Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av førstegangsbil


danielch

Anbefalte innlegg

Se på den og finn alle synlige feil, gå gjennom den nøye. Når du er ferdig sier du at du kan gi 20 for den, det er bilens verdi for deg. Så får du se hva han sier til deg. Også litt skummelt at du ikke har mer å bruke, plutselig går det i stykker noe som gjør bilen ubrukelig som koster 5 tusen å fikse. Hva gjør du da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har som sagt et buffer i måneden om VIRKELIG nødvendig, dog ikke før 1-2 mnd etter kjøp av bil samt at faren til en kompis eier et stort verksted som vi får benytte oss av. Blir litt dumt å reise fra Hønefoss til Bergen for å prute med risiko om å bruke mye penger på å komme seg ditt for så å komme tomhendt hjem! Kan gjerne prute med 2000 kroner i buffer. Er villig til å reise langt for henting så lenge det er sannsynlighet for å få den med hjem. 

Lenke til kommentar

Tenkt litt frem og og tilbake og valget kommer nok til å falle på Toyota da disse er driftsikre, billige iht. forsikring, reparasjon og bensinforbruk samt lite elektronikk. Frister veldig med en Avensis førstegenerasjon (1997-2003) da jeg likte den mye bedre enn Corolla. For og imot settes pris på, noe man burde være obs på? Er jeg på riktig vei? 

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å droppe A4/Passat da de er basert på B5 platformen. Samme med Skoda i den alderen, de sliter med forstilling og tull i dette tidsrommet. Føler det er det smarteste valget iht. vedlikehold og reparasjoner å gå for en Toyota da deler er billige, de ikke har masse innviklet elektronikk og ekstrautstyr og går under navnet "evighetsmaskiner". Har ikke satt meg stort inn i Skoda, regner med at du sikter til en B5 basert? :-) Takk for tipset.

 

Uansett har jeg veldig veldig lyst på A4/noe tysk pga. størrelse, motor (veldig spreke, iallfall av det jeg har erfart selv), interiør og eksteriør. Eneste som holder meg bort er redselen for fryktelige reparasjonskostnader da jeg ikke er så mekanisk av meg.  

Endret av Enquad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...