på norsk). Små versoner av desse pleier å følge med i omfattande bor/bits/skrutrkker-sett (som forøvrig aldri pleier å vere noe av kvalitet), desse settes på en vanlig drill, ganske enkelt. Er sjøl sugen på slike sager 80, 92 og 120 millimeters dimensjoner, tipper du veit kvifor..

Hvis du går på en spesialvareforretning/jernvareforretning og forklarer får du sikkert det du trenger.

Jeez

Hvor mye koster en slik hull-sag (viss man bare skal kjøpe saga) og hvor kjøper man en slik (går ut fra at Jernia har noe slikt men kan jo hende de ikke har det)? Og er den veldi lett i bruk?

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du får tak i en hullsag med den dimensjonen! 20cm?

Og jeg vil se den drillen som orker det! :grin:

Og uansett; kvalitetsgreier må du ha for å få laget hull i metallet, og hullsager på bare 7-8cm koster 2-300 flis! Hva koster da en på 20cm? Tror ikke slike finnes.

Gjør som allerede foreslått; Ta kontakt med en blikkenslager eller et ventilasjonsfirma!

Lenke til kommentar

Jeg mekka et hull i går.

Begynnte med å borre huller tett i tett rundt sikelen jeg hadde tegnet. Så stakk jeg ned i "bula" til fatter'n og fant en slipe lignende sak som skulle festes på det drillen. Slipte inntil den markerte linja slik at det ble nok så perfekt...

Bilder kommer snart.. :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Marzo på 2002-04-16 22:55 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp en ca. 8cm diameter hullsag fra Jernia... funka fint det, men billig var det ikke.. :smile: Jeg betalte rundt 250,- for hullsagen (250,- for hver størrelse altså) og rundt 250,- for koblingen til drillen (denne trenger du da bare en av). Dette var skikkelig Vismutforsterket stål... Og den funker fint den..Men som ble sagt tviler sterkt på at du får tak i en som er 20cm (du mener 20cm ikke mm ikke sant?) i en jernvarehandel. Så prøv en blikkenslager eller noe slikt.

Cobos

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 22:43, Skrue skrev:

Tviler sterkt på at du får tak i en hullsag med den dimensjonen! 20cm?

Og jeg vil se den drillen som orker det!
:grin:

Har en slik ja (20cm).....den er skikkelig STOR og TUNG... Man trenger jo da også en borremaskin som minner mer om ett trykkluftborr. Bblir bare pjesk med den gjennomsnittlige borremaskinen som Ola Nordmann har...

Kjøpte ett sett med 5 eller 6 forskjellige dimensjoner for en del år tilbake siden. Og DA kostet dette settet godt over 1000 lappen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...