ExpensiveGameFinder Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Hei! Ser etter et ratt med pedaler og evt clutch/girspak (må ha mulighet for giring enten med f1 giring eller pedal og girstak) til need for speed 2015. Så lurer derfor på om noen har noen tips. Må kunne festes på et bord Og pedalene stå på gulvet -takk Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Trenger ikke clutch når man kan gire med spaken. Girspaken må være opp-ned, ikke noen tradisjonell der 3 må settes i på skrått fra 2. Kanskje håndbrekk? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Spørsmålet er vel hvor mye penger du har tenkt til å bruke, det lønner seg også å investere i et (billig) sete hvis du har plass. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Trenger ikke clutch når du kan gire med spaken? What. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Ratt og pedaler er vel ofte brukt for å få den beste racingopplevelsen/ følelsen så jeg vil si at clutch er et must hvis man først skal legge noen kroner i et bra oppsett Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Kan funke greit uten kløtsj også. Enten ved å gire med spaker bak på rattet, eller med en spake man kun dytter frem og tilbake. Biler med sekvensiell giring har typisk bare kløtsj for start og stopp, ellers girer man ved å dytte på spaken. Erfaringsmessig gir det en god kjøreopplevelse i bilspill, særlig de som ikke går under "bilsimulatorer" (slik som Assetto Corsa, iRacing, rFactor). Trådstarter vil spille Need for Speed, så kløtsj ser jeg ikke som en nødvendighet. Når det gjelder anbefalinger har jeg selv Logitech G27 og er fornøyd med det, men det er utgått tror jeg. Har hørt bra ting om Logitech Driving Force GT også, men det rattet har jeg ikke testet selv. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Sant det du sier Zlatzman, ditto på den Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Bare for å nevne det dersom du ikke var klar over det, NFS 2015 kommer ikke med mulighet for å velge manuell giring Det var vertfall det siste jeg hørte. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Bare for å nevne det dersom du ikke var klar over det, NFS 2015 kommer ikke med mulighet for å velge manuell giring Det var vertfall det siste jeg hørte. Erfaringsmessig betyr dette, hvis det stemmer, at det også er dårlig støtte for ratt og pedaler i spillet. I så fall vil jeg anbefale å spille med en XBOX-kontroller eller lignende. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Arkadebilspill slik som NFS har gjerne ikke støtte for så veldig mye rotasjon på rattet heller, type 180 grader. Det ødelegger litt for opplevelsen. Logitch driving force GT har jeg hørt mye bra om som førstegangs ratt. Det følger med en girspake for sekvensiell giring og er ganske billig. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Hmm ok så jeg burde kjøpe xbox kontroll til pc istedet for ratt når jeg bare kommer til å spille nfs? 2015 Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå