RandiA Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Jeg har brukt gratis-versjonen av AVG i mange år og synes den er OK.Jeg oppdaterer den jevnlig. Men det er en annen varsling som kommer opp - (mest for å "lure" folk til å få på den prøveversjonen gratis en periode for så å måtte ta ned betaltversjon) - jeg trykker aldri på oppdatering der, men lukker den. Har prøv å gå inn i programmer for å avinstallere en slik varsling, men den finnes ikke der. (Jeg vet flere som har trykket oppgrader der, og fått på en trial-versjon av AVG, derfor vil jeg ikke trykke på denne.) Noen som vet hvordan jeg får tatt bort denne varslingen? Ser slik ut når den dukker opp nede fra oppgavelinjen: Jeg oppdaterer på min friversjon-utgave, og da ser det alltid slik ut etterpå: Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Drit i såkalte "anti-virus" program og benytt deg kun av sider du og den generelle offentligheten stoler på. Ikke last ned .zip-filer osv. Har kjørt på i 5 år uten anti-virus program, ingen problemer. Det har vel blitt bevist at et par "anti-virus" selskap faktisk har spredt virus selv for å øke behovet for programmet deres. De tjener penger ved å spre frykt for virus og infiserer maskinen din på lik måte som mange virus gjør, og samler informasjon om deg og nettbruken din i bakgrunnen som de bruker for å selge videre til selskap som tjener på å vite slikt om deg for å tilpasse annonser. De innebygde sikkerhetsfunksjonene i Windows holder mer enn bra nok med mindre du absolutt skal inn på sketchy sider og laste ned torrents med komprimerte filer fra ukjente opplastere. Vel, da slipper du i hvertfall det jævla maset fra AVG om ikke annet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Hei. Det var en grei oppfatning det. Men om sikkerhetsfølelsen er "falsk" , så tror jeg likevel at jeg vil ha den AVG på fortsatt. I tillegg kjører jeg Malwarebytes - Anti-Malware og CCleaner med jevne mellomrom - begge de synes jeg er "pålitelige" programmer. Endret 30. oktober 2015 av RandiA Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 AVG bli desverre ikke mindre masete om du skulle finne på å kjøpe det. Til stadighet maser programmet om et eller annet for å suge mer penger fra deg... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) AVG bli desverre ikke mindre masete om du skulle finne på å kjøpe det. Til stadighet maser programmet om et eller annet for å suge mer penger fra deg... Nå kom jeg hjem fra ferie, og da jeg slo på maskinen hadde min fri AVG plutselig oppgradert seg til en 30-dagers trial. Jeg fikk avinstallert, og gikk og tok ned den helt fri igjen. Men den ser annerledes ut enn den jeg hadde før. Må jeg klikke der til venstre som jeg har markert? Får jeg den trial igjen da, eller greier den seg slik den er med de "grønne" der. Hvis AVG fortsetter å mase, har jeg lyst til å gå over til en annen - har hørt det er en eller annen Windows fri (jeg har den Malware som jeg av og til scanner med også) Tilføyelse: Da ble den rett av seg selv - kanskje fordi jeg tok en scan - vet ikke jeg. Men den ser rett ut nå alt er grønt: (En annen sak jeg lurer på, litt off topic her: Før fikk jeg en og en varsling på mail for forums-poster jeg følger, nå får jeg en stor "samle-varsling" med alle en gang i døgnet. Finner ikke ut hvor i innstillinger jeg kan fikse dette så det blir varslinger etter hvert, og ikke en stor samle-varsling - noen som vet???) Endret 12. desember 2015 av RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå