Morgens Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 DNB Mastercard kjører igjen 20% på alle varer til sine kunder. Jeg har brukt dette flere ganger, med ordnet økonomi tjener ikke DNB noe på meg. Er det noen "forståsegpåere" som vet noe om hvem som faktisk betaler for tilbudet? - Leverandørene til Expert - Expert selv - DNB En kombinasjon av disse... Eller er det faktisk så mange som benytter kreditten at DNB sponser hele greia? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Har ikke fakta, men regner med at DnB og Expert deler regningen. Men begge tjener også på økt omsetning pga tilbudet. Endret 29. oktober 2015 av Mr D 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Expert må betale for at kunder skal bruke MasterCard hos dem. Dette er opphavet til "bonusordninger" som f.eks. 3 % på visse varegrupper (men aldri *alle* varegrupper) - deler av disse utgiftene går som inntekt til MasterCard-brukerne i stedet for til kredittgiver. Dette finansieres i utgangspunktet av Expert (det er de som betaler for MC-transaksjonene), men DNB velger å gi det til (noen av) kundene i form av bonus i stedet for å beholde det selv som fortjeneste. Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Expert betaler, butikkprisene er 20-40% dyrere enn på nett så de lider ikke noe tap. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Expert betaler, butikkprisene er 20-40% dyrere enn på nett så de lider ikke noe tap. Klart de gjør det, dersom Expert deler kosten. De har mange flere ansatte som skal betales, lokaler i attraktive områder som skal leies og en haug av andre ting som er vesentlig dyrere enn å drive nettbutikk. Dog tjenes det nok inn igjen ved hjelp av økt omsetning. Sånn ellers tror jeg det er DnB som tar den kosten. De tjener grovt på rentene for alle dem som glemmer ut at de har kjøpt på kreditt. Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Har en annen "nøtt" på dette. Expert lover at de skal matche billigste nettpris i butikken. Jeg var ikke klar over dette når jeg skulle kjøpe en router, men det stod et svært skilt utenfor butikken om dette. Så jeg sjekket prisjakt på iphonen mens jeg var der. Jeg kjøpte en asus rt-ac66u og den skulle de ha 1990.- ca for i butikk. Billigste nettpris på samme var 1150.- kroner og jeg viste det i kassa og betalte 1150.- for den da. Så til cluet her. Får man 20% på den prisen på 1150.- da om man benytter dnb mastercard tilbudet eller gjelder det bare på veiledende priser? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 20 % bonus er på betalt pris, dvs. 1150,-. Rent teknisk gjelder det det beløpet som blir trukket fra MasterCardet på brukerstedet. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Takk for alle svar. Expert satser på å etablere seg, jeg hadde også med prisjakt og fikk prisene med et smil, uten diskusjon eller jeg følte meg gjerrig. Håper de kjører slike tilbud fremover også. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Om man bor i Oslo-området har Expert nå også hjemkjøring av kjøp fra nettbutikk innen to timer. Det er knall om man kjøper større ting! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) I en MasterCard-kampanje i en butikk jeg jobbet i, var det DNB som tok regningen. Kundene betalte fullpris i butikk og så trakk DNB av summen i banken. Tipper de kjører samme praksis i de andre butikkampanjene sine. DNB finansierer nok dette gjennom folk som ikke betaler kredittkortgjelden i tide da det begynner å løpe renter. Endret 31. oktober 2015 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Om man bor i Oslo-området har Expert nå også hjemkjøring av kjøp fra nettbutikk innen to timer. Det er knall om man kjøper større ting! Spørs hva du kaller større ting. Expressleveringen er en form for en-manns budlevering og gjelder ikke tunge ting. Tror begrensingen er opptil 25 kg. Derfor gjelder dette ikke f.eks. store hvitevarer. En annen begrensning er snevert vareutvalg fordi dette ikke kommer fra nettlageret, men må være på lager i riktig lokal butikk. Tilbudet som er opphavet til denne tråden gjelder ikke i nettbutikken. Denne tjenesten er heller ikke unik for Expert. Elkjøp kan også nå tilby tilsvarende tjenest, men har ikke gjort så mye ut av det ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå