Muggkaare Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Egentlig er det tullete at jeg har kjøpt meg Wii U, Xbox One og PS4 med tanke på at jeg har en PC som er mye bedre enn konsollene, og har en backlog som er mongodiger. Men spill har blitt en lidenskap, og jeg vil ha muligheten til å spille alt jeg ønsker, og jeg har råd til det, så hvorfor ikke? 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Kan ikke sette en pris på lidenskap Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Godt at den selger, da er det bare å begynne å tenke PS5 Må si at når man begynner å dra på årene så er det utrolig mye mere comfy å spille konsoll enn pc 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Men slik er nå vi mennesker. Vi liker forskjellige ting Ikke spesifikt rettet mot deg, men jeg henvender meg til deg siden du er aktiv i denne tråden. Jeg har merket at dersom folk argumenterer for at Xbox One har de beste eksklusive spillene, så svarer mange at hva som er gode eksklusive spill er "subjektivt". Det kan sikkert stemme, men dersom man skal mene at Xbox One ikke har de beste eksklusive spillene, så må man nesten presentere eksklusive PS-4spill som begrunner meningen. Å henge seg på "det er jo subjektivt"-argumentet er litt tynt, synes jeg. JEg vil nesten påstå det er et argument man griper etter når man ikke har noe bedre. Så mitt spørsmål til (tilfeldigvis) deg er: Siden du ikke mener Xbox One har de beste eksklusive spillene, hvilke PS4-spill er da bedre? Endret 29. oktober 2015 av Donkey Kong Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Av ren nysgjerrighet, hvilke PS4-eksklusiver gjør konsollen en "must buy" i dine øyne? Hva som er must buy for en er et stort gjesp for andre. Men disse er verdt å se på mener nå jeg. Until Dawn The Order 1886 The Last of Us DriveClub Journey The Vanishing of Ethan Carter inFAMOUS: Second Son The Uncharted Collection Bloodborne Everyone's Gone to the Rapture Grim Fandango Remastered 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Godt at den selger, da er det bare å begynne å tenke PS5 Må si at når man begynner å dra på årene så er det utrolig mye mere comfy å spille konsoll enn pc Hm, hva er forskjellen bortsett fra at du har mindre mulighet til å velge kontroll-metode på konsoll? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Mange synes det er jævla digg å slippe å bruke tid på å justere grafikkinnstillinger for å få ønsket flyt i spillet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Hm, hva er forskjellen bortsett fra at du har mindre mulighet til å velge kontroll-metode på konsoll? Nå var det til leifeinar du skrev til. Men jeg er enig med han så jeg gir mitt svar til det. En PC er ikke spesielt egnet for å være i en stue. Dvs du kan lage den stue vennlig og du kan få fks Steam til å starte opp automatisk. Og du kan kjøpe en trådløs kontroller. Mye du kan gjøre om du bare vil bruke nok penger på det. Og det behøver ikke nødvendigvis koste så mye. Spørs hvor bra ytelse du vil ha egentlig. Men så virker plutselig ikke et spill. Og du vet ikke hvorfor. Du må sjekke på google,steam og diverse forum. Forskjellige spill og forskjellige løsninger. Det lar seg ofte løses enkelt om du har moderat PC kunnskap. Og så kan det være at et spill ikke yter bra. Det hakker eller har rare grafikk problemer. Så starter jakten på å justere grafikk innstillingene slik at spillet ser og yter som det skal utifra den hardware konfigurasjonen du har brukt penger på. Om det hadde vært slik at du plasserte en PC i stua. Koblet opp en trådløs kontroller. Ordnet slik at du kommer automatisk inn i Steam og du kan spille uten å noen gang måtte ut av den opplevelsen. Vel da hadde det vært noe. Men slik er det ikke å spille på PC. Uansett om en har den i stua eller på en kontor pult. Og jeg skjønner godt dem som ikke gidder det lengre. Selv begynner jeg å bli eldre og har mindre tid til spill og vil få enda mindre tid i tiden fremover. Så jeg kan relatere veldig til dem som tenker at nok er nok. Jeg vil bare spille.Og orker ikke å forholde meg til en PC lengre. Da er en konsoll så veldig enkel å behagelig å forholde seg til.... Endret 29. oktober 2015 av LarZen 3 Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Men de eksklusive spillene, hvor er de? Du finner dem i butikker som selger spill. hahaha herlig uintensjonell frekkhet hahaha fantastisk XD Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Hm, hva er forskjellen bortsett fra at du har mindre mulighet til å velge kontroll-metode på konsoll? Nå var det til leifeinar du skrev til. Men jeg er enig med han så jeg gir mitt svar til det. En PC er ikke spesielt egnet for å være i en stue. Dvs du kan lage den stue vennlig og du kan få fks Steam til å starte opp automatisk. Og du kan kjøpe en trådløs kontroller. Mye du kan gjøre om du bare vil bruke nok penger på det. Og det behøver ikke nødvendigvis koste så mye. Spørs hvor bra ytelse du vil ha egentlig. Men så virker plutselig ikke et spill. Og du vet ikke hvorfor. Du må sjekke på google,steam og diverse forum. Forskjellige spill og forskjellige løsninger. Det lar seg ofte løses enkelt om du har moderat PC kunnskap. Og så kan det være at et spill ikke yter bra. Det hakker eller har rare grafikk problemer. Så starter jakten på å justere grafikk innstillingene slik at spillet ser og yter som det skal utifra den hardware konfigurasjonen du har brukt penger på. Om det hadde vært slik at du plasserte en PC i stua. Koblet opp en trådløs kontroller. Ordnet slik at du kommer automatisk inn i Steam og du kan spille uten å noen gang måtte ut av den opplevelsen. Vel da hadde det vært noe. Men slik er det ikke å spille på PC. Uansett om en har den i stua eller på en kontor pult. Og jeg skjønner godt dem som ikke gidder det lengre. Selv begynner jeg å bli eldre og har mindre tid til spill og vil få enda mindre tid i tiden fremover. Så jeg kan relatere veldig til dem som tenker at nok er nok. Jeg vil bare spille.Og orker ikke å forholde meg til en PC lengre. Da er en konsoll så veldig enkel å behagelig å forholde seg til.... Vet ikke om jeg synes det er noen særlig god beskrivelse. Her er min erfaring fra når jeg spilte titanfall på xbox feks 1. Må registrere meg en xbox-liv-bruker når jeg starter, masse bry, fordi jeg må gjøre det med håndkontroll, skriver inn masse data, men så nekter MS meg å ha en gmail-adresse, så må skrive inn masse data igjen. 2. Installere spillet, som går ulidelig tregt 3. Hente ned masse oppdateringer, som også går kjempetregt. 4. Registrere live gold bruker, som tar en halv evighet fordi man må taste inn alt med håndkontroller. 5. Registere kredittkort, der man av en eller annen grunn må taste inn det samme på nytt, også med den jævla kontrolleren. 6. Hvor stopper jeg gold abonnementet automatiske fornying? Går tydeligvis ikke, må gjøre det på en PC. 7. Åja, om man startet et abonnment igjen, så går automatisk fornying på uten at jeg ber om det, og jeg må igjen inn på en PC? Takk MS. 8. Starte spillet, nei vel? Må ha plata i drevet? Brukte ikke jeg akkurat timesvis på å installere hele driten på disk? Min erfaring er at det er omtrent like tungvindt når man er ny. Føltes langt mer tungvindt en PCen, hvor det bare er buy på steam, og autooppsett fra nvidia, rett inn. EDIT; i tillegg er det mye mer lettvint å ha bare en boks, som støtter nesten alle spill som finnes, og som uansett er det beste og enkleste å gjøre andre ting man trenger i stua, høre på musikk, se på film osv. AtW Endret 30. oktober 2015 av ATWindsor Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Men slik er nå vi mennesker. Vi liker forskjellige ting Ikke spesifikt rettet mot deg, men jeg henvender meg til deg siden du er aktiv i denne tråden. Jeg har merket at dersom folk argumenterer for at Xbox One har de beste eksklusive spillene, så svarer mange at hva som er gode eksklusive spill er "subjektivt". Det kan sikkert stemme, men dersom man skal mene at Xbox One ikke har de beste eksklusive spillene, så må man nesten presentere eksklusive PS-4spill som begrunner meningen. Å henge seg på "det er jo subjektivt"-argumentet er litt tynt, synes jeg. JEg vil nesten påstå det er et argument man griper etter når man ikke har noe bedre. Så mitt spørsmål til (tilfeldigvis) deg er: Siden du ikke mener Xbox One har de beste eksklusive spillene, hvilke PS4-spill er da bedre? Du har jo et poeng om det var slik at PS4 hadde hatt mye færre ekslusive spill, men det har det vil ikke? Da er det ganske snillt å si "det er subjektivt", når man kunne sagt at PS4 har mye flere slike spill? AtW Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Vet ikke om jeg synes det er noen særlig god beskrivelse. Her er min erfaring fra når jeg spilte titanfall på xbox feks 1. Må registrere meg en xbox-liv-bruker når jeg starter, masse bry, fordi jeg må gjøre det med håndkontroll, skriver inn masse data, men så nekter MS meg å ha en gmail-adresse, så må skrive inn masse data igjen. 2. Installere spillet, som går ulidelig tregt 3. Hente ned masse oppdateringer, som også går kjempetregt. 4. Registrere live gold bruker, som tar en halv evighet fordi man må taste inn alt med håndkontroller. 5. Registere kredittkort, der man av en eller annen grunn må taste inn det samme på nytt, også med den jævla kontrolleren. 6. Hvor stopper jeg gold abonnementet automatiske fornying? Går tydeligvis ikke, må gjøre det på en PC. 7. Åja, om man startet et abonnment igjen, så går automatisk fornying på uten at jeg ber om det, og jeg må igjen inn på en PC? Takk MS. 8. Starte spillet, nei vel? Må ha plata i drevet? Brukte ikke jeg akkurat timesvis på å installere hele driten på disk? Min erfaring er at det er omtrent like tungvindt når man er ny. Føltes langt mer tungvindt en PCen, hvor det bare er buy på steam, og autooppsett fra nvidia, rett inn. EDIT; i tillegg er det mye mer lettvint å ha bare en boks, som støtter nesten alle spill som finnes, og som uansett er det beste og enkleste å gjøre andre ting man trenger i stua, høre på musikk, se på film osv. Det er ingen tvil om at tiden hvor en puttet et spill i konsollen og en var 100% klar til å spille er over. Men det er allikevel den enkleste og minst teknisk utfordrende måten å spille på idag. Det tar tid å laste ned oppdateringer og installere spill. Spesielt på Xbox One som er fortsatt veldig treg til å installere spill. Der er PlayStation 4 mye raskere. Men nedlastning av patcher kan være et mareritt. Men det går automatisk. Det gjør det i Steam også. Men sekundet det skjer noe uforutsett som jeg nevnte. Så blir du dratt ut av denne konsoll opplevelsen og må forholde deg til PC hverdagen. En PS4 kan spille musikk,film og spill akkurat som om du plasserte en PC i stua. Og alt det i en konsoll brukergrensesnitt som aldri drar deg ut i Windows og det som medfølger der slik. Som nevnt så skjønner jeg godt dem som ikke orker eller gidder PC lengre. Det er langt ifra noe for alle. 1 Lenke til kommentar
Derek Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Den størstre "spill-ørken" jeg har sett på lenge. Det eneste jeg ser disse "next generetion" konsoller klarer å gulpe opp er relanseringer av gamle spill med "HD remake" klistret på covret. Og alle dumme kidsa i blokka svelger "elefant snablen" hel. Hvor er alle de ekslusive spill folk er blitt lovet? De lar i allefall vente på seg. Man kan ikke leve på lovord til evig tid. Før eller siden må de levere. 2 år er gått og fortsatt PS4 spill-biblioteket er like tørr som "kunta" til en 100 ¨år gammel bestemor. Fremtiden vil vise, men det lover ikke godt for de nyeste konsollene. Det er bare så lenge man kan leve av "salgstallene" før man må levere godene. 1 Lenke til kommentar
Derek Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Av ren nysgjerrighet, hvilke PS4-eksklusiver gjør konsollen en "must buy" i dine øyne? Hva som er must buy for en er et stort gjesp for andre. Men disse er verdt å se på mener nå jeg. Until Dawn The Order 1886 The Last of Us DriveClub Journey The Vanishing of Ethan Carter inFAMOUS: Second Son The Uncharted Collection Bloodborne Everyone's Gone to the Rapture Grim Fandango Remastered "Grim Fandango Remastered" og "The Vanishing of Ethan Carter" er ingen "PS4-eksklusiver". Du får kjøpt disse spillene til pc og Xbox 1. De eneste "PS4 exclusives" jeg kan se i lista de er "Bloodborne", "Until Dawn", "inFAMOUS: Second Son", "Everyone's Gone to the Rapture" og "Driveclub". 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 En PS4 kan spille musikk,film og spill akkurat som om du plasserte en PC i stua. Og alt det i en konsoll brukergrensesnitt som aldri drar deg ut i Windows og det som medfølger der slik. Stemmer, det kan den, bare at det er dårligere og mer tungvindt. AtW 1 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 "Grim Fandango Remastered" og "The Vanishing of Ethan Carter" er ingen "PS4-eksklusiver". Du får kjøpt disse spillene til pc og Xbox 1. De eneste "PS4 exclusives" jeg kan se i lista de er "Bloodborne", "Until Dawn", "inFAMOUS: Second Son", "Everyone's Gone to the Rapture" og "Driveclub". Eneste av disse spillene som virkelig er knall bra er Bloodborne, synd det er 30fps som dupper litt ned av og til. Resten er bare "show off" spill for å vise grafikken på ps4. Da ofrer dem 60fps for et bedre bilde, og det er litt kjipt. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Eneste? Grim Fandango er tidenes beste spill. Oh yes! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 "Grim Fandango Remastered" og "The Vanishing of Ethan Carter" er ingen "PS4-eksklusiver". Du får kjøpt disse spillene til pc og Xbox 1. De eneste "PS4 exclusives" jeg kan se i lista de er "Bloodborne", "Until Dawn", "inFAMOUS: Second Son", "Everyone's Gone to the Rapture" og "Driveclub". Alle disse spillene er konsoll eksklusive til PS4. Hverken Grim Fandango Remastered eller The Vanishing of Ethan Carter får du kjøpt til XBO. Men er snakk om at The Vanishing of Ethan Carter kanskje skal komme ved et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
BanjoKazooie Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Mye troll og tøv i denne tråden. Faktum er at PS4 gruser Xbone både på antall eksklusiver og kvalitet på disse. Se selv: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_(eighth_generation) Faktum er også at det ikke eksisterer et eneste xbone-ekslusivt spill med en metascore over 90. http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/xboxone?sort=desc God helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå