Dragavon Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Og du har fremdeles ikkje fått med deg at påstanden din ikkje er sann? 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Det er ingen tvil om at vi i dette landet deler ut for mye penger. Men dette er ikke bare til innvandrere! Man kan f.eks se på mennesker som ikke gidder jobbe (nave har blitt ett verb for helv***). Man kan også se på en del mennesker som er langtidssykemeldt, får støtte av staten og så jobber dem svart. Her må legene stilles til ansvar, hvorfor blir dem så enkelt sykemeldt? Det generelle utgiftsnivået i norge må ned. Det må stilles mye høyere krav til samtlige. Det skal absolutt lønne seg å jobbe. Når det gjelder innvandring så må den norske stat gi dem lov til å arbeide mye raskere enn i dag, og så stille krav. Det fungerer en del bedre i tyskland f.eks. De få som virkelig ikke kan hjelpe seg selv skal så selvsagt få hjelp. Men i dag er det alt for mange som urettmessig får hjelp. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Men du må gjerne forklare hvorfor du ikke synes dette er et hån mot de som jobber og sliter og har jobbet et helt liv her. Det forklarer jeg med at jeg har jobbet og slitt her hele livet Det gir ingen mening... Jeg har jobbet og slitt her hele livet, og føler meg ikke hånet i det hele tatt. Hvorfor må det forklares noe mer? Å henge seg opp i hva andre tjener, kalles misunnelse, og sånt gidder jeg ikke. Dessuten synes jeg ikke den summen du presenterer er noe å hyle særlig om, spesielt siden det er en avgrenset støtte, som muligens forventes å skal gi en brukbar oppstart her til lands Jeg er ikke spesielt misunnelig på 15 utbetalt i mnd..tjener det firedoblede. Bare til nå i dag har jeg tjent 3000 på aksjer. Jeg evner dog å ha empati med de som jobber og sliter og har sitt å stri med for luselønn. Flotte arbeidsomme mennesker som har FORTJENT pengene. Jeg kan ikke se hvordan en 25 år gammel lykkejeger fra et annet land fortjener noe som helst? Så du har stor empati med meg? Endret 30. oktober 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Men du må gjerne forklare hvorfor du ikke synes dette er et hån mot de som jobber og sliter og har jobbet et helt liv her. Det forklarer jeg med at jeg har jobbet og slitt her hele livet Det gir ingen mening... Jeg har jobbet og slitt her hele livet, og føler meg ikke hånet i det hele tatt. Hvorfor må det forklares noe mer? Å henge seg opp i hva andre tjener, kalles misunnelse, og sånt gidder jeg ikke. Dessuten synes jeg ikke den summen du presenterer er noe å hyle særlig om, spesielt siden det er en avgrenset støtte, som muligens forventes å skal gi en brukbar oppstart her til lands Jeg er ikke spesielt misunnelig på 15 utbetalt i mnd..tjener det firedoblede. Bare til nå i dag har jeg tjent 3000 på aksjer. Jeg evner dog å ha empati med de som jobber og sliter og har sitt å stri med for luselønn. Flotte arbeidsomme mennesker som har FORTJENT pengene. Jeg kan ikke se hvordan en 25 år gammel lykkejeger fra et annet land fortjener noe som helst? Så du har stor empati med meg? Jepp. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Det er ingen tvil om at vi i dette landet deler ut for mye penger. Men dette er ikke bare til innvandrere! Man kan f.eks se på mennesker som ikke gidder jobbe (nave har blitt ett verb for helv***). Man kan også se på en del mennesker som er langtidssykemeldt, får støtte av staten og så jobber dem svart. Her må legene stilles til ansvar, hvorfor blir dem så enkelt sykemeldt? Det generelle utgiftsnivået i norge må ned. Det må stilles mye høyere krav til samtlige. Det skal absolutt lønne seg å jobbe. Når det gjelder innvandring så må den norske stat gi dem lov til