Gå til innhold

Ny kjøleløsning, meninger?


Nlklas

Anbefalte innlegg

Heisann! Per dags dato så har jeg dette kabinettet fra Fractal Design. Dette er kjøleløsningen jeg nå kjører med. I toppen er det en H100i fra Corsair som pøser ut luft. Lurer på om denne løsningen vil gi noen endringer i form av lavere lyd. Da tenker jeg at jeg dekker til åpningene øverst i kabinettet, og setter på en CPUkjøler ala Noctua NH-D15.

 

Ønsket er å få en løsning som utgir mindre db, uten å gå opp i så mye temperatur på CPUen.

 

Takk for innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt viftene på AIO'n din.

 

Ferdig.

 

Edit: Du skriver H100i men linker til en H100i GTX. Hvilken er det du har?

Når det gjelder skissene dine: Jeg ville beholdt de 3 viftene du har inn og hatt to vifter ut, altså tatt vekk den ene du har på bakveggen.

 

Har forgjengeren som bare heter Corsair H100i. Kan prøve å ta vekk viften som pøser ut luft bak.

Lenke til kommentar

H100i ja .. Viftene på disse er notorisk kjent for å bråke. Jeg ville kjøpt 2 gode vifter og erstattet de orginale viftene på radiatoren. Du kan også se litt på viftekontroller hvis du ikke har dette. Det burde redusere støyen betraktelig, og du slipper bytte ut hele kjøleren. Så lenge pumpa på H100i ikke bråker og fortsatt leverer flow, så er det en grei kjøler så lenge man gjør noe med de elendige orginalviftene.

 

Det med å ta vekk den ene viften bak var for å få overtrykk i kabinettet, og har sånn sett ikke så mye med å gjøre med å redusere støyen. Det er greit å ha flere vifter som blåser inn enn ut.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...