Gå til innhold

Noen Nokia 6600 og Samsung E700 spørsmål!

fukkjua

Anbefalte innlegg

Hei jeg har noen få spørsmål om Nokia 6600 og Samsung e700. Håper dere kan hjelpe meg!

Nokia 6600:

1: Går det an å bytte deksel på denne moben?? Er redd for riper i skjermen.

2: Hvordan er batteritiden på denne?

3: Hvordan er knappene og meldinger?

4: Virker den stor og tung? Vil ikke ha for stor og tung mobil!

Samsung e700

1: Er det ikke automatisk stor og liten tekst i SMS meldinger? Det er vel veldig irriterende!?

2: Er menyene rotete og vanskelige?

3: blir det fort riper i skjerm og kamera linsen?

Hvilken bør jeg kjøpe?? Vil ha en mobil som har det meste av muligheter i telefonen, og som ikke er FOR stor... Vil også ikke ha en mobil som får fort riper og støv mellom knapper osv.

Tusen takk!!! :p:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!!

nokia 6600 og samsung e700 er 2 svært forskjellige telefoner; nokia6600 er en smartphone imens samsunge700 er en "vanlig" liten mobil... funksjonsmessi så er 6600 overlegen fra a til å.... (utover det samsung har så har den bedre menyer,video,bluetooth,epost ++) svarer på nokia 6600 først (jeg har den selv)

1. Det går selvsagt å bytte deksel i tillfelle riper (som på samsung) men dette er ikke de "quick" dekslene.... du må gjøre det mye mer tungtvint... (som på samsungen som sagt)

2. Batteritiden er helt grei... har den på den 4 dagen nå og har over halvparten igjen (etter 1 lading) og har ringt og sent/brukt mms,bluetooth,ir,wap,gprs ja hele pakka!, 6600 har en tft skjerm som er glimrende men drar mye strøm.. så fra fabrikken er batteritiden opgitt til 240 timer

3. Knappene er helt supre, men synes at * og # tastene er litt mindre en resten; men bare en liten vane sak.. Meldingene er helt supre, tastene er raske og presise og gode å bruke, joystiicken er litt hard (noe som jeg faktisk liker) men du har godt grep på den og den er presis... på MMS meldingene kan du legge inn flere bilder..

4.Den er ikke så stor og heller ikke så tung.. tenk på det som er inni ;)

dette er den minste mobilen i sin klasse idag (smartphones)

synes vekten bidrar til at den ligger stødig i hånden, men batteriet kunne ha luugget litt lengre bak slik at den lå bedre når du skriver sms/mms/ems/epost (mere tyngde bak)

jeg selv er storfornøyd... ;) (og det skal litt til)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

så tar jeg for meg samsungen: (husk de er veldig forskjellige)

1.samsung e700 har t9

2.menyene er svært skuffende for å være fra samsung, rotete og uoversiktlige men det er en tillvenningssak.

3.den indre skjermen er jo beskyttet når telefonen ikke er "åpen".. men ellers så er den ikke så mye beskyttet..

den ytre derimot har litt mere "beskyttelse"... kameralinsen er plassert i et litet "hull"

-----^-^------- <----slik på en måte så den er nok beskyttet med mindre noe kommer RETT på den,.. (da vil alle mobiler få skadet linsen)

å ha mobilen i lomma er ikke akkurat det beste så prøv å bruke en "mobil" veske eller ha den i en lenke på handen/halsen. (den er jo flott så vis den frem!!! ;) )

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

konklusjonen:

jeg sto selv ovenfor det nesten samme valget...

samsungen har et rålekkert design og er mindre enn nokiaen...

men insiden skuffer, menyene er mye verre en jeg trodde og funksjons messig så er den mange hakk under nokiaen...

nokiaen er liten til å være en symbian telefon (Sony ericsson p800/p900,siemens sx1, nokia 3650/3660, 7650 er noen eksempler på Symbiantelefoner)

den er ca. like stor som 3310/3330 (bruker den som målestokk siden du garantert har sett den) litt mindre i lengdeb, men bredere...

dette er en telefon med masse muligheter, du kan kjøpe mange rare og nyttige programmer; alt fra fjernkontroll til GPS (navigasjon)

kameraet er godt, skjermen er stor og god og menyene og SW er bra,....

når den itillegg ligger ca. 500 kr over samsungen (uten abbenomang) så er ikke valget så vanskelig; nokia 6600

løp og kjøp ;)

Lenke til kommentar

:p: kjøp 6600, de fleste i forumet som har kjøpt/fått en ny tlf. i det siste har kjøpt 6600; det sier vel litt... :roll:

6600 er en PANG(!) ------------------> mobil helt enkelt; lekker (finner stadig nye detaljer på mobilen som jeg ikke la merke til før :lol: ) den ser litt "uvurkelig" ut med mange kule former...

ironi: dette er min post nummer 660 (mangler en 0 till :lol: )

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...