Gå til innhold

Asylsøkere får 15.000 utbetalt i mnd...

Anbefalte innlegg

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg refererer til en kveld halvannen uke senere, hvor flere mennesker ble overfalt på grunn av hudfargen sin. Noe du støtter.

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/cologne-attacks-what-happened-after-1000-women-were-sexually-assaulted-a6867071.html

The world reeled following reports that as many as 1,000 women had been sexually assaulted - groped, robbed, intimidated and separated from their friends - at Cologne's central train station on New Year's Eve.

Du får det til å høres ut som om det var et uprovoserte angrep, noe det aldri i verden var så du kan slutte med den offerrollen der :wee:

Endret av geita_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tenk det har jeg.

Da er det vel bare å spørre dem hva som gjør dem lykkelige, og så følge det ønsket. Barn er ofte mer presise enn det voksne får til å være.

Spør du dine barn om hva du skal mene om politikk?

Det kan forklare naiviteten.

Kaller du det politikk å sitte på nett og lire av seg personlige synspunkt om ting du mangler direkte kunnskaper om, men likevel har vett på å bedømme? Hvilken naiv politikk er så det?

Jeg spurte en barnefar hva han gjør med sine egne barn, om han utsetter dem for sin politiske propaganda under dekke av å ville skape en god fremtid, eller om han hører på hva de selv sier.

Innvandringssaker er vel politikk i ditt hode også? Og du vet svært lite om hva jeg gjør og ikke gjør. Vi vet om deg at du har en tendens til å tro på eventyr med lykkelig slutt. Det sier nok om deg.

Fortell meg gjerne hvorfor mine standpunkter er propaganda, mens dine har substans. Har du dokumentasjon på vellykkede tlfeller med stortstilt muslimsk innvandring til et vestlig land? Frankrike?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, tenk det har jeg.

Da er det vel bare å spørre dem hva som gjør dem lykkelige, og så følge det ønsket. Barn er ofte mer presise enn det voksne får til å være.

Spør du dine barn om hva du skal mene om politikk?

Det kan forklare naiviteten.

Kaller du det politikk å sitte på nett og lire av seg personlige synspunkt om ting du mangler direkte kunnskaper om, men likevel har vett på å bedømme? Hvilken naiv politikk er så det?

Jeg spurte en barnefar hva han gjør med sine egne barn, om han utsetter dem for sin politiske propaganda under dekke av å ville skape en god fremtid, eller om han hører på hva de selv sier.

Innvandringssaker er vel politikk i ditt hode også? Og du vet svært lite om hva jeg gjør og ikke gjør. Vi vet om deg at du har en tendens til å tro på eventyr med lykkelig slutt. Det sier nok om deg.

Fortell meg gjerne hvorfor mine standpunkter er propaganda, mens dine har substans. Har du dokumentasjon på vellykkede tlfeller med stortstilt muslimsk innvandring til et vestlig land? Frankrike?

Innvandringssaker har jeg ingen annen peiling på enn i direkte kontakt med vanlige folk som tilfeldigvis er innvandrere, og I de møtende har det aldri dreid seg om politikk, men dreid seg om vanlige omgangsformer. Så nei, I min bevissthet er ikke sånt politikk fordi jeg sysler ikke med politiske arbeid. Jeg vet lite om hva du gjør, men får med meg at du snakker ovenfra og ned på folk, og dermed lurer jeg på hva du vet som ingen andre gjør. Samt at jeg lurer på hvorfor du har rett til å snakke til folk som om de er sauer ..

Så sier du at "vi" vet noe om undertegnede, hvem er disse "vi", og hvilke eventyr tror du at de du allierer deg med har hørt?

Dine meninger ser jeg som propaganda fordi de samsvarer ikke med mine direkte erfaringer, og jeg tror ikke du er mer spesiell enn andre, annet enn at du tar deg frihet til å rakke ned på vanlige folk her på nett som ikke er enig I din eller deres ensrettede negative personlige tanker og drifter

Jeg har ingen spesielle historiske fakta å slenge I bordet, annet enn at hat og grådighet får folk til å begå overgrep mot "de andre" opp gjennom alle tider. Og at noen ganger får mobben overtaket og begår fæle overtramp under dekke av å beskytte "vår stamme"

Lenke til kommentar
Innvandringssaker har jeg ingen annen peiling på enn i direkte kontakt med vanlige folk som tilfeldigvis er innvandrere, og I de møtende har det aldri dreid seg om politikk, men dreid seg om vanlige omgangsformer. Så nei, I min bevissthet er ikke sånt politikk fordi jeg sysler ikke med politiske arbeid. Jeg vet lite om hva du gjør, men får med meg at du snakker ovenfra og ned på folk, og dermed lurer jeg på hva du vet som ingen andre gjør. Samt at jeg lurer på hvorfor du har rett til å snakke til folk som om de er sauer ..

Så sier du at "vi" vet noe om undertegnede, hvem er disse "vi", og hvilke eventyr tror du at de du allierer deg med har hørt?

Dine meninger ser jeg som propaganda fordi de samsvarer ikke med mine direkte erfaringer, og jeg tror ikke du er mer spesiell enn andre, annet enn at du tar deg frihet til å rakke ned på vanlige folk her på nett som ikke er enig I din eller deres ensrettede negative personlige tanker og drifter

Jeg har ingen spesielle historiske fakta å slenge I bordet, annet enn at hat og grådighet får folk til å begå overgrep mot "de andre" opp gjennom alle tider. Og at noen ganger får mobben overtaket og begår fæle overtramp under dekke av å beskytte "vår stamme"

Og da sier jeg takk til deg. Hvis det ikke var åpenlyst så betød "vi" de innvandringskritiske i denne diskusjonen Også her vil det være forskjeller, men diskusjonene her består stort sett av folk som enten er for eller imot.

Du bekrefter altså at du ikke har noen erfaringer eller eksempler på vellykket innvandring, men du er likevel villig til å gamble med vår kultur, vårt samfunn og verdier. Det er ikke jeg. Du stempler mine meninger som propaganda fordi dine erfaringer er ulike, og du mener jeg prater ovenfra og ned? Hører du ekkoet?

Man kan være politisk engasjert selv om man ikke driver aktivt med politikk, og ha standpunkt angående generell politikk og enkeltsaker. Innvandring er politikk i stor stil.

Endret av WonderStivi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og da sier jeg takk til deg. Hvis det ikke var åpenlyst så betød "vi" de innvandringskritiske i denne diskusjonen Også her vil det være forskjeller, men diskusjonene her består stort sett av folk som enten er for eller imot.

Du bekrefter altså at du ikke har noen erfaringer eller eksempler på vellykket innvandring, men du er likevel villig til å gamble med vår kultur, vårt samfunn og verdier. Det er ikke jeg. Du stempler mine meninger som propaganda fordi dine erfaringer er ulike, og du mener jeg prater ovenfra og ned? Hører du ekkoet?

Man kan være politisk engasjert selv om man ikke driver aktivt med politikk, og ha standpunkt angående generell politikk og enkeltsaker. Innvandring er politikk i stor stil.

Og da skjønner jeg at du slapp opp for fornuft, og avsluttet med å si at I klubben deres er det helt ok og rasjonelt nok å se på ting som enten svart eller hvitt

Jeg sysler fremdeles ikke med politikk, men har massevis av eksempler på vellykkede omgangsformer med innvandrere, både profesjonelt og sosialt, og antar sånne direkte erfaringer passer inn I "innvandringsboksen" din. Hva er vår kultur, fordi jeg har såpass erfaring at jeg ser at den kulturen endrer seg uavhengig av innvandrere eller ei? Vet du ikke at endringer må skje, og å tviholde på bestemte fenomen og trekk I tiden lager bare enda mer unødvendig bråk for alle? Jeg kaller dine meninger propaganda fordi de harmonerer ikke med direkte erfaringer fra den kulturen du påstår du vil beskytte, har du veldig tungt for å få med deg samtalen?

Jeg vet at folk kan tenke politisk, men å sitte frakoblet samfunnet og trekke generelle sannheter ut fra ens fragmenterte bevissthet bare må bli helt feil.

Ta deg en tur ut og Vær sammen med vanlige folk, så får du ett mer sannferdig grunnlag

Lenke til kommentar

Ta deg en tur ut og Vær sammen med vanlige folk, så får du ett mer sannferdig grunnlag

Hva med at du og din familie? tar å flytter til et land som er styrt av muslimer så kan du komme tilbake og dele dine erfaringer med det ? :)

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og da skjønner jeg at du slapp opp for fornuft, og avsluttet med å si at I klubben deres er det helt ok og rasjonelt nok å se på ting som enten svart eller hvitt

Jeg sysler fremdeles ikke med politikk, men har massevis av eksempler på vellykkede omgangsformer med innvandrere, både profesjonelt og sosialt, og antar sånne direkte erfaringer passer inn I "innvandringsboksen" din. Hva er vår kultur, fordi jeg har såpass erfaring at jeg ser at den kulturen endrer seg uavhengig av innvandrere eller ei? Vet du ikke at endringer må skje, og å tviholde på bestemte fenomen og trekk I tiden lager bare enda mer unødvendig bråk for alle? Jeg kaller dine meninger propaganda fordi de harmonerer ikke med direkte erfaringer fra den kulturen du påstår du vil beskytte, har du veldig tungt for å få med deg samtalen?

