Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvis en date ikke tok seg tid til å skrive tul deg på seks dager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Låner tråden din litt, håper det er greit :)

Jeg er i en litt liknende situasjon og lurer på hvor mye man skal finne seg i å ta initiativ før man går videre? Hvor ofte hjelper det å stå på lenge, dersom man alltid er den som tar initiativ? Er det noen her som kan si at det funket for dem?

Anonymous poster hash: b4630...c5a
Lenke til kommentar

Ja, det er definitivt best å bare gi opp. Å ta insiativ er ikke viktig uansett hvor godt man liker daten.

Selvfølgelig skal man fortsette å ta insiativ selv om det kan virke kjipt at den andre parten ikke gjør det. Det er faktisk folk som er redde for å ta insiativ og hvis den personen er verdt det så er det vel ikke så farlig å jobbe litt?

Lenke til kommentar

Ja, det er definitivt best å bare gi opp. Å ta insiativ er ikke viktig uansett hvor godt man liker daten.

Selvfølgelig skal man fortsette å ta insiativ selv om det kan virke kjipt at den andre parten ikke gjør det. Det er faktisk folk som er redde for å ta insiativ og hvis den personen er verdt det så er det vel ikke så farlig å jobbe litt?

Faktisk så ble jeg dumpet... Og det var fordi jeg sa at jeg synes at det virket ut som om han var uinteressert når han ikke hadde tid til meg. Da dumpet han meg på grunn av min utålmodighet, sa han. Men jeg mener faktisk at årsaken må ha vært: "er ikke interessert" . For normalt sett har alle tid å skrive en melding før det er gått 6 dager :) Meldinger har man tid til ;) I alle fall en liten en ;)

Anonymous poster hash: 7fc13...125

• Liker 1
Lenke til kommentar

Presterte han å si at han dumpet deg "pga din utålmodighet" :rofl: Skulle ikke vært lov. Han bare ventet på en grunn og det var den kjappeste han fant. Noen folk skaper litt latter i hverdagen med idiotien sin, du må se det fra den lyse siden ;)

hehe ja ikke sant... jeg begynte å mase litt på å fortelle han at jeg synes det ble for dumt å vente så lenge på noen ord... Da sa han at jeg var for utålmodig.. for han hadde ikke tid til å verken skrive en sms eller mail på 6 dager . Men han hadde ingen annen unnskyldning å komme med enn at han skulle fylle ut et skjema og hadde litt jobbing og sånn. Men alle har tid til noen få ord på en sms eller mail vel? ;) Bare en sms eller mail...har man tid til er man interessert ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

det er ingen vits i å fiske etter kontakt på den måten.... er man gira så skriver man tilbake, hvis man er opphengt i noe som gjør at man ikke kan skrive som f.eks har mistet telefonen, trodde man hadde svart, er på reise eller lignende så skriver man en melding tilbake siden og beklager uansett. så gå videre du

Lenke til kommentar

@Henrik; Det er litt dumt råd å gi. Man kan gå glipp av en fantastisk person på den måten, hvis personen er hyggelig og virker interresert ellers så må man ikke gnage sånn på småting. Som sagt så er det mange som er redde for og kvier seg for å være den som tar insiativ. Selvfølgelig så gidder man ikke altfor lenge, men jeg hadde gitt det hvertfal en del måneder (kanskje 6-12).

Det er ikke rart verden har blitt slik den har blitt sånn kjærlighetsmessig :p

Lenke til kommentar

@Henrik; Det er litt dumt råd å gi. Man kan gå glipp av en fantastisk person på den måten, hvis personen er hyggelig og virker interresert ellers så må man ikke gnage sånn på småting. Som sagt så er det mange som er redde for og kvier seg for å være den som tar insiativ. Selvfølgelig så gidder man ikke altfor lenge, men jeg hadde gitt det hvertfal en del måneder (kanskje 6-12).

Det er ikke rart verden har blitt slik den har blitt sånn kjærlighetsmessig :p

Jeg tok tilslutt alltid daglig intiativ til dialog. Det gjorde jeg sikkert nesten hele tiden, untagen i starten. Jeg ble litt lei av det tilslutt, for jeg følte at han egentlig ikke var så gira siden han ikke kunne forsøke å være den som var først ute å tok kontakt. Men da han begynte å si at jeg måtte vente i 4-6 dager før han kunne si noe som helst til meg, så synes jeg at han virket helt uinteressert. Han skyldte på at det var meg som var for utålmodig, og dermed benyttet han sjansen til å slå helt opp på grunn av det. Han sa at hvis jeg ikke har tid å vente så fikk jeg bare gå.

Lenke til kommentar

Da gjalt ikke det rådet deg fru anonym diskusjon, eller egentlig så gjorde det jo det alikevel da du faktisk gjorde slik jeg skrev. Men det er jo det samme egentlig så lenge du ikke tenker på den opplevelsen neste gang. Det kan hende du må "mase" neste gang også men da kan det være en som er verdt det :)

PS; Du kjenner nok igjen "særegenhetene" til han som slo opp så da går den erfaringen på andre ting enn bare det å være insiativtakeren.

Lenke til kommentar

Da gjalt ikke det rådet deg fru anonym diskusjon, eller egentlig så gjorde det jo det alikevel da du faktisk gjorde slik jeg skrev. Men det er jo det samme egentlig så lenge du ikke tenker på den opplevelsen neste gang. Det kan hende du må "mase" neste gang også men da kan det være en som er verdt det :)

PS; Du kjenner nok igjen "særegenhetene" til han som slo opp så da går den erfaringen på andre ting enn bare det å være insiativtakeren.

Jeg forstår at det ikke gjaldt meg.

Ja, man lærer så lenge man lever. Men er enig med deg at en må våge å ta intiativ, for av og til så kan det få en til å vinne noe. Det er sant :). Men her var det gjerne andre signaler jeg burde fange opp. Spesiellt når han plutselig ikke har tid til en sms, eller mail på 4-6 dager... Det er for lang tid til å ikke ha tid til en liten sms i ny og ne. Man går ikke rundt i så mange dager normalt sett, og ikke har tid til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...