kremt Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 C180 1998 Altså W202. Kjent som en av de verste MB tror jeg, sammen med 1.gen Vito. Vanskelig å bedømme et helt bilmerke ut fra enkeltmodeller. Alle merker har gode og dårlige modeller. Forøvrig: http://classics.honestjohn.co.uk/reviews/mercedes-benz/c-class-w202/?section=buying Lenke til kommentar
danielch Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Greit nok at den var som en madrass over fartsdumper, trygg føltes den ikke ut! Uansett så frister det nok mest med Mazda 6 eller Audi A4 (kan være heldig). Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Sikkert sliten bil. Krever litt vedlikehold og spenn for å holde en bil bra stand. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Det stemmer, samt at den hadde veldig mye elektronikk som tullet. Mulig det kan ha vært kortslutting i det elektriske systemet. Men føler MB er litt ikke min stil. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Noen som har noen gode tips? :-) Toyota er ikke det mest sexy (har selv hatt en Yaris), men ønsker du en billig bil som også er billig i drift, så ville jeg definitivt velge en Toyota. Lenke til kommentar
hawk52 Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Vil legge til at jeg kjøpte min første bil for ett og et halvt år siden, og det var en 1995 Volvo 460 til 5000kr. Den går uten problemer i dag og er EU-ok til 2017. Har gått 295 000km. Det er mye billig, driftsikre eldre Volvoer rundt omkring, men vet ikke helt om du har lyst til å kjøre rundt i en matboks med hjul. De er meget komfortable å kjøre uansett. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Noen som har noen gode tips? :-) Toyota er ikke det mest sexy (har selv hatt en Yaris), men ønsker du en billig bil som også er billig i drift, så ville jeg definitivt velge en Toyota. Men varme er ikke et kjent problem med disse? Hadde mye problemer med termostat og radiator på tidligere Corolla og Starlet. Vil legge til at jeg kjøpte min første bil for ett og et halvt år siden, og det var en 1995 Volvo 460 til 5000kr. Den går uten problemer i dag og er EU-ok til 2017. Har gått 295 000km. Det er mye billig, driftsikre eldre Volvoer rundt omkring, men vet ikke helt om du har lyst til å kjøre rundt i en matboks med hjul. De er meget komfortable å kjøre uansett. Bruker ikke disse Volvoene veldig mye bensin? Bor i en "rånerbygd" og vil ikke gå inn i mengden heller (mange har dårlig syn på slikt). Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Kjøper du bil for andre, eller kjøper du bil for deg selv? Ikke bry deg så mye om andre, kjøp etter ditt eget behov og ønske, samt lommebok. Og ikke kjøp for billig, det kan bli ironisk nok bli ganske dyrt, samt kortsiktig. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Handler vel egentlig om meg gitt, er litt for kresen når det kommer til slik - Har bare forelsket meg i interiøret, kjørefeeling og størrelsen til A4! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Får håpe du er like forelsket i kostnadene til å holde den i drift også da. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Har 2 kompiser som har hatt A4 over flere år som førstegangsbil uten problemer til under 25.000. Så lenge den nylig er EU godkjent samme år så er jo alt sjekket av bremser, forstilling (svakhet på A4), o.l? Forstår jo at man kan få katta i sekken til den pris, men det kan man jo med alle merker. Også veldig lite rust og lite problemer om jeg går for en modell som ikke har diesel og heller ikke turbo. Endret 31. oktober 2015 av Enquad Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Å få katta i sekken ved kjøp av en A4 er ikke veldig vanskelig. Forstillinga kan lage mange morsomme lyder uten å være i en tilstand der den ikke kan EU-godkjennes.. Lenke til kommentar
CYA Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Hiver meg på denne. Å kjøpe nesten-vrak innenfor premiumsegmentet er absolutt ingen god ide med mindre du er veldig nevenyttig. Forstår det er stas å endelig kjøpe bil, men det gjelder å være realistisk; alle med egen bil har vært der. Bil for 25.000 er vrak. De to første bilene mine var fra Asia; billige slitedeler. Sprett heller lommeboken på en bil med antall år på veien som du kan telle på en hånd, i stedet for vedlikeholdskostnader til en bil som nærmer seg veteranstatus. Med mindre du er entusiast, da (og da går ofte kontantutlegg til rent forbruk). Endret 31. oktober 2015 av CYA Lenke til kommentar
danielch Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Å få katta i sekken ved kjøp av en A4 er ikke veldig vanskelig. Forstillinga kan lage mange morsomme lyder uten å være i en tilstand der den ikke kan EU-godkjennes.. Skal jo teste bilen nøye før kjøp med mekaniker under prøvekjøring samt ha full NAF sjekk av bilen. Hiver meg på denne. Å kjøpe nesten-vrak innenfor premiumsegmentet er absolutt ingen god ide med mindre du er veldig nevenyttig. Forstår det er stas å endelig kjøpe bil, men det gjelder å være realistisk; alle med egen bil har vært der. Bil for 25.000 er vrak. De to første bilene mine var fra Asia; billige slitedeler. Sprett heller lommeboken på en bil med antall år på veien som du kan telle på en hånd, i stedet for vedlikeholdskostnader til en bil som nærmer seg veteranstatus. Med mindre du er entusiast, da (og da går ofte kontantutlegg til rent forbruk). Lite man får til under 20.000 hvor man kan telle år på en hånd gitt. Det nyeste jeg har sett er vel Mazda 6 2001-2005 mod men disse har igjen gått over 300K. Noen spesielle asiatere som er greie? Mazda 6/Mitsubishi Galant frister. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Alderen i år eller kilometerstand er ikke så viktig, generell tilstand og vedlikehold er derimot viktig. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Så en Mazda 6 2003 mod som har gått 320K som har småfeil ville vært smartere enn en A4 i så og si strøken tilstand som også nettopp er EU godkjent? Eller er det smartere å kjøpe eldre japse? Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 De første Mazda 6'ene er veldig plaget av rust, så sjekk dette NØYE om du velger å befare en sånn. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Den er grei, takk for tipset! Hørt noe om at de skal slite veldig med rust i kanalene og slikt. Hvordan er 626 i forhold? Hadde som sagt en selv som bare stod i hagen (96 modell), i den lille perioden den stod der røyk tenningslåsen (klarte ikke å skille på on/off) da nøkkelen ikke holdt seg i "riktig spor". Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Dette tror jeg er en veldig god til prisen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64007316&searchclickthrough=true Husk og sjekk alt, spesielt rust, bakskjermer spesielt. Og prut! Det er veldig mange biler til salgs. Ikke betal mer enn absolutt nødvendig. Lenke til kommentar
danielch Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Dette tror jeg er en veldig god til prisen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64007316&searchclickthrough=true Husk og sjekk alt, spesielt rust, bakskjermer spesielt. Og prut! Det er veldig mange biler til salgs. Ikke betal mer enn absolutt nødvendig. Har ikke en krone over 20 dessverre, stramt budsjett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå