kremt Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Se på den og finn alle synlige feil, gå gjennom den nøye. Når du er ferdig sier du at du kan gi 20 for den, det er bilens verdi for deg. Så får du se hva han sier til deg. Også litt skummelt at du ikke har mer å bruke, plutselig går det i stykker noe som gjør bilen ubrukelig som koster 5 tusen å fikse. Hva gjør du da? Lenke til kommentar
danielch Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Har som sagt et buffer i måneden om VIRKELIG nødvendig, dog ikke før 1-2 mnd etter kjøp av bil samt at faren til en kompis eier et stort verksted som vi får benytte oss av. Blir litt dumt å reise fra Hønefoss til Bergen for å prute med risiko om å bruke mye penger på å komme seg ditt for så å komme tomhendt hjem! Kan gjerne prute med 2000 kroner i buffer. Er villig til å reise langt for henting så lenge det er sannsynlighet for å få den med hjem. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Bor du på Hønefoss? Selger bor jo tydeligvis på Gran, det er 40 minutter kjøring unna. Se etter annonser som begynner å bli gamle, det kan være gode kjøp som gjemmer seg der hvis selger begynner å bli drittlei. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Er bare ute og kikker over alt nå, vil jo ikke ha stort å si før vi faktisk sitter med pengene og førerkort som er typ 15-30 januar :-) Lenke til kommentar
danielch Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Tenkt litt frem og og tilbake og valget kommer nok til å falle på Toyota da disse er driftsikre, billige iht. forsikring, reparasjon og bensinforbruk samt lite elektronikk. Frister veldig med en Avensis førstegenerasjon (1997-2003) da jeg likte den mye bedre enn Corolla. For og imot settes pris på, noe man burde være obs på? Er jeg på riktig vei? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Bare husk at den er like spennende som det er spennende å se maling tørke. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Skal ha en A - B bil, ikke en bil jeg må parkere mer enn jeg kan bruke den. Lenke til kommentar
Prøve.no Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Når du uansett vurderer A4 og Passat, har du tenkt på en Skoda? Er jo en av de bilene folk er mest fornøyd med i Norge for tiden, og man kan jo argumentere for at man får mye bil for pengene. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Har bestemt meg for å droppe A4/Passat da de er basert på B5 platformen. Samme med Skoda i den alderen, de sliter med forstilling og tull i dette tidsrommet. Føler det er det smarteste valget iht. vedlikehold og reparasjoner å gå for en Toyota da deler er billige, de ikke har masse innviklet elektronikk og ekstrautstyr og går under navnet "evighetsmaskiner". Har ikke satt meg stort inn i Skoda, regner med at du sikter til en B5 basert? :-) Takk for tipset. Uansett har jeg veldig veldig lyst på A4/noe tysk pga. størrelse, motor (veldig spreke, iallfall av det jeg har erfart selv), interiør og eksteriør. Eneste som holder meg bort er redselen for fryktelige reparasjonskostnader da jeg ikke er så mekanisk av meg. Endret 4. november 2015 av Enquad Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Fra Skoda er det kun Superb som er laget på B5-platformen. Octavia er bygget på A4 og A5-platformene (må ikke forveksles med modellene til Audi som heter A4 og A5) MK3 av Octavia er bygget på MQB-platformen. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Men får man en grei Octavia til under 20 da? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 For 20k kan du trolig få en bra Octavia fra tidlig 2000-tall (2000-2002), og hvis du leter litt kan du få en 2004-2005 for den prisen tenker jeg.. 2. generasjon kom vel i 2004.. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Hm, da skal jeg følge litt med. Takk for tipset, er de greie iht slitasje/deler/elektronikk/bensinforbruk? Har ikke råd til stort av reparasjoner i ettertid (hence Toyota) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå