pervertedburger Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 (endret) Kjøpte en flunkende ny https://www.komplett.no/komplett-gamer-i30-crazy-edition/11062som kom i dag. Desverre lager den noen raske "klikkelyder" jeg ikke vet hvor kommer fra. Komplett har bygget den for meg så jeg har ikke peiling på om det er noen løse ledninger eller noe sånt. Vet noen hva jeg skal gjøre, har hørt at det kanskje kan være "coil whine", men jeg synes ikke lyden min er helt lik. Her er en video av en lyd som ligner på pcen min sin lyd, bare at "klikkingen" min er mye raskere. Håper noen har noe erfaring med dette og kan hjelpe meg, takk for alle svar Begynn og se fra 0:26. Og denne klikkelyden er der hele tiden, uansett om jeg gamer eller starter pcen. Edit 2: Nå har jeg enda et problem, hele pcen blinker selv om den er skrudd av :/ Begynner og angre litt på dette kjøpet nå. Endret 28. oktober 2015 av pervertedburger Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Kan du høre hvor klikkingen kommer fra? Kan fort være en ledning som kommer borti en vifte. Dersom CPU kjøles med vannpumpe kan det være luft-bobler i denne. Ta av sidepanelet og ta deg en titt, du kan ikke være redd for egen datamaskin. Skulle det være defekte deler så skal du ha en tre års garanti. Edit: Selv om datamaskin er slått av, så leveres det fremdeles strøm til hovedkort. Lys i display kan ha egendefinerte innstillinger for dette. Eksempelvis har jeg et display-lys for bluetooth på min som er "default on". Løsningen er å bruke litt tid på å finne ut hvordan du endrer dette, eller koble strømforsyningen til skøyteledning med switch. Alternativt kan det være at maskinen din aldri har blitt slått helt av, og blinkingen du observerer er feilkoder. Endret 29. oktober 2015 av cuadro Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Raske klikkelyder er ofte harddiskrelaterte, men ser i spesifikasjonene på maskinen du har kjøpt at det er en SSD og ikke en vanlig harddisk i maskinen. SSDer er normalt lydløse. Har du forsøkt å ta av sidedekslet og forsøkt å se/høre hvor lydene kommer fra? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Kjøpte en flunkende ny https://www.komplett.no/komplett-gamer-i30-crazy-edition/11062som kom i dag. Desverre lager den noen raske "klikkelyder" jeg ikke vet hvor kommer fra. Komplett har bygget den for meg så jeg har ikke peiling på om det er noen løse ledninger eller noe sånt. Vet noen hva jeg skal gjøre, har hørt at det kanskje kan være "coil whine", men jeg synes ikke lyden min er helt lik. Her er en video av en lyd som ligner på pcen min sin lyd, bare at "klikkingen" min er mye raskere. Håper noen har noe erfaring med dette og kan hjelpe meg, takk for alle svar Begynn og se fra 0:26. Og denne klikkelyden er der hele tiden, uansett om jeg gamer eller starter pcen. Edit 2: Nå har jeg enda et problem, hele pcen blinker selv om den er skrudd av :/ Begynner og angre litt på dette kjøpet nå. Er klikkelyden der fortsatt? Du kan koble ut viftene en etter en og se om en av de lager lyd, eventuelt stoppe de med fingeren. Det hørtes ut som at en vifte slår borti en ledning. At pcen blinker var rart, kan du filme dette? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Har søkt litt på nettet og de fleste skylder på Strømforsyningen når det kommer til slike Klikke lyder fra PC. Og siden du ikke har Harddisk så er det nok strømforsyningen. 1 Lenke til kommentar
Whitesp0t Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Det letteste er om du åpner opp maskinen og finner akkurat ut hvor lyden kommer fra. For alt jeg vet så kan det var ledning som kommer borte i en eller annen vifte, eller en defekt/rar vifte. Lenke til kommentar
pervertedburger Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Kan du høre hvor klikkingen kommer fra? Kan fort være en ledning som kommer borti en vifte. Dersom CPU kjøles med vannpumpe kan det være luft-bobler i denne. Ta av sidepanelet og ta deg en titt, du kan ikke være redd for egen datamaskin. Skulle det være defekte deler så skal du ha en tre års garanti. Edit: Selv om datamaskin er slått av, så leveres det fremdeles strøm til hovedkort. Lys i display kan ha egendefinerte innstillinger for dette. Eksempelvis har jeg et display-lys for bluetooth på min som er "default on". Løsningen er å bruke litt tid på å finne ut hvordan du endrer dette, eller koble strømforsyningen til skøyteledning med switch. Alternativt kan det være at maskinen din aldri har blitt slått helt av, og blinkingen du observerer er feilkoder. Takk for svar! Skal prøve og finne ut hvor klikkingen kommer fra. Er fortsatt litt redd for å åpne opp hele kabinettet og glemme hvordan delene satt sammen osv, men jeg skal prøve! Endret 29. oktober 2015 av pervertedburger Lenke til kommentar
pervertedburger Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Kjøpte en flunkende ny https://www.komplett.no/komplett-gamer-i30-crazy-edition/11062som kom i dag. Desverre lager den noen raske "klikkelyder" jeg ikke vet hvor kommer fra. Komplett har bygget den for meg så jeg har ikke peiling på om det er noen løse ledninger eller noe sånt. Vet noen hva jeg skal gjøre, har hørt at det kanskje kan være "coil whine", men jeg synes ikke lyden min er helt lik. Her er en video av en lyd som ligner på pcen min sin lyd, bare at "klikkingen" min er mye raskere. Håper noen har noe erfaring med dette og kan hjelpe meg, takk for alle svar Begynn og se fra 0:26. Og denne klikkelyden er der hele tiden, uansett om jeg gamer eller starter pcen. Edit 2: Nå har jeg enda et problem, hele pcen blinker selv om den er skrudd av :/ Begynner og angre litt på dette kjøpet nå. Er klikkelyden der fortsatt? Du kan koble ut viftene en etter en og se om en av de lager lyd, eventuelt stoppe de med fingeren. Det hørtes ut som at en vifte slår borti en ledning. At pcen blinker var rart, kan du filme dette? Tusen takk. Skal prøve det med viftene! Kan også filme blinkingen når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Takk for svar! Skal prøve og finne ut hvor klikkingen kommer fra. Er fortsatt litt redd for å åpne opp hele kabinettet og glemme hvordan delene satt sammen osv, men jeg skal prøve! Er som regel bare 2 skruer og så er hele sidedekslet løst... Trenger ikke å demontere noe mer enn det. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Blinking kan bety hvilemodus. Er du sikker på at pcen faktisk er av og ikke bare i hvilemodus? Lenke til kommentar
pervertedburger Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Raske klikkelyder er ofte harddiskrelaterte, men ser i spesifikasjonene på maskinen du har kjøpt at det er en SSD og ikke en vanlig harddisk i maskinen. SSDer er normalt lydløse. Har du forsøkt å ta av sidedekslet og forsøkt å se/høre hvor lydene kommer fra? Blinking kan bety hvilemodus. Er du sikker på at pcen faktisk er av og ikke bare i hvilemodus? Ja, er helt sikker. Trykker på avslutt, er ikke mulig og få liv i den ved og berøre musen (hørtes litt merkelig ut xD) eller trykke på noen taster. Lenke til kommentar
pervertedburger Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Takk for svar! Skal prøve og finne ut hvor klikkingen kommer fra. Er fortsatt litt redd for å åpne opp hele kabinettet og glemme hvordan delene satt sammen osv, men jeg skal prøve! Er som regel bare 2 skruer og så er hele sidedekslet løst... Trenger ikke å demontere noe mer enn det. Ok Men en ting til, jeg har ikke en ordentlig ssd, jeg tror jeg har en sshd. Tror du det er mulig at den kan lage lyd som en vanlig harddisk? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Blinking kan bety hvilemodus. Er du sikker på at pcen faktisk er av og ikke bare i hvilemodus?Ja, er helt sikker. Trykker på avslutt, er ikke mulig og få liv i den ved og berøre musen (hørtes litt merkelig ut xD) eller trykke på noen taster. Når den er i hvilemodus så er det ikke mulig å få liv i den uten å trykk på på-knappen, det er helt normalt. Edit: En SSHD lager selvsagt lyd som en vanlig harddisk, det er en vanlig harddisk + en liten ssd. Endret 29. oktober 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Høres ut som en defekt harddisk, ja. Evt. at den holder på å dø. Lenke til kommentar
pervertedburger Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Høres ut som en defekt harddisk, ja. Evt. at den holder på å dø. Irriterende hvis det er det, den skal egentlig være helt ny :/ Vil ikke hate på Komplett, men hver gang jeg bestiller derfra er det noen problemer. Endret 29. oktober 2015 av pervertedburger Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Tror ikke den er defekt. Den "klikker" fordi den flytter ting mellom SSDen og snurredisken. Vanlig SSD anbefales. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Hvis du hører på lyden i youtube-klikket, så høres det langt ifra ut som vanlig "skrivelyder" i en harddisk. Høres ut som om en form for skrivehodefeil som ofte skjer når harddisker dør. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Hvis du hører på lyden i youtube-klikket, så høres det langt ifra ut som vanlig "skrivelyder" i en harddisk. Høres ut som om en form for skrivehodefeil som ofte skjer når harddisker dør. Ja, enig, men dette opptaket er altså ikke av TS' PC. Hvis systemet driver og indekserer filer i filsystemet eller scanner for malware, så vil det nødvendigvis bli en del disktrafikk som foregår selv om man ikke åpner filer eller starter programmer selv. Jeg vet ikke hva slags disk som sitter i denne PC'en,men jeg har vært borti ymse disker som lager ymse lyder - klikking inkludert -, og hvis disken er skrudd direkte fast i et "plåtkabinett" uten gummidempere osv., så kan denne lyden bli sjenerende høy. Ikke noe å ha stående oppå skrivebordet, f.eks. Hvis en lydløs SSD ikke er et alternativ, så kan det hende at en mulig løsning er å bruke gummidempere mellom disk og kabinett. (Noen som husker trikset med 3-toms o-ringer?) Når det gjelder påstanden om at hele PC'en står og blinker, så tviler jeg sterkt på at det er sant. Det er vel i høyden noen "lamper" som blinker, i så fall. Dette kan skyldes at Windows 10 er satt opp til å gå i dvale når man velger "shut down". Liker man ikke dette, så kan det endres i Settings et eller annet sted. Der man justerer Power Options eller noe sånt. (Har ingen W10-maskin å sammenligne med her.) Lenke til kommentar
pervertedburger Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Tusen takk for all hjelpen folkens! Fant ut hva det var, skruene til viften til Gpuen var nesten ikke skrudd fast, så strammet de litt og nå er lyden borte Er fortsatt litt usikker på hvorfor pcen blinker når den er slått av, skal prøve og se litt på innstillingene som Cuadro sa. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Du kan også bare dra ut kabelen som leder til det lyset som blinker (jeg òg tviler litt på at det er hele selve PCen som blinker). Dog holder jeg en knapp på at den står i hvilemodus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå