Tullballj Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Har en eldre berlingo som jeg kjøpte nylig. Samme dagen som jeg fikk bilen kan det noen voldsome dunkelyder foran på venstre side. Måtte ringe Viking og han mente det var bærekulen. Kunne ikke kjøre videre pga. det var så kraftig lyd og merket det gjennom rattet. Kontaktet selger og han kunne ikke finne noe, men byttet begge bærekulene. Etter det har bilen gått fint noen dager. I dag når jeg skulle kjøre på jobb hørte jeg igjen en svak klunkelyd når jeg satt I gang bilen og når jeg skulle akselerere opp I 60 fra et stoppskilt kom det en kraftig dunkelyd lik de som kom før bærekulen ble byttet. Forsøkte å provosere det fram igjen senere men fikk ikke fram lyden. Alt av foringer skal Være byttet I senere tid. I forbindelse med at bærekulen skulle ha røket ble det også oppdaget noen merker på bære armen akkurat som noe har slått mot den, men kunne ikke finne noe. Noen tips til hva som kan Være galt her? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) På partner/berligo så er det helt vanlig i alt i forstillingen ryker. Bærekuler, bærearmsforinger, lengestang, knekte fjærer og støtdemper topper. Hvis lyden er vanskelig å få frem er det lett å mistenke stab.stag klem foringer. Edit: glemte å nevne hjullager og styrestag. Endret 30. oktober 2015 av Mekker`n Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Hvilken årgang Berlingo er det? Første generasjon? De hadde vel noen problemer i forstilling/fjæring framme som førte til en tilbakekalling, eller i alle fall gratis bytting av noe på service. Har bilen komplett servicehistorikk? Selger som har byttet bærekuler men ikke kunne finne noe, er det Citroënforhandler? Annen bruktbilforhandler? Privatperson og amatørmekker som har gjort alt selv i årevis og aldri hatt den på verksted for service? Jeg ville spandert på en service på Citroënverksted. Evt. (NAF-medlemskap og) en større NAF-test. Så får du en fagmessig vurdering uavhengig av hva selger finner, og ønsker å finne. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Det er en 97 modell Berlingo. Det er en mekaniker som har hatt bilen. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Glemte å si at den akkurat er eu godkjent. Den hadde stått en stund ubrukt og ble derfor ikke godkjent før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå