Gå til innhold

Oppgradering av stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er i vurdering av oppgradering av min PC, da jeg synes CPUen begynnder å bli svak (selv om jeg klarer å kjøre de fleste spill veldig bra).
Sliter litt om jeg ser på stream og spiller samtidig eller streamer med plex og spiller samtidig..

Nåværende PC

Fractal Design Define R4 Black
ASUS GTX 970
AMD Phenom XII 955
Gigabyte GA-970A-DS3
Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600 MHz
Samsung EVO 840 Series SSD 120 GB

WD something 500GB
Corsair 450W

Det jeg vurdere å bytte er CPU, som vil si jeg må bytte HK og da tar jeg PSU i samme slengen :)

http://www.prisjakt.no/list.php?l=219092&view=l

Dette er det jeg har sett for meg

Noen innspill på noen av komponentene?
Er det verdt å gå fra 4690k til 6600k (da må jeg vell bytte RAM og? samt velge annet HK)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er for lite du tjener på det, er litt usikker på hovedkortet du vurder om det er råeste til overklokking.

Men resten er ganske så bra til prisen. Selv om du gjør bedre kjøp å handle brukt.

Er ikke 120 GB SSD litt lite i dag?

Noe sånt hadde vært noe 4 ways SLI hvis jeg skulle vurdert noe bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er i vurdering av oppgradering av min PC, da jeg synes CPUen begynnder å bli svak (selv om jeg klarer å kjøre de fleste spill veldig bra).

Sliter litt om jeg ser på stream og spiller samtidig eller streamer med plex og spiller samtidig..

Nåværende PC

Fractal Design Define R4 Black[/size]ASUS GTX 970[/size]AMD Phenom XII 955[/size]Gigabyte GA-970A-DS3[/size]Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600 MHz[/size]Samsung EVO 840 Series SSD 120 GB[/size]

WD something 500GBCorsair 450W[/size]

Det jeg vurdere å bytte er CPU, som vil si jeg må bytte HK og da tar jeg PSU i samme slengen :)[/size]

http://www.prisjakt.no/list.php?l=219092&view=l

Dette er det jeg har sett for meg

Noen innspill på noen av komponentene?

Er det verdt å gå fra 4690k til 6600k (da må jeg vell bytte RAM og? samt velge annet HK)

Vel 6600k er nok hakke vassere, men et bedre alternativ da hadde nok vært i7 4790k, da får du mer ytelse per krone enn ved i5 6600k. Så hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert om det er verdt mellomlegget fra i5 4690k å gå for i7 4790k i stede. Du sier at du liker å streame og kjøre flere programmer samtidig som du spiller, og da vil nok en i7 med hyperthreading være bedre egnet til ditt bruk. Så mitt tips er å enten gå for i5 4690k eller legge på litt ekstra for en 4790k ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Ligger en 4790k i handlekurven nå, men tror dere det kan vere lurt å vente til Black-friday?

Kan hende det kommer noen gode priser på HW da?

Har ikke sånn kjempebehov for det ennå, så klarer å vente i en mnd :)

Sikkert ikke dumt å vente en måned om du kan, 4790k er en populær prosessor så ikke utenkelig at den kan komme på black-friday salg :)

Det skader heller ikke å sjekke litt annonser på finn.no mens du venter på black friday, er noen ganger man kan finne ett gull-kupp der ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...