å arbeide mye raskere enn i dag, og så stille krav. Det fungerer en del bedre i tyskland f.eks. De få som virkelig ikke kan hjelpe seg selv skal så selvsagt få hjelp. Men i dag er det alt for mange som urettmessig får hjelp. Jeg tviler virkelig på at det er mange som snylter og utnytter seg av sykeordninger. Men det er klart det kan forekomme. Du skal vite jeg er veldig glad i velferdssystemet, og det er derfor trenden jeg ser nå bekymrer meg. Har selv brukt velferdsordninger og vært sykemeldt - lenge. Og jeg er redd for at dette er et gode mange ikke vil kunne nytte seg av i framtiden. Velferdsstaten er ekstremt skjør og vi ser allerede NÅ at det må enorme kutt til for å finansiere bare 35-40.000 asylsøkere "bare"..men strømmen som kommer inn i Europa er ENDELØS lang, og jeg ser ingen politisk vilje til å stenge grensene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Tidlig på morningen kjeftet du på denne stakkars sliteren, og nå stryker du han varsomt over ryggen .. Livet er jaggu ett fruktfat Endret 30. oktober 2015 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Jeg tviler virkelig på at det er mange som snylter og utnytter seg av sykeordninger. I 2010 var ca 20-25% av arbeidsstyrken (3,1mill, 18 - 67 år) ikke i arbeid. Det er 600 000 mennesker det. Her er det noen som utnytter systemet, det må det være. Men det er klart det kan forekomme. Du skal vite jeg er veldig glad i velferdssystemet, og det er derfor trenden jeg ser nå bekymrer meg. Har selv brukt velferdsordninger og vært sykemeldt - lenge. Og jeg er redd for at dette er et gode mange ikke vil kunne nytte seg av i framtiden. Velferdsstaten er ekstremt skjør og vi ser allerede NÅ at det må enorme kutt til for å finansiere bare 35-40.000 asylsøkere "bare"..men strømmen som kommer inn i Europa er ENDELØS lang, og jeg ser ingen politisk vilje til å stenge grensene. Man kan jo ikke nekte mennesker å flykte fra en krigssone. Så det å stenge grensene blir jo litt som å lukka døra hjemme og la naboen bli skutt kontra å slippe han inn. Problemet er at flere ikke er flyktinger. Man ser mot russland f.eks: Flere som kom over grensen til norge herfra viste seg å ha bodd i russland en stund. Siden tidene er tyngere der så kaster de seg på bølgen og kaller seg flyktinger. Det er jo bare tull, men er nok vanskelig å regulere. Jeg tenker vi må ta i mot flyktinger og forsøke å luke ut dem som er opportunister. Så må vi hjelpe disse i gang med bolig og mat. Deretter må det stilles krav til å lære norsk raskt og gi dem lov til å arbeide. Hvis dem ikke viser vilje til å lære norsk eller arbeide så får de klare seg selv. Litt strengt formulert - men noe slikt. Signalet man sendes er altså: "Dere er selvsagt velkommen, og vi vil hjelpe dere vekk fra en krigssone. Men dere må bidra og innfinne dere i det norske språk og kultur. Jeg sier ikke at de trenger bruke bunad på 17. mai altså, men heller ikke at vi skal bygge egne skoler for musmiler i Oslo eller bygge kuppel på Nidarosdomen. Som eksempel ... De fleste mennesker ønsker å klare seg selv. Men de må få muligheten. Endret 30. oktober 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Vel, vi har nok av nedlagte skoler, bedhus, og slik oljenæringen fortsetter, store haller som står tomme. Altså, det er mange ting som sikkert kan forandres, men om man vil ha integrert de med innvilget asylsøknad så må de gjennom et slikt opplegg så lenge vi er en sosialistisk stat. Og jeg synes det er greit at de får slike penger, gjør man noe skal det belønnes, og når dette opplegget er over så muster de også mye penger. Nei, de få (ca40-50%) som kommer ut i arbeid kommer til å konkurrere med andre lavtlønnede i lavtlønnsyrker og presse lønningene nedover. Resten kommer til å koste enorme summer i trygdeordninger. Jeg synes faktisk både prisnivået og lønnsnivået i Norge må ned for at vi skal greie å konkurrere med Europa. Norge hadde ikke vært et såpass lukrativt land å komme og jobbe i hvis lønnsnivået var noen hakk mindre. På samme måte som jeg også synes at man skal ha jobbet en viss periode før man får lov til å nyte godt av velferdsordningene vi har. