rogkas Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Enig med Twinflower, men jeg har ikke sett elgen på lenge jeg nå, trodde kanskje han hadde begynt å holde seg unna Apple-tråder...:-) nå er jeg har.som det blir sagt så virker det for dumt at man må passe på at en masse ting er korrekt etter en oppdatering. Apple har vel sagt at systemet skal være lett å bruke da blir det veldig underlig hvis brukerne ikke er klar over særegenhetene På en rar måte er det jo fint at du er tilbake. Håper du hører på de av oss som forsøker å fortelle deg noe nå da... Personelig ser jeg ingen forskjell på en som hater alt med apple med en som elsker alt de gjør, samme hva. Tja, jeg syns nå er det en ganske åpenbar forskjell mellom de å hate og det å elske. Hat er en negativ følelse og skaper gjerne mye vondt. Elske er en positiv følelse og skaper mye godt. Nå er nok ikke jeg helt rett mann til å koble de to begrepene opp til et datafirma, det blir noe drøyt år bruke de følelsene da. Men jeg liker det Apple gjør og har ikke noe jeg kan klage på. Når datahverdagen endelig er så fin som den er nå, i motsetning til hvordan den en gang var for meg med Windows og Android, så syns jeg nok jeg har en god grunn til å få lov til å være fornøyd. Selv om jeg altså ikke elsker et datafirma og dets produkter og tjenester og dermed ikke kjøper de tingene Apple lager hvis jeg ikke trenger dem, akkurat på samme måte som med alle andre produsenter. Det er forresten svært merkelig at man kan hate/mislike noe man verken eier, har eid/hatt eller har noen som helst planer om å kjøpe. Det syns jeg er fascinerende. Endret 30. oktober 2015 av rogkas Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Enig med Twinflower, men jeg har ikke sett elgen på lenge jeg nå, trodde kanskje han hadde begynt å holde seg unna Apple-tråder...:-)nå er jeg har.som det blir sagt så virker det for dumt at man må passe på at en masse ting er korrekt etter en oppdatering. Apple har vel sagt at systemet skal være lett å bruke da blir det veldig underlig hvis brukerne ikke er klar over særegenhetene På en rar måte er det jo fint at du er tilbake. Håper du hører på de av oss som forsøker å fortelle deg noe nå da... Personelig ser jeg ingen forskjell på en som hater alt med apple med en som elsker alt de gjør, samme hva. Siden du siteter elgen så virker det som at du tror at han hater Apple, det er ikke tilfelle såvidt jeg husker elgens tidligere kommentarer rundt tema. Stemmer ikke det Elgen? Problemet til elgen er at han kommer med påstander og spørsmål. Men når han får svar så tror han ikke særlig på de siden svaret er noe annet enn han så for seg eller ønsket seg. Og han går i forsvarsmodus ved alle former for kritikk. 2 Lenke til kommentar
Spaceman20 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Hvordan skrur jeg av oppdaterings maset i ios? sykt irriterende med daglige '' vil du oppdatere nå?, senere i kveld?, i morgen? Du trykker oppdater nå. Så går det noen uker til neste gang. Eventuelt så kan du bytte til android telefon. Ja, for Android mobiler får bare en oppdatering i dens levetid så må du nøye deg med en utdatert telefon . Når det er sagt er det nok iOS brukere som roper høyest når noe først er feil. Lenke til kommentar
kenak Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Siden siste oppdatering er det ofte forsinkelse fra home-knapp til respons, kluss med nettilkoblinger og noe rart med ringefunksjonen- fra feilmeldinger etter fullført samtale til at det ringer uten at det vises noen steder slik at man kan svare på telefonen. Først etter at ringer gir opp kommer mistet samtale opp. Eller som en vittig person sa på en lignende tråd om denne rekken med oppdateringer tidligere, feil på feil på feil på feil... Har fjorårets 6er. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Elgen, nå for tiden er det en ypperlig tid for å lære. Du husker bendgate, hvor avisene rapporterte at iphone 6/pluss ble bløyd bare av å være i lomma. Nå ser det tilsynelatende ut som at nexus 6P bøyer seg ennå lettere. Hvor mange artikler blir du å lese om den tror du? 2 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Enig med Twinflower, men jeg har ikke sett elgen på lenge jeg nå, trodde kanskje han hadde begynt å holde seg unna Apple-tråder...:-)nå er jeg har.som det blir sagt så virker det for dumt at man må passe på at en masse ting er korrekt etter en oppdatering. Apple har vel sagt at systemet skal være lett å bruke da blir det veldig underlig hvis brukerne ikke er klar over særegenhetene På en rar måte er det jo fint at du er tilbake. Håper du hører på de av oss som forsøker å fortelle deg noe nå da... Personelig ser jeg ingen forskjell på en som hater alt med apple med en som elsker alt de gjør, samme hva. Tja, jeg syns nå er det en ganske åpenbar forskjell mellom de å hate og det å elske. Hat er en negativ følelse og skaper gjerne mye vondt. Elske er en positiv følelse og skaper mye godt. Nå er nok ikke jeg helt rett mann til å koble de to begrepene opp til et datafirma, det blir noe drøyt år bruke de følelsene da. Men jeg liker det Apple gjør og har ikke noe jeg kan klage på. Når datahverdagen endelig er så fin som den er nå, i motsetning til hvordan den en gang var for meg med Windows og Android, så syns jeg nok jeg har en god grunn til å få lov til å være fornøyd. Selv om jeg altså ikke elsker et datafirma og dets produkter og tjenester og dermed ikke kjøper de tingene Apple lager hvis jeg ikke trenger dem, akkurat på samme måte som med alle andre produsenter. Det er forresten svært merkelig at man kan hate/mislike noe man verken eier, har eid/hatt eller har noen som helst planer om å kjøpe. Det syns jeg er fascinerende. Er det noe annet enn det du gjør? Du er jo inne på hver eneste Android/Windows produkt-tråd å skriver at dette ikke er noe for deg siden det ikke er ios selv om du ikke har brukt annet enn apple produkter i 6-7 år. 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Enig med Twinflower, men jeg har ikke sett elgen på lenge jeg nå, trodde kanskje han hadde begynt å holde seg unna Apple-tråder...:-)nå er jeg har.som det blir sagt så virker det for dumt at man må passe på at en masse ting er korrekt etter en oppdatering. Apple har vel sagt at systemet skal være lett å bruke da blir det veldig underlig hvis brukerne ikke er klar over særegenhetene På en rar måte er det jo fint at du er tilbake. Håper du hører på de av oss som forsøker å fortelle deg noe nå da... Personelig ser jeg ingen forskjell på en som hater alt med apple med en som elsker alt de gjør, samme hva. Siden du siteter elgen så virker det som at du tror at han hater Apple, det er ikke tilfelle såvidt jeg husker elgens tidligere kommentarer rundt tema. Stemmer ikke det Elgen? Problemet til elgen er at han kommer med påstander og spørsmål. Men når han får svar så tror han ikke særlig på de siden svaret er noe annet enn han så for seg eller ønsket seg. Og han går i forsvarsmodus ved alle former for kritikk. Hele poenget mitt er at hvorfor klager rogkas på at elgen er negativ i apple tråder, når han gjør akkurat det samme selv i tråder med Android/Windows om enn på en mer subtil måte. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Enig med Twinflower, men jeg har ikke sett elgen på lenge jeg nå, trodde kanskje han hadde begynt å holde seg unna Apple-tråder...:-)nå er jeg har.som det blir sagt så virker det for dumt at man må passe på at en masse ting er korrekt etter en oppdatering. Apple har vel sagt at systemet skal være lett å bruke da blir det veldig underlig hvis brukerne ikke er klar over særegenhetene På en rar måte er det jo fint at du er tilbake. Håper du hører på de av oss som forsøker å fortelle deg noe nå da... Personelig ser jeg ingen forskjell på en som hater alt med apple med en som elsker alt de gjør, samme hva. Siden du siteter elgen så virker det som at du tror at han hater Apple, det er ikke tilfelle såvidt jeg husker elgens tidligere kommentarer rundt tema. Stemmer ikke det Elgen? Problemet til elgen er at han kommer med påstander og spørsmål. Men når han får svar så tror han ikke særlig på de siden svaret er noe annet enn han så for seg eller ønsket seg. Og han går i forsvarsmodus ved alle former for kritikk. Jeg hater ikke alt Apple gjøre , og jeg er heller ikke spesielt glad i Apple. Hva jeg nå en spør om , eller viser til påstander fra forskjellige medier så tar dere det for mine personlige meninger og går dere direkte i forsvarsposisjon. man skal ikke diskutere person her på forumet men slik dere oppfører dere mot meg så virker det som dere egelig bryr dere lite om hva jeg skriver , dere er bare opptatt at det kun er det positive om Apple som skal diskuteres hver gang de kommer med noe andre har forsøkt tidligere ( slike ting pleier å funger hvis man forsøker mange nok ganger) så skrytes det av at det er noe revolusjonerende og alle må hive steg rundt for kjøpe den nye tingen ( enten det er en ny utgave av Iphone ,Ipad eller en nye lapptopp) . det kan jo god hande at det enste Apple har gjort er å kjøpe seg lov til bruke gammel teknologi på ny måte og de har vær de som har fått det til , etter ha fulgt med på hva andre har forsøkt UrgeLoL : du bør også lære noe og ikke ta alt som Apple kommer med for god fisk hvis ting ikke virker slik man ønsker så er det ikke alltid personen det er noe galt med Nexus er vel bare et forsøk på lage noe som ligner på Iphone og da vil den naturlig nok få de samme egenskapen , og dett vil naturligvis også gjelde den mekaniske kvaliteten også Telefonene skal være veldig tynne De skal lages av tvilsomme materialer Man får ikke plass til god nok batterikapasitet og da får dagens telefoner mange av de dårlige egenskapene Iphone er av Apple definert som en premium telefon, mange andre prøver å kopiere noen ganger blir konkurrentene bedre andre ganger når de ikke opp Når Apple også bruker billigere deler lure man på kvaliteten likevel forlanger Apple stor sett en høyre pris for dem en kokurentene da er det enkelte signaler som tyder på at bl.a Iphone ikke er laget spesielt for tjene folket men for tjene penger De fleste andre vektlegger det å tjene folket mye høyere på grunn av alt styret rund dingsen til Apple , spesielt når de lanseres så får man en tilstand som ligner en religion da er det mange som får et lit kunstig tilhørighet til Apple. Noe vi andre synes er noe merkelig Når man så skal diskutere hva som fungerer så ender det bare med at de som liker Apple spesielt god synes at de som ikke liker Apple av forskjellige grunner er "idioter" . jeg har prøvd å finne ut hvorfor , men det andre bare med at de ikke godtar at ting som fungere for dem ikke nødvendigvis ikke fungerer for alle andre ,_ da er det personen det er noe galt med Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Huff det er så mye jeg egentlig vil kommentere av det du skriver, men ikke har ork eller tid til å ta. Tar en av tingene. Du skriver flere ganger at apple bruker billige deler. Det mistenker jeg er fordi jeg ved et tilfelle skrev at apple får delene billigere. Du misforstår veldig her. La oss lage et tenkt eksempel her. Telefon A kostet 250 dollar å produsere for produsent A Telefon B kostet 270 dollar å produsere for produsent B Telefon C kostet 190 dollar å produsere for produsent C. Telefon A koster 349 dollar Telefon B koster 369 dollar Telefon B koster 369 dollar. Hvilken har de dyreste/beste delene? Hvilken vil du si gir deg mest for pengene? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Enig med Twinflower, men jeg har ikke sett elgen på lenge jeg nå, trodde kanskje han hadde begynt å holde seg unna Apple-tråder...:-) nå er jeg har.som det blir sagt så virker det for dumt at man må passe på at en masse ting er korrekt etter en oppdatering. Apple har vel sagt at systemet skal være lett å bruke da blir det veldig underlig hvis brukerne ikke er klar over særegenhetene På en rar måte er det jo fint at du er tilbake. Håper du hører på de av oss som forsøker å fortelle deg noe nå da... Personelig ser jeg ingen forskjell på en som hater alt med apple med en som elsker alt de gjør, samme hva. Tja, jeg syns nå er det en ganske åpenbar forskjell mellom de å hate og det å elske.Hat er en negativ følelse og skaper gjerne mye vondt. Elske er en positiv følelse og skaper mye godt. Nå er nok ikke jeg helt rett mann til å koble de to begrepene opp til et datafirma, det blir noe drøyt år bruke de følelsene da. Men jeg liker det Apple gjør og har ikke noe jeg kan klage på. Når datahverdagen endelig er så fin som den er nå, i motsetning til hvordan den en gang var for meg med Windows og Android, så syns jeg nok jeg har en god grunn til å få lov til å være fornøyd. Selv om jeg altså ikke elsker et datafirma og dets produkter og tjenester og dermed ikke kjøper de tingene Apple lager hvis jeg ikke trenger dem, akkurat på samme måte som med alle andre produsenter. Det er forresten svært merkelig at man kan hate/mislike noe man verken eier, har eid/hatt eller har noen som helst planer om å kjøpe. Det syns jeg er fascinerende. Er det noe annet enn det du gjør? Du er jo inne på hver eneste Android/Windows produkt-tråd å skriver at dette ikke er noe for deg siden det ikke er ios selv om du ikke har brukt annet enn apple produkter i 6-7 år. Nei, det er jeg ikke engang i nærheten av. Det hender en sjelden gang i blant at jeg er innom en Android/Windows-tråd, men ikke en eneste gang har jeg uttalt meg negativt om noen av de. Så å påstå at jeg er inne på hver eneste slik tråd er blank løgn og noe du kanskje bør forklare hvorfor du forsøker å spre...? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Huff det er så mye jeg egentlig vil kommentere av det du skriver, men ikke har ork eller tid til å ta. Tar en av tingene. Du skriver flere ganger at apple bruker billige deler. Det mistenker jeg er fordi jeg ved et tilfelle skrev at apple får delene billigere. Du misforstår veldig her. La oss lage et tenkt eksempel her. Telefon A kostet 250 dollar å produsere for produsent A Telefon B kostet 270 dollar å produsere for produsent B Telefon C kostet 190 dollar å produsere for produsent C. Telefon A koster 349 dollar Telefon B koster 369 dollar Telefon B koster 369 dollar. Hvilken har de dyreste/beste delene? Hvilken vil du si gir deg mest for pengene? hvem er det du sammenligner med ? det enste jeg ser er at C ( som du ved en feil har betegnet som B da du definerte prisen ) er den produsenten , stengt tatt kan det være selger som tar en høy avanse så har høyeste fortjenesten hvis tlf A koster 300 dollar å produsere og selges for 350 dollar tlf B koster 250 dollar å produsere og selges for 300 dollar tlf c koster 200 dollar å produsere og selges for 250 dollar hvem er det da som tar inn mest penger Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Til dere som er så opptatt av produksjonskostnader, er dette noe dere vurderer i alle innkjøp? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Huff det er så mye jeg egentlig vil kommentere av det du skriver, men ikke har ork eller tid til å ta. Tar en av tingene. Du skriver flere ganger at apple bruker billige deler. Det mistenker jeg er fordi jeg ved et tilfelle skrev at apple får delene billigere. Du misforstår veldig her. La oss lage et tenkt eksempel her. Telefon A kostet 250 dollar å produsere for produsent A Telefon B kostet 270 dollar å produsere for produsent B Telefon C kostet 190 dollar å produsere for produsent C. Telefon A koster 349 dollar Telefon B koster 369 dollar Telefon B koster 369 dollar. Hvilken har de dyreste/beste delene? Hvilken vil du si gir deg mest for pengene? hvem er det du sammenligner med ? det enste jeg ser er at C ( som du ved en feil har betegnet som B da du definerte prisen ) er den produsenten , stengt tatt kan det være selger som tar en høy avanse så har høyeste fortjenesten hvis tlf A koster 300 dollar å produsere og selges for 350 dollar tlf B koster 250 dollar å produsere og selges for 300 dollar tlf c koster 200 dollar å produsere og selges for 250 dollar hvem er det da som tar inn mest penger Glem hele sammenligningen. Skal prøve å forklare deg på en annen måte hva jeg mente den gangen jeg sa at apple får billige deler når de bygger telefonene sine. Apple sette ut produksjonen sin av A9 chippene sine. TSMC og Samsung gir priser utifra at Apple ber om 150 millioner chipper. Apple får dermed chipen for 20 dollar pr stykk. Prisene er fiktive, men poenger er det samme. HTC eller Sony spør samsung og TSMC om å lage chipper til deres telefoner, produksjonskostnaden og arbeidet er likt, men HTC får en pris på 28 dollar pr stykk, mens sony får 29 dollar pr stykk. Grunnen er at de bare bestiller 15 millioner og 12 millioner eksemplarer. Slik er det for all innkjøp av deler for Apple, samt produksjonen. Det er en av grunnene til at Apple kan tjenes så mye på å selge iPhone. Ja, de kunne kanskje solgt dem billigere, men de får de solgt uansett. Så en iPhone til 8500 kr, som kostet 2500 kr å lage er like mye for pengene som en Samsung S6 Edge til 8500 kr som kostet 3500 kr å lage. Skjønner du hva jeg mener? Det er ikke slik at produksjonskostnaden har noe å si for sluttbruker uansett. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 jeg skjønner hvor du vill . det betyr ikke at jeg er ening at det er måten å gjøre det på som å sparre penger i begge ender , samtidig som de har den høyeste avansen Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Enig med Twinflower, men jeg har ikke sett elgen på lenge jeg nå, trodde kanskje han hadde begynt å holde seg unna Apple-tråder...:-)nå er jeg har.som det blir sagt så virker det for dumt at man må passe på at en masse ting er korrekt etter en oppdatering. Apple har vel sagt at systemet skal være lett å bruke da blir det veldig underlig hvis brukerne ikke er klar over særegenhetene På en rar måte er det jo fint at du er tilbake. Håper du hører på de av oss som forsøker å fortelle deg noe nå da... Personelig ser jeg ingen forskjell på en som hater alt med apple med en som elsker alt de gjør, samme hva. Tja, jeg syns nå er det en ganske åpenbar forskjell mellom de å hate og det å elske.Hat er en negativ følelse og skaper gjerne mye vondt. Elske er en positiv følelse og skaper mye godt. Nå er nok ikke jeg helt rett mann til å koble de to begrepene opp til et datafirma, det blir noe drøyt år bruke de følelsene da. Men jeg liker det Apple gjør og har ikke noe jeg kan klage på. Når datahverdagen endelig er så fin som den er nå, i motsetning til hvordan den en gang var for meg med Windows og Android, så syns jeg nok jeg har en god grunn til å få lov til å være fornøyd. Selv om jeg altså ikke elsker et datafirma og dets produkter og tjenester og dermed ikke kjøper de tingene Apple lager hvis jeg ikke trenger dem, akkurat på samme måte som med alle andre produsenter. Det er forresten svært merkelig at man kan hate/mislike noe man verken eier, har eid/hatt eller har noen som helst planer om å kjøpe. Det syns jeg er fascinerende. Er det noe annet enn det du gjør? Du er jo inne på hver eneste Android/Windows produkt-tråd å skriver at dette ikke er noe for deg siden det ikke er ios selv om du ikke har brukt annet enn apple produkter i 6-7 år. Nei, det er jeg ikke engang i nærheten av. Det hender en sjelden gang i blant at jeg er innom en Android/Windows-tråd, men ikke en eneste gang har jeg uttalt meg negativt om noen av de. Så å påstå at jeg er inne på hver eneste slik tråd er blank løgn og noe du kanskje bør forklare hvorfor du forsøker å spre...? Tror du jeg har problemer med å lese? Hver eneste gang du er inne på en Android/Windows tråd er det med samme budskap: "Dette er ikke noe for deg, siden ios/mac passer deg best." Når jeg hver eneste gang jeg ser navnet ditt, på forhånd vet hva du kommer til å skrive og at du aldri tar til deg noen som helst argumenter mot det du sier så er det vel ikke vanskelig å skjønne at det blir for dumt å se på når du nå angriper noen for å gjøre det akkurat samme som du gjør? Du må ikke tro vi som er her inne ikke skjønner agendaen. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Du må ikke tro vi som er her inne ikke skjønner agendaen. Har jeg en agenda? Da må du nesten fortelle meg hva den er... Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Du må ikke tro vi som er her inne ikke skjønner agendaen. Har jeg en agenda? Da må du nesten fortelle meg hva den er... Skal sørge for å minne deg på det fremover hvis jeg snubler over dine poster Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Du må ikke tro vi som er her inne ikke skjønner agendaen. Har jeg en agenda? Da må du nesten fortelle meg hva den er... Skal sørge for å minne deg på det fremover hvis jeg snubler over dine poster Det må du gjerne gjøre, men hva er agendaen min? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Da fjerner jeg denne tråden fra listen min, innholdet er uten verdi. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 hvo lang er nå listen med Apple tabber ? Like lang som alle andres? Hva synes du om Samsung Galaxy Note som ble ødelagt bare av at man puttet inn pennen feil vei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg