TomTucker Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Hei. Har et kontor 35m over tunet jeg bor på, å skulle gjerne hatt internett der. Ønsker derfor å sette en gammel ruter jeg har fra Icenet i bridgemode, i et tappert forsøk på å få trådløs nett. Noen som vet om dette går på denne ruteren? Spør her, i tilfelle noen vet, å fordi Ice-net operer med 5ukers svar tid. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Ønsker du å benytte en gammel ICE-router som en vanlig router, eller ønsker du å bruke den til å motta internett fra ICE? Sistnevnte går neppe, siden ICE går over til 4G. Støtter din router det? Lenke til kommentar
TomTucker Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Begge routerne jeg har støtter 4G, vel og merke så er Netcom sin dekning ikke fullstendig, så jeg har utelukkende 3G. Ønsker å benytte Ice-Net routeren (R90) til å motta internett. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Jeg har desverre null erfaring. Bare lurte på om den routeren du omtalte som gammel virkelig støttet de nye 4G-teknologiene. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) R90 fra Ice støtter ikke 4G nei, kun CDMA. CMDA nettet til Ice er i ferd med å kobles ned, de legger til LTE (4G) på alle sine frekvenser. Derfor de i disse dager sender ut nye rutere til sine kunder. Mer info: https://www.ice.no/static/downloads/User%20Manual%20R90.pdf Endret 29. oktober 2015 av MegaMann2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå