Gå til innhold

Hvordan overvåke og kommunisere med hund når man ikke er hjemme?

Windoge

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om programvare og utstyr til dette? Hunden min tror han kan gjøre som han vil så snart vi forlater huset. Det som er mest irriterende er at han lager flekker i sofaen, så han må vite at han faktisk blir sett, selv om vi ikke er hjemme. Det er selvfølgelig viktig at man kan gi beskjed fra der man befinner seg.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flekker i sofaen.. da har den vel ikke lov å være i sofaen til vanlig men bryr seg ikke så stort når den er alene. Tipper den lærer seg at det bare er en lyd fra en høytaler rimelig fort om du går for en elektronisk løsning og at han bare vil ignorere lyden når dere ikke er tilstede, men koster ikke stort å prøve :)

En type åpent bur med seng løsning i et rom som ikke er i bruk så mye (Gjesterom/vaskerom) som er hundens plass bruker å hjelpe mot stress når den må være alene hjemme. Det blir som en trygg hvileplass der den er vant til å oppholde seg. De rommene bruker å ha en dør også som kan lukkes så ikke hunden kommer til sofa og lignende steder.

En mentalt stimulerende leke som f.eks plastball som man kan putte godsaker inni som den må klare å lure ut kan være lurt å ha om det blir mange timer, begynner hunden å kjede seg så kan den starte å bite på ting og lignende destruktiv adferd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hva med et bur? Vil tro at en lyd hver gang den går opp i sofaen når det ikke folk hjemme vil skremme bikkja litt mer enn det du planlegger, og kan føre til mer trøbbel enn det løser ditt problem. Et annet alternativ er jo en egen sofa til hunden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Snakket ikke om bur av størrelsen må presses inn for å komme inn, men bur hvor hunden faktisk kan gå litt rundt, og har plass til både mat og vann.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Hva med et bur? Vil tro at en lyd hver gang den går opp i sofaen når det ikke folk hjemme vil skremme bikkja litt mer enn det du planlegger, og kan føre til mer trøbbel enn det løser ditt problem. Et annet alternativ er jo en egen sofa til hunden.

Hunden oppfører seg eksemplarisk, også når jeg er borte. Det eneste problemet er at han sliter på sofaen, som han ellers aldri rører når han vet jeg er i nærheten. Bur blir derfor veldig drøyt. Må bare gi han et inntrykk av å bli fulgt med, selv om jeg ikke er hjemme.

Lenke til kommentar

det perfekte svar er allerede nevnt, laptop + skype med autosvar..... eneste riktige her

evt, oppdra hunden din slik som alle andre gjør det...

Siden du åpenbart er en ekspert, kan du fortelle meg hvordan jeg skal oppdra hunden til å ikke røre sofaen når jeg er borte, når han er oppdratt til å aldri gjøre det når jeg faktisk er hjemme?

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...