Casper S Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Hvilke deler skal jeg kjøpe? Jeg skal redigere mye HD videoer i et ganske tungt program. Hvor mye RAM trenger jeg? Er 850 EVO samsung 250Gb SSD fortsatt den beste?Nåværende mac specs:MacBook Pro (13-tommers, midten av 2012)Prosessor 2,5 GHz Intel Core i5RAM 4 GB 1600 MHz DDR3Grafikk Intel HD Graphics 4000 1024 MBStartdisk Macintosh HD Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Har en Macbook Pro early 2011 selv, for to år siden skiftet jeg ut hdd med en EVO 500 SSD og nye 2x4 GB RAM brikker. Det var natt og dag forskjell. Den i7 på 2,7 Ghz holder enda, og jeg er faktisk redd jeg skifter til en tregere Macbook om jeg oppgraderer.. Dette holder fint for videoredigering og photoshop. Nå er det hovedsakelig bilder jeg redigerer og merker ting kunne gått mye kjappere, men det holder som en laptop. Jeg importerer gjerne 3-400 RAW biler inn av gangen og jobber med alle i Bridge hvor ting kunne gå kjappere. Videre åpner jeg dem i Photoshop og siden jeg jobber med dem få av gangen så går det greit. Edit: Specsa var i7 2620M 2,7Ghz 4GB 1333 RAM 500 GB HDD Intel HD 3000 Eneste forskjellen er at det nå er 8 GB 1666(?) og 500 GB SSD fra Samsung Endret 29. oktober 2015 av Trouble Lenke til kommentar
Casper S Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Har en Macbook Pro early 2011 selv, for to år siden skiftet jeg ut hdd med en EVO 500 SSD og nye 2x4 GB RAM brikker. Det var natt og dag forskjell. Den i7 på 2,7 Ghz holder enda, og jeg er faktisk redd jeg skifter til en tregere Macbook om jeg oppgraderer.. Dette holder fint for videoredigering og photoshop. Nå er det hovedsakelig bilder jeg redigerer og merker ting kunne gått mye kjappere, men det holder som en laptop. Jeg imorterer gjerne 3-400 RAW biler inn av gangen og jobber med alle i Bridge hvor ting kunne gå kjappere. Videre åpner jeg dem i Photoshop og siden jeg jobber med dem få av gangen så går det greit. Så du mener at jeg burde oppgradere? Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Nå vet jeg ikke hvilke programmer du skal jobbe i, men jeg kan si at Macbooken som jeg har klarer Premiere Pro, men sliter når jeg driver med mye av gangen og previewer osv. Ville heller gått for en ny sterkere PC om dette er veldig viktig. Det GÅR, men det går tregt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Tung redigering i Premiere Pro for eksempel, setter pris på så mye RAM du bare gidder å mate i maskinen din. Jeg ville ikke gått for noe mindre enn 16GB. I tillegg ville jeg helt klart satt i en SSD, hvis maskinen ikke har det allerede. Lenke til kommentar
Trouble Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 SSD er en nobrainer i Macbooks som ikke har det. Et must, rett og slett. Og 4 GB Ram i en Macbook er alt for lite, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå