Gå til innhold

Asylsøkere får 15.000 utbetalt i mnd...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det har kostet litt svette, og litt omtanke. Det forventes at det i de 5 neste årene vil koste litt svette og omtanke

Hvis man fordeler svetten, tror jeg det blir ca 0,05 dl, og omtanke har ingen vekt, så den kan ikke tallberegnes

Lenke til kommentar

Noen som har tall på hvor mye asylstrømmen har kostet hittil og hvor mye det koster skattebetalerne de neste fem årene? De skal vel sendes tilbake der de kom fra så fort det er fred i hjemlandet deres?

Vel: Taper 4,1 mill. for hver ikke-vestlig innvandrer

Så kan man bare gange det opp med antallet som kommer, også plusse på korttidsutgiftene på å huse dem midlertidig i begynnelsen til hotellrom priser (UDI betaler 1000 kroner natta per person) i campinghytter med 8 pers i hver hytte (litt av en profitt for utleieren). Også plusse på utgiftene med asylbehandling og opplæring i språk, ol.

Også kan man plusse på kostnadene for ungene disse etterhvert får som også kommer til å bli NAV'ere, og familiegjennforeningene.

Også har man i tillegg de som ikke blir en fullt så stor utgift, men Får 295.000 kroner - for å reise hjem frivillig

Blir enorme summer etter hvert.

Den vanlige mann i gata vil kanskje kalle det vannvittig, men de folkevalgte politikerene vet vel best?  :roll:

Endret av flesvik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har kostet litt svette, og litt omtanke. Det forventes at det i de 5 neste årene vil koste litt svette og omtanke

Hvis man fordeler svetten, tror jeg det blir ca 0,05 dl, og omtanke har ingen vekt, så den kan ikke tallberegnes

Svette og omtanke :rofl: :rofl:

Vi snakker om milliarder av kroner som det norske folk skal få lov til å betale.

En sum som bare vokser jo flere som kommer hit.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ikke bra ut med tanke på at den norske økonomien møter problemer som lavere olje og gassproduksjon sammen med lavere oljepriser. Men vi kan jo alltids bare ansette titusner i offentlig sektor, slik MDG vil  :nei:

MDG er SV 2.0, at folk ikke skjønner det er litt rart.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss. Forteller du meg at MDG tilhører en fløy?

Ser ikke bra ut med tanke på at den norske økonomien møter problemer som lavere olje og gassproduksjon sammen med lavere oljepriser. Men vi kan jo alltids bare ansette titusner i offentlig sektor, slik MDG vil  :nei:

Slapp av. Jeg vet mange her inne lider av kronisk pessimisme og misantropi, men tro det eller ei så er Norge fortsatt sterk økonomisk sett, selv uten høye oljepriser. Jeg synes universet har vært veldig snille med Norge som får et hint om at vi må våkne, at det er på tide å leve i det 21 århundre og avskaffe en økonomi med et fundament i olje. Alternativet hadde vært å vente til oljen går tom, eller blir devaluert.

Husker du problemstillingen vi hadde før? "Hva skal Norge gjøre når oljen går tom?" Spørsmålet i dag er: "Hva skal Norge gjøre når oljen er for verdiløs?"

Jeg tviler på at vi igjen kommer til å se $100 fatet eller mer, så det er bare å komme ned fra skyene og begynne å skape industri slik som de store gutta gjør. Vi kan fortsette med "sosialist-drømmen", men nå må vi faktisk gjøre noe for den.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Wow..tre ganger så mye som i Danmark, og mer enn f.eks frisører og barnehageassistenter i full jobb..

Hvor får du den informasjonen fra? Jeg skal vurdere å søke asyl i Norge da. Late som jeg er fra et annet land. Jeg har litt mørkt hår. Hvis jeg soler meg skikkelig lenge kan jeg kanskje late som jeg er fra Syria?

15000 utbetalt per måned? Hva må man gjøre for det? Hva hvis jeg vil ha et hus da? Kan jeg få valgfritt?

Mvh,

Nordmann (ssshh)

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

1. Nå har nordmenn et felles eierskap over Norge, så det blir det samme som hvis hele familien eier huset. I det tilfellet vil jeg ikke slippe han inn.

2. Jeg er da like imot å slippe han inn hvis jeg er moren/faren. Jeg vet godt at det ikke holder å kutte ukelønnen til sønnen, fellesutgiftene vil også øke for alltid. Dette er ikke noe jeg vil gjøre for en ukjent person. Spesielt ikke hvis mange av de som kommer er kriminelle, og jeg kan risikere at min datter blir voldtatt.

1. Nei, det er intet eierskap. Du eier ikke Norge, jeg eier ikke Norge.

2. Du er ikke moren eller faren, du er guttungen. Det stopper der.

Det er ikke noe poeng i å fortsette dette.

Hæ? Hva slags harselleringsteknikk er det?

• Liker 3
Lenke til kommentar

En frisør har en snittlønn på 26 900 kr i måneden. Hvor tar du tallene dine fra?

Han sa at en frisør kan tjene mindre, ikke at alle gjør det.

Problemet med å gi 15K i måneden er at det er ingen jobb. De er studenter og da bør de ikke få mer enn hva studenter får.

Studenter sliter med langt mindre enn 15k per måned.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Wow..tre ganger så mye som i Danmark, og mer enn f.eks frisører og barnehageassistenter i full jobb..

En frisør har en snittlønn på 26 900 kr i måneden. Hvor tar du tallene dine fra?

15.000 tallet er vel nettolønn?

Er det?

Og uansett så må man jo under 20 000 brutto for å få under 15 000 netto. Hvilke frisører i 100% stilling er det som har under 20 000 brutto lønn i måneden?

Lenke til kommentar

15000 som asylsøkere får, er bruttolønn. Ideen er at de skal "jobbe" og betale skatt.

Men det er idiotisk, fordi de jobber ikke, de studerer. Jeg foreslår at vi heller gir dem studiestøtte.

Det er helt sykt at de får mer penger enn norske studenter som tross alt må betale tilbake mesteparten siden det er lån. Hvorfor ikke gi asylsøkerne lån i stedet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

15.000 tallet er vel nettolønn?

Er det?

Og uansett så må man jo under 20 000 brutto for å få under 15 000 netto. Hvilke frisører i 100% stilling er det som har under 20 000 brutto lønn i måneden?

240.000 per år brutto? Om noen frisører har mindre enn det? Det må du nok spørre statistisk sentralbyrå om.

Eller, riktigere, hvilke frisører som har mindre enn 180.000 netto i året?

edit. noen over sa det var 15.000 brutto..... hehe,  fordi asylsøkerne skal føle de arbeider for det. heh. hva slags motytelser er det disse folkene gjør for 15.000 brutto per måned? Forbereder krig mot de som har vært med å ruinert landet sitt (Syria, Iraq, Libya, Afghanistan, Ukraina) og nå betaler dem månedslønn ??

All snakk om borgerlønn osv i Norge, så er det faen meg bare innvandrerne som får det. Det er jo et tegn på det er noe totalt merkelig med vårt "samfunn".

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Svette og omtanke :rofl: :rofl:

Vi snakker om milliarder av kroner som det norske folk skal få lov til å betale.

En sum som bare vokser jo flere som kommer hit.

Hvor mange kroner har det kostet deg personlig? Hva konkret har du måttet ofre eller si nei takk til, fordi det har blitt brukt penger på flyktninger? Hva har du personlig og konkret gjort for å spare den norske stat for utgifter i samme forbindelse?

Hva skal du gjøre for å bli en del av løsningen - og nei, det holder ikke med at du har vært og er ekstremt flink til å skrive såkalte kritiske innlegg på nett

Jobber du i det hele tatt selv, eller lever du på lånte penger eller mamma og pappa?

Lenke til kommentar

Hvor mange kroner har det kostet deg personlig? Hva konkret har du måttet ofre eller si nei takk til, fordi det har blitt brukt penger på flyktninger? Hva har du personlig og konkret gjort for å spare den norske stat for utgifter i samme forbindelse?

Hva skal du gjøre for å bli en del av løsningen - og nei, det holder ikke med at du har vært og er ekstremt flink til å skrive såkalte kritiske innlegg på nett

Jobber du i det hele tatt selv, eller lever du på lånte penger eller mamma og pappa?

Dette er en kostnad som framtidige generasjoner blir nødt til å betale for, dette sløseriet har kunne pågatt så lenge det gikk bra økonomisk men det er det slutt på nå.

For det er lett å være snill og grei så lenge lommeboka er fet, men snillismen tar slutt den og :) da skal det bli fart på sakene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette er en kostnad som framtidige generasjoner blir nødt til å betale for, dette sløseriet har kunne pågatt så lenge det gikk bra økonomisk men det er det slutt på nå.

For det er lett å være snill og grei så lenge lommeboka er fet, men snillismen tar slutt den og :) da skal det bli fart på sakene.

Ingen kan spå fremtiden, og du svarer ikke på konkrete og direkte spørsmål!?

Hva mener du med "fart i sakene", mener du at du skal skrive enda flere fantasifulle innlegg på nettet kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...