Gå til innhold

Asylsøkere får 15.000 utbetalt i mnd...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder ikke lese alt her men husk at første 2 år er uten skatt. Til og med svensker får 10% mindre skatt første 2 år.

Man kan ikke klare seg på f.eks. 5000,. i mnd i Oslo. Med barn på plassbehov får du ikke leie til under 10-12k vil jeg tru og da bor du lite.

God økonomi? Å starte på scratch uten særlig språk, kunnskap om landet, etc. Til og med FRP er for dette og har vært det i maaaange år. Nå kan innvandrermangden alltid diskuteres men dette er et flott tiltak som viser at man ønsker å ta integreringen på alvior. Det verste man kan gjøre er å la de sitte hjemme å tvinne tomler.

Er det å ta "integreringen" på alvor å gi de fordeler som landets eget folk ikke får eller er det å kaste bort penger samt skape misnøye blant eget folk? Er det rart det finnes "rasisme" som dere liker å kalle det?

Fordeler? Du mener mennesker som har fått livene sine ødelagt av krig og grusomhet, mistet alt de har og så må flykte til en kald avkrok hvor de føler seg totalt fremmed har en fordel? Fordi de blir sponset med noen tusenlapper?

Til info, så vil staten norge hjelpe sine egne som måtte havne i en tilsvarende miserabel situasjon. De vil derimot ha en fordel da de snakker språket, kjenner kulturen og ofte har et nettverk.

Ja det er rart at folk har holdninger som deg og jeg liker ikke å bruke begrepet rasisme, men det er ofte passende.

Det er mye som er galt med asylinstituttet i Norge og Europa, men å sørge for at de som er her nå blir tatt i mot med værdighet er ikke å kaste bort penger. Det er en plikt og en selvfølge.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan ser du for deg man kan integrere de på en god måte?

Ved å slutte å prate om intergrering og begynne å prate om assimilering. Samfunnet skal ikke tilpasse seg de, det er de som skal tilpasse seg samfunnet. Moskeer og koranskoler hjelper heller ikke. Utenom det så må vi slutte med import av nye muslimer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte mer økonomisk sett, ettersom det er økonomien du angrep.

Velferdstilbud burde egentlig bare gjelde norske borgere eller de som er gift med norske borgere. De burde måtte gjøre seg fortjent til å nyte godene i det norske samfunnet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Gidder ikke lese alt her men husk at første 2 år er uten skatt. Til og med svensker får 10% mindre skatt første 2 år.

Man kan ikke klare seg på f.eks. 5000,. i mnd i Oslo. Med barn på plassbehov får du ikke leie til under 10-12k vil jeg tru og da bor du lite.

God økonomi? Å starte på scratch uten særlig språk, kunnskap om landet, etc. Til og med FRP er for dette og har vært det i maaaange år. Nå kan innvandrermangden alltid diskuteres men dette er et flott tiltak som viser at man ønsker å ta integreringen på alvior. Det verste man kan gjøre er å la de sitte hjemme å tvinne tomler.

Er det å ta "integreringen" på alvor å gi de fordeler som landets eget folk ikke får eller er det å kaste bort penger samt skape misnøye blant eget folk? Er det rart det finnes "rasisme" som dere liker å kalle det?

Er det hva jeg sier? Nei.

Jeg sier ikke at vi bør ta inn innvandrere eller at jeg er enig i integreringen men å bruke dette isolerte poenget tatt ut av sammenheng er meget fordummende for diskusjonen. Fordeler? Snakker du om?

Lenke til kommentar

Velferdstilbud burde egentlig bare gjelde norske borgere eller de som er gift med norske borgere. De burde måtte gjøre seg fortjent til å nyte godene i det norske samfunnet.

Så, å ikke gi de penger og støtte vil gjøre at de integrerer/assimilerer seg bedre?

vil ikke dette bare gjøre det vanskeligere da, fattige uteliggere som ikke kan språket eller kulturen tror jeg har vanskelig for å bli integrert enn de som får sted og bo, kursing og penger til å klare seg...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så, å ikke gi de penger og støtte vil gjøre at de integrerer/assimilerer seg bedre?

vil ikke dette bare gjøre det vanskeligere da, fattige uteliggere som ikke kan språket eller kulturen tror jeg har vanskelig for å bli integrert enn de som får sted og bo, kursing og penger til å klare seg...

Å ikke importere nye som får en hel del fordeler vil gjøre at de som allerede er her og er blitt norske statsborgere assimilerer seg bedre. Hvis nye skal komme burde de gjøre seg fortjent til det før de kan bli en del av velferdssamfunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mye av poenget med velferdsordningen hadde forsvunnet om vi skulle begynt å diskriminere på hvem som har rett til å motta støtte.

Nei, poenget med velferdsordningen har allerede forsvunnet da vi gir fordelaktig behandling til utenlandske statsborgere framfor egne statsborgere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...