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Det er ingen tvil om at vi i dette landet deler ut for mye penger. Men dette er ikke bare til innvandrere! Man kan f.eks se på mennesker som ikke gidder jobbe (nave har blitt ett verb for helv***). Man kan også se på en del mennesker som er langtidssykemeldt, får støtte av staten og så jobber dem svart. Her må legene stilles til ansvar, hvorfor blir dem så enkelt sykemeldt? Det generelle utgiftsnivået i norge må ned. Det må stilles mye høyere krav til samtlige. Det skal absolutt lønne seg å jobbe. Når det gjelder innvandring så må den norske stat gi dem lov til å arbeide mye raskere enn i dag, og så stille krav. Det fungerer en del bedre i tyskland f.eks. De få som virkelig ikke kan hjelpe seg selv skal så selvsagt få hjelp. Men i dag er det alt for mange som urettmessig får hjelp. Eg er faktist helt enig i alt du skriver her. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Jeg tviler virkelig på at det er mange som snylter og utnytter seg av sykeordninger. I 2010 var ca 20-25% av arbeidsstyrken (3,1mill, 18 - 67 år) ikke i arbeid. Det er 600 000 mennesker det. Her er det noen som utnytter systemet, det må det være. Men det er klart det kan forekomme. Du skal vite jeg er veldig glad i velferdssystemet, og det er derfor trenden jeg ser nå bekymrer meg. Har selv brukt velferdsordninger og vært sykemeldt - lenge. Og jeg er redd for at dette er et gode mange ikke vil kunne nytte seg av i framtiden. Velferdsstaten er ekstremt skjør og vi ser allerede NÅ at det må enorme kutt til for å finansiere bare 35-40.000 asylsøkere "bare"..men strømmen som kommer inn i Europa er ENDELØS lang, og jeg ser ingen politisk vilje til å stenge grensene. Man kan jo ikke nekte mennesker å flykte fra en krigssone. Så det å stenge grensene blir jo litt som å lukka døra hjemme og la naboen bli skutt kontra å slippe han inn. Problemet er at flere ikke er flyktinger. Man ser mot russland f.eks: Flere som kom over grensen til norge herfra viste seg å ha bodd i russland en stund. Siden tidene er tyngere der så kaster de seg på bølgen og kaller seg flyktinger. Det er jo bare tull, men er nok vanskelig å regulere. Jeg tenker vi må ta i mot flyktinger og forsøke å luke ut dem som er opportunister. Så må vi hjelpe disse i gang med bolig og mat. Deretter må det stilles krav til å lære norsk raskt og gi dem lov til å arbeide. Hvis dem ikke viser vilje til å lære norsk eller arbeide så får de klare seg selv. Litt strengt formulert - men noe slikt. Signalet man sendes er altså: "Dere er selvsagt velkommen, og vi vil hjelpe dere vekk fra en krigssone. Men dere må bidra og innfinne dere i det norske språk og kultur. Jeg sier ikke at de trenger bruke bunad på 17. mai altså, men heller ikke at vi skal bygge egne skoler for musmiler i Oslo eller bygge kuppel på Nidarosdomen. Som eksempel ... De fleste mennesker ønsker å klare seg selv. Men de må få muligheten. Nja..måten det moderne samfunnet er lagt opp på gjør at folk reellt har mer depresjon og angst og ryggsmerter osv. Stillesittende anonymt og meningsløst liv. Det gjør folk syke. Det er bare de unormale som klarer tilpasse seg og trives i et abnormalt samfunn. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Kan nevne jeg kjenner flere familier som ikke gidder jobbe av dem i klassen, faren an ene selger narko/steroider etc. mens han naver. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Nja..måten det moderne samfunnet er lagt opp på gjør at folk reellt har mer depresjon og angst og ryggsmerter osv. Stillesittende anonymt og meningsløst liv. Det gjør folk syke. Det er bare de unormale som klarer tilpasse seg og trives i et abnormalt samfunn. Å stakkars nordmenn. Vi har det så fælt .. Jobb mer og sutre mindre. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Nja..måten det moderne samfunnet er lagt opp på gjør at folk reellt har mer depresjon og angst og ryggsmerter osv. Stillesittende anonymt og meningsløst liv. Det gjør folk syke. Det er bare de unormale som klarer tilpasse seg og trives i et abnormalt samfunn. Å stakkars nordmenn. Vi har det så fælt .. Jobb mer og sutre mindre. Interessant hvordan du stiller så beinharde krav og utviser så lite empati med dine landsmenn, i mens asylsøkermenn fra ukjente land har du all mulig medfølelse for. Kan jeg spørre hvorfor? I et psykologisk perspektiv er det veldig interessant. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Det samme spørsmålet kan du stille deg selv Capitalist. Det virker som Kyrre likestiller alle. -De som trenger hjelp til å komme i gang så de klarer seg selv bør få støtte til dette, de som snylter bør få seg et tupp i ræva, samme hvor de kommer ifra eller hvor de bor. Du virker som har to sett med moral derimot, et sett som gjelder etiske nordmenn og et sett som gjelder for ikke etnisk norske. Det er greit at etnisk norske snylter på skatt/olje penger grunnet det er så hardt å leve og bo i Norge, mens ikke etnisk norske skal ikke få start hjelp til å komme i gang i det hele tatt. ..Kan jeg spørre hvorfor? I et psykologisk perspektiv er det veldig interessant. 1 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Det samme spørsmålet kan du stille deg selv Capitalist. Det virker som Kyrre likestiller alle. -De som trenger hjelp til å komme i gang så de klarer seg selv bør få støtte til dette, de som snylter bør få seg et tupp i ræva, samme hvor de kommer ifra eller hvor de bor. Du virker som har to sett med moral derimot, et sett som gjelder etiske nordmenn og et sett som gjelder for ikke etnisk norske. Det er greit at etnisk norske snylter på skatt/olje penger grunnet det er så hardt å leve og bo i Norge, mens ikke etnisk norske skal ikke få start hjelp til å komme i gang i det hele tatt. ..Kan jeg spørre hvorfor? I et psykologisk perspektiv er det veldig interessant. Et faktum som du kan sjekke og dobbeltsjekke og trippelsjekke i alle medier er at ca 25% er syriske flyktninger, i mens resten er en mix av flyktninger, migranter og rene lykkejgere. Vi i Norge eller europa for den saks skyld har ingen moralsk plikt til å hjelpe mennesker som ikke har like mye rikdom som oss. Da måtte vi hjulpet ca 7 milliarder mennesker. Selvsagt skal vi bidra til å hjelpe mennesker på rømmen. Men antallet skal være fornuftig, og vi skal kunne integrere dem og gi dem hjelp UTEN at det går på bekosnting av våre EGNE eldre og syke. Synes du det er riktig at schizofrene i boliger i Oslo skal stues sammen med harde kriminelle? Eller at eldre ikke får hjelp? Jeg jobber deltid på en bolig, og vi tvinges til å holde på folk som for lengst burde vært på sykehjem. Ansatte gjør ting de ikke har kompetanse i, og de syke lider under uverdige kår I NORGE. Synes du det da er riktig at disse skal nedprioriteres til fordel for en lykkejeger? Eller til og med en migrant..ja, eller til og med en asylsøkerfamilie? Det synes IKKE jeg. Når vi nå ser at kostnadene gjør at det vil gå ut over de svakeste i samfunnet, så vil jeg at det skal stoppe opp. Nå har