Gå til innhold

[Løst] Skal jeg velge RAM merket 1,5 volt eller 1,65 volt?

JacEr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres rimelig bøst ut å pumpe 1,5+ inn i DDR4 brikker. Default er vel 1,2 ... 1,4 går greit. Du ser nok på DDR3 ?

Hva er budsjettet ditt? Kjøp G.Skill kanskje... De klokker rimelig greit. Selv har jeg Corsair LPX, helt OK de også.

Bare ta 4*4 GB med 2666mhz eller noe slikt. Handle etter pris imo.

Lenke til kommentar

Jepp, var dessverre DDR3 jeg så på. Budsjettet er litt flytende, men vil ikke bruke idioitisk mye penger på et heller. Prøver å finne totalt 32 GB minne i høyest mulig ahstighet, men er visst ikke mange som har slikt på lager. Skal ikke overklokke.

Lenke til kommentar

Du er klar over at brikkene ikke kommer til å kjøre på den frekvensen med mindre du overklokker? Se her, der ser du at det er kun 2133 MHz som ikke har merket "O.C." Det betyr at det er kun 2133 MHz som er støttet ut av boksen og du må overklokke for å oppnå 2800 MHz, eventuelt bruke XMP.

Lenke til kommentar

Rgener med brikkene vil virke selv uten overklokking, da bare ikke til oppgitt hastighet. Uansett, det kan da ikke være verre enn å gjøre en endring i BIOS for å overklokke, har aldri gjort det før. Noen vansker/hindringer jeg bør vite om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...