Jeg vet at folk kan tenke politisk, men å sitte frakoblet samfunnet og trekke generelle sannheter ut fra ens fragmenterte bevissthet bare må bli helt feil.

Argumenter har jeg nok av, men jeg kunne likegodt bruk dem på trevirke og ville nok fått mer fornuftige og velformulerte svar defra. Du forsvarer altså ditt synspunkt med egne erfaringer, så du evner ikke å se forbi egen omgangskrets og nabolag. Igjen, takk til deg. Har du hørt om utfordringer knyttet til innvandring i det hele tatt? Er det helt uproblematisk? De som er for snakker om integrering, men jeg ser få konkrete forslag for hvordan dette skal lykkes som ikke allerede er prøvd. Det foreslås at vi skal bruke vanvittige summer på å få dem opp på et basisnivå hva angår språk og evner, og deretter gi dem jobber som ikke eksisterer.

Når begynner du vel snart med det religiøset svadaet ditt, så der er like greit å legge på før summetonen kommer.

Endret av WonderStivi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og der var du helt tom for argumenter, og gikk tilbake til propaganda servert ovenfra og ned

Man løser dette med å sette en fot foran den andre, og ta ett skritt av gangen. Jeg har større tro på våre verdier enn det du har, så over tid går det seg til skal du se. Politikere får gjøre sitt, så får du og jeg gjøre vårt i det daglige. Det er ikke verre enn det, og det er ingen vits i å skrike ulv hver gang man hører at det smeller ett eller annet sted i verden. Du nevner språkopplæring, og det har jeg direkte erfaring med å lære opp innvandrere i. Det kostet ikke så mye som enkelte liker å påstå, men det kostet litt personlig innsats og interesse. Hvor mange har du lært opp i det siste? Ei vent, du driver jo på med de store tingene, og bekymrer deg stakkars ...

:)

Lenke til kommentar

Kan man skape nye jobber? Ja.

Kan man bygge opp et samfunn? Ja.

Kan man skape trygge omgivelser og vilkår for alle ?`Ja.

Problemet er når det kommer svært mange og man ikke har kapasitet , skal man da få gjort noe fornuftig må man samarbeide og ikke krangle.

Det vi ser nå på regjeringen er grusomt , flere av partiene velger å spille på frykt og ren manipulasjon for å trekke til seg stemmer som absolutt ikke vil bli brukt til gangs for folket men til partiet og "toppene" sitt beste. Og folket faller for det i ren frykt pga innvandringsbølgen.

Jo, det er enorme utfordringer knyttet til dette , jo det er asylsøkere som er lykkejegere , men vi må ikke glemme at det er mennesker der ute som faktisk trenger vår hjelp og da er det svært viktig å faktisk gi den hjelpen vi kan gi enten her eller i andre land. Dette problemet kan ikke løses uten at vi internasjonalt setter en stopper for slike konflikter og ikke minst griper inn når store land prøver seg på å stjele andre land sine ressurser.

Synd å bo i et land der en stor andel av befolkningen sutrer og er livredd for å hjelpe i frykt for at "arvegullet som vi aldri kommer til å se uansett" forsvinner.

Lenke til kommentar

Synd du ikke er født og oppvokst i Nord-Korea Geita_. Der er det Nord-Korea kun for Nord-Koreanere det hadde vel vært drømme scenario ditt?

..på tide å vokse/våkne opp, tørre å ta steget ut fra kjelleren til mor og møte verden. Vi er mange mennesker på kloden - noen er forvirrede og gjør fryktelige ting men heldigvis er det langt der i mellom - så langt at du mest trolig aldri vil møte noen av disse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser du bare ulikheter og ingen likheter? Jeg ser og erfarer mange større likheter enn ulikheter btw. Du er vel klar over at hvis du for det meste ser ulikheter, har du ett sinn som er kondisjonert for konflikter, da ser en verden som mer problemfylt uten at det stemmer på rasjonelt grunnlag

Lenke til kommentar

Stort sett muslimer som er problemet forstår jeg, og det kommer det vel alltid til å være. Islam passer ikke inn her i Norge da den har et budskap som ikke er forenelig med våre verdier.  Sitat:

"Han [Muhammed] har erklært utryddelses krig, som en del av sin religion, mot resten av menneskeheten ... Det budskap Koranen gir er: evigvarende krig mot alle som fornekter at Muhammed er Guds profet"

Håper vi får inn mange med et kristent livssyn, det er de som har størst grunn til å flykte fra disse landene og som vi bør hjelpe.

Ellers kan jeg anbefale bl.a: Japan, Kina, Myanmar, Angola, Island? og Italia for de som ikke orker Nord-Korea

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...