det vært slik i Norge at SVÆRT FÅ har snyltet. Det er den eneste årsaken til at vi har kunnet hatt et velfungernende velferdssamfunn her. HØY grad av tillitt i befolkningen. Det rakner nå. Så det er helt feil å si at nordmenn snylter og er umoralske. Det utsagnet faller på sin egen urimelighet, da det hadde vært umulig å ha en bra velferdsstat dersom folk snyltet og var umoralske. NÅ..derimot, når man tar inn titusenvis om ikke hundretusenvis uten denne moralen, med et syn på myndigheter og autoriteter som noe man skal karre til seg så mye som mulig av, holde unna og snylte..vel..da er jeg ganske sikker på at velferdsstaten får seg en real trøkk. Og ikke prøv å skylde på "umoralske" nordmenn om 5 år når du betaler 5% mer skatt og morra di dør av underernæring på en underbemannet bolig. Håper du fikk svar, så kan du tenke over din egen psyke..Håper du klarer reflektere over de faktumene jeg nevner, for om du evner tenke rasjonelt og heve deg over din egen navlebeskuenhet, så innser du at dine argumenter er falske. Men nå fungerer jo vi mennesker slik at jo bedre argumenter man blir servert fra motstanderen, jo mer klynger man seg til sine egne feilaktige meninger. Så nå skal vi se..nå fikk du klokkerene argumenter. Klarer du forandre mening, eller vil du fortsette med irrasjonelle motargumenter. Det er i såfall MEGET interessant, i et psykologisk perspektiv Endret 30. oktober 2015 av Capitalist/Minimalist 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Interessant hvordan du stiller så beinharde krav og utviser så lite empati med dine landsmenn, i mens asylsøkermenn fra ukjente land har du all mulig medfølelse for. Kan jeg spørre hvorfor? I et psykologisk perspektiv er det veldig interessant. Jeg stiller samme krav til alle. Jeg bryr meg ingenting om hudfarge eller relgion. Hvordan du har lest noe annet ut av det jeg har sagt må du svare for selv. Det er selvsagt mennesker som trenger hjelp - jeg har aldri sagt noe annet. Påstanden min er at det er for lett å få håndsrekning p.t og dette må man gjøre noe med. Jeg har null interesse av putte penger på noen som kan bidra, men ikke ønsker/gidder. Om du heter Per eller Abdul har ingenting med saken å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Vel, vi har nok av nedlagte skoler, bedhus, og slik oljenæringen fortsetter, store haller som står tomme. Altså, det er mange ting som sikkert kan forandres, men om man vil ha integrert de med innvilget asylsøknad så må de gjennom et slikt opplegg så lenge vi er en sosialistisk stat. Og jeg synes det er greit at de får slike penger, gjør man noe skal det belønnes, og når dette opplegget er over så muster de også mye penger. Nei, de få (ca40-50%) som kommer ut i arbeid kommer til å konkurrere med andre lavtlønnede i lavtlønnsyrker og presse lønningene nedover. Resten kommer til å koste enorme summer i trygdeordninger. Med 188 000 flyktninger som oppholder seg i Norge blir det en fin regning. La oss si at 50% av de jobber da, det blir en regning på 16 920 000 000 kroner i året. Fint å vite, hva med at vi fordeler den regningen på medlemmene i "Refugees Welcome to Norway" i stedet for å fordele den på hele befolkningen? 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Hvordan kom du frem til 16 920 000 000kr i året? Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (188 000/2) x (15000 x 12) = 16 920 000 000 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Tenkte meg at du selvfølgelig ikke tok med inntekten den andre halvparten genererer... Samt at mesteparten av de pengene staten gir de kommer tilbake i form av skatter og avgifter i forskjellige former. Endret 6. februar 2016 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå