Pug-Nose Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Kjøpte i sommer en Lenovo bærbar som så OK ut på papiret, men er nesten ubrukelig i virkeligheten (selv basic bilderedigering i Picasa lagger!). Jeg tenkte å oppgradere med en SSD og kjøre en clean install av Windows 10 for å gjøre ting litt raskere. Mitt spørsmål: Er det hardware registrering som kan gjøre at Windows ikke vil installeres etter jeg har dyttet inn den nye SSD-disken? Må jeg gjøre noe i forkant av byttet av harddisk? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Jeg antar at det var Windows 8.1 på Lenovo'en? Og at du har en Product Key for Windows-lisensen? Da vil jeg anbefale deg å gjøre følgende: 1. Klone harddisken -> SSD og sjekke at Windows 8.1 blir aktivert. 2. Vente til Windows 10 Fall Update slippes (i november en gang) 3. Laste ned media (DVD/USB). 4. Gjøre en Clean Install av Win10 (Fall Update) og bruke Win8.1 Product Key under installasjonen. Hvis du bruker nåværende versjon av Win10, så må du istedenfor pkt.4 - oppgradere til Win10 mens du er i Win8.1 - sjekke at Windows er aktivert - reinstallere Win10 (clean install) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå