Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg ser at siden steinalderen har mennesket beveget seg bort fra stamme, gruppe, etnisitet, raser og nasjon-tenking, og det er samtidig den mest rasjonelle utviklingen, fordi ingen av de konvensjonene lar seg forsvare ut fra annet enn frykt for disse ukjente "de andre" Religioner lar seg endre med opplysning og dialog, ikke stein og bomber. Ingenting å være redd for anbet enn egen frykt, hat og grådighet Lenke til kommentar
Masserati Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Om religion: Religion is like a computer worm for the human brain; a bit of bad code that somehow fits into a programming hole in how we're wired to think. Lots of people don't have the anti-virus protection of rationality, so their grey-matter hard drives become corrupted and start spewing out garbage. Reboot! Reboot! Anser Islam som en ideologi da... 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg uttaler meg på bakgrunn av egne direkte erfaringer med religioner, og har intet forhold til andres synspunkter. Aner jo ikke hvor de kommer fra, kan jo til og med være fra en terrorist som vil spre frykt Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Dere kan kalle meg for hva dere vil men jeg har et ubehagelig spørsmål. Kanskje jeg skulle ikke spørre om det I akkurat denne tråden. For noen dager siden var jeg i svømmebasseng og traff noen asylsøkere der. Så jeg lurer på hvor trygt er det å gå i basseng sammen med dem med tanke på at mange av dem har syfilis, tuberkulose og andre smittsomme sykdommer? Hvor trygge norske bassenger er generelt? Hvor godt kontrolleres helsen til asylsøkerne? Godt spørsmål, det hadde vært interessant å finne ut hvilken helsekontroll myndighetene bedriver angående smittsomme sykdommer blant asylsøkerne. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 "Since one cannot help everyone, one has to be concerned with those who by reason of place, time, or circumstances, are by some chance more tightly bound to you" Enkelt og greit synes jeg. 3 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Ja, tenk det har jeg. Da er det vel bare å spørre dem hva som gjør dem lykkelige, og så følge det ønsket. Barn er ofte mer presise enn det voksne får til å være. Spør du dine barn om hva du skal mene om politikk? Det kan forklare naiviteten. Kaller du det politikk å sitte på nett og lire av seg personlige synspunkt om ting du mangler direkte kunnskaper om, men likevel har vett på å bedømme? Hvilken naiv politikk er så det? Jeg spurte en barnefar hva han gjør med sine egne barn, om han utsetter dem for sin politiske propaganda under dekke av å ville skape en god fremtid, eller om han hører på hva de selv sier. Innvandringssaker er vel politikk i ditt hode også? Og du vet svært lite om hva jeg gjør og ikke gjør. Vi vet om deg at du har en tendens til å tro på eventyr med lykkelig slutt. Det sier nok om deg. Fortell meg gjerne hvorfor mine standpunkter er propaganda, mens dine har substans. Har du dokumentasjon på vellykkede tlfeller med stortstilt muslimsk innvandring til et vestlig land? Frankrike? Du må ikke be de om dokumentasjon, deres side av debatten styres av følelser, ikke fakta. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Knegg Her trøstes det over styr ser jeg Så usikker blir altså den lille sjarmerende klubben deres grunnet noen små naturlige innspill Sov søtt nå begge tre! Endret 13. februar 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Du overvurderer deg selv. Kraftig. Tror du at du har overbevist, utspilt eller utargumentert noen? Tro om igjen. Kryp tilbake til din sorte bevissthet og bli der. 5 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 temper temper ... Har du ikke noe spenstig å påstå som man heller kan more seg med? Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Knegg Her trøstes det over styr ser jeg Så usikker blir altså den lille sjarmerende klubben deres grunnet noen små naturlige innspill Sov søtt nå begge tre! Bææ og kumbaja, sov søtt nå med resten av saueflokken 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Fortsett sånn, grøfta blir bare enda dypere .. Sauer er jaggu høytstående dyr i forhold Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Slik som dette mener du? Knegg Her trøstes det over styr ser jegSå usikker blir altså den lille sjarmerende klubben deres grunnet noen små naturlige innspillSov søtt nå begge tre! 4 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Bææ og kumbaja, sov søtt nå med resten av saueflokken Du har ingen kommentar på at du kritiserer dine "motstandere" for å være irrasjonelle ("feels > reels"), samtidig som dine meningsfeller støtter tilfeldig vold. Apropos bææ, liksom. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 temper temper ... Har du ikke noe spenstig å påstå som man heller kan more seg med? Så så, jeg blir ikke sinna fordi en tulling som tror på eventyr prøver å tøffe seg litt ? 4 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Bææ og kumbaja, sov søtt nå med resten av saueflokken Du har ingen kommentar på at du kritiserer dine "motstandere" for å være irrasjonelle ("feels > reels"), samtidig som dine meningsfeller støtter tilfeldig vold. Apropos bææ, liksom. Gjerne si hvem du sikter til og hvilket tilfelle av tilfeldig vold. Jeg er ikke så altvitende som den karen fra eventyrbøker din meningsfelle tror på. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Gjerne si hvem du sikter til og hvilket tilfelle av tilfeldig vold. Jeg er ikke så altvitende som den karen fra eventyrbøker din meningsfelle tror på. Geita: Gikk til angrep på innvandrere i Köln: - Hadde planlagt menneskejakt http://www.dagbladet.no/2016/01/11/nyheter/koln/utenriks/42704717/ Vi ser jo hvem som har spesiell agenda. De trengte bare et påskudd. Takk og lov for at noen tar ansvar mener jeg Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Gjerne si hvem du sikter til og hvilket tilfelle av tilfeldig vold. Jeg er ikke så altvitende som den karen fra eventyrbøker din meningsfelle tror på. Geita: Gikk til angrep på innvandrere i Köln: - Hadde planlagt menneskejakt http://www.dagbladet.no/2016/01/11/nyheter/koln/utenriks/42704717/ Vi ser jo hvem som har spesiell agenda. De trengte bare et påskudd. Takk og lov for at noen tar ansvar mener jeg Til og med du kan vel skjønne hvorfor det skjedde og hvorfor det var nettopp i Köln det skjedde. Folk blir lei og vil ta tilbake når urett blir begått, det er helt naturlig. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Til og med du kan vel skjønne hvorfor det skjedde og hvorfor det var nettopp i Köln det skjedde. Folk blir lei og vil ta tilbake når urett blir begått, det er helt naturlig. Vi snakker ikke om hvorfor overfallene skjedde. Vi snakker om at geita synes det er bra at tilfeldige folk blir overfalt på grunn av hvordan de ser ut. Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Til og med du kan vel skjønne hvorfor det skjedde og hvorfor det var nettopp i Köln det skjedde. Folk blir lei og vil ta tilbake når urett blir begått, det er helt naturlig. Vi snakker ikke om hvorfor overfallene skjedde. Vi snakker om at geita synes det er bra at tilfeldige folk blir overfalt på grunn av hvordan de ser ut. Når ikke myndighetene tar godt nok ansvar for å håndtere slike situasjoner så er det veldig forståelig at folk gjør det de kan for å håndtere slike situasjoner selv. Da kan det godt hende at uskyldige blir rammet, men det er bare en naturlig konsekvens av det som ledet opp til det. Jeg blir ikke å fordømme at geita synes det er bra og jeg blir heller ikke å fordømme deres handlinger, da dette er helt naturlige reaksjoner. Jeg fordømmer Merkel og resten av politikerne som lot det skje. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 http://www.nrk.no/sapmi/dette-betaler-norge-for-en-flyktning-1.12612611 Penger de får til å leve av er altså i snitt kr 31 832 per år. En voksen i ordinært mottak mottar inntil kr 940,- per måned pluss fri kost. En voksen i ordinært mottak med selvhushold mottar inntil kr 2920,- pr måned, men må da altså betale mat og annet selv. En beboer i asylmottak som har fått avslag på sin søknad om beskyttelse, mottarinntil kr 1980,- pr måned. En person i transittmottak får inntil kr 490,- pr måned og fri kost. Og til slutt får en person i transittmottak med selvhushold inntil kr 2350,- pr måned, men må da altså betale mat og annet selv. Jeg forstår ikke hvorfor tråden har fortsatt hvis dette er det de